ben

World of Direct Selling: Întrebări şi răspunsuri cu Ben Woodward, fostul șef al Nikken

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

benDin când în când vedem treceri în carieră între lumea corporatistă şi munca de teren în industria vânzărilor directe. Cel mai adesea, direcţia este din teren către un post de conducere în companie. E mai puțin obișnuit pentru un manager de companie de vânzări directe să-şi părăsească jobul şi să înceapă să lucreze ca distribuitor. Cu atât mai puțin dacă e vorba chiar despre poziția de președinte al unei companii. Și totuși asta s-a întâmplat în cazul lui Ben Woodward, care a renunțat la funcția de președinte al companiei Nikken și a trecut de cealaltă parte. Iată un interviu cu acesta, realizat de World of Direct Selling:

Ultima dvs. post corporatist a fost în Nikken. Putem începe cu studiile şi experienţele dvs. anterioare de muncă, înainte de a vă alătura Nikken?

Am o licenţă în Literatura şi Limba Engleză. Înainte de Nikken, am fost manager general pentru Amway Marea Britanie, director de vânzări pe Europa pentru Melaleuca şi manager general pe Europa pentru Agel. Acesta este trecutul meu MLM. Înainte de asta, am avut un post de creator de publicitate în Noua Zeelandă şi am fost de asemenea manager de pregătire pentru Preston, misionar englez pentru Biserica lui Iisus Hristos a Sfinţilor din Zilele din Urmă.

Ați lucrat pentru Nikken mai bine de patru ani. Ce responsabilităţi aveați acolo?

M-am alăturat Nikken ca director de vânzări pentru regiunea europeană. Asta a presupus să călătoresc mult în regiune şi să lucrez foarte mult în domeniu. Apoi am fost numit director general şi, de acolo, am devenit preşedinte Nikken. Această schimbare ne-a adus pe mine şi pe familia mea în California, unde se află sediu principal mondial. Ca director general, am fost şi în Consiliul Asociaţiei de vânzări Directe din Marea Britanie şi CEO în consiliu pentru Seldia. Am găsit această asociaţie pe deplin rentabilă şi foarte instructivă.

Şi apoi, ați decis să vă mutaţi în teren şi să deveniți consultant Nikken. Ce v-a făcut să luați această decizie?

A fost un sentiment total de asumare a strategiei noastre şi un angajament uriaş de a o pune în practică. În 2015, am introdus câteva schimbări foarte importante şi pozitive strategiei noastre de business. Într-un cuvânt, am schimbat radical strategia noastră de preţ ca să dăm asigurări că într-adevăr clientul a fost în centrul afacerii noastre. Nu doar prin mesaj, ci şi prin expresia adevărată a experienţei lor. Și continuăm să investim în experienţa clientului, știind că asta îmbunătățește și experienţa distribuitorului. De asemenea, am eliminat posibilitatea de calificare pentru comisioane din autoconsum. Orice lider cu experienţă va şti că strategia este un lucru, iar execuţia – un altul. Critică pentru o punere în practică puternică a planului este cultura a organizației. Pentru mine, ca preşedinte, una dintre cele mai mari provocări cu care m-am confruntat a fost să ajut la schimbarea culturii în teren pentru a adopta o nouă abordare a construcţiei afacerii care să ofere un echilibru mult mai bun activităților specifice. Aşa că mi-am suflecat mânecile şi am sărit în teren ca să lucrez alături de ei ca să facem schimbarea.

A fost un număr mic de lideri care au ales să se mute în alte companii, aşa că am preluat o poziţie care îmi permite să conduc din teren. Mare parte a organizației din Nikken este în downline-ul meu acum. Trebuie să spun cât de umil am devenit văzând că leadershipul din teren m-a acceptat deschis ca upline-ul lor. Am avut o relaţie strânsă când eram preşedinte şi acum relaţia este şi mai apropiată. Lucrăm cu toţii foarte uniţi ca să integrăm viziunea şi direcţia noastră corporatistă. Grupul de leadership este incredibil de unitar şi canalizat spre un singur mesaj de dezvoltare. Oricine a condus o piaţă matură sau o afacere știe – poate fi un lucru unic. Iar noui avem asta şi este inspirant.

Nu a trecut mult timp, dar cu siguranță aveți suficiente experienţe şi observaţii la prima mână pe care să le împărtăşiți cu noi. Care este diferenţa majoră între a fi pe partea corporatistă şi pe cea din teren?

Comunicarea şi schimbarea sunt mult mai lipsite de viteză în teren decât în birou. În birou, echipa este împreună în fiecare zi. Au roluri clar definite şi vecinătatea personalului lor face alinierea grupului mult mai uşoară. În teren este diferit. Toată lumea îşi conduce propria afacere, sunt cu toţii voluntari şi sunt împrăştiaţi. Coordonarea eforturilor, viziunii şi a activităţilor presupun mai mult timp şi mai multe discuţii. Transmiterea acestora în organizație cere timp, repetiţie, consistenţă şi persistenţă ca să aduci întregul grup în locul corect.

Am fost foarte interesat de puterea dată de social media când eram în birou. Am văzut oameni din afara industriei noastre cu sute de mii de urmăritori şi mă întrebam de ce nu putem face şi noi acelaşi lucru. Realitatea este că asta cere timp şi obiectivele lunare de vânzări guvernează terenul. Asta stabileşte priorităţile pentru ei de fiecare dată. Modul cel mai rapid de a aduce pe cineva în afacere este prin stabilirea unor relaţii. Să obţii clienţi posibili pe Twitter sau Facebook este bine, dar nu un lucru la fel de puternic precum activitatea desfășurată personal. Rata de conversie este mult mai joasă în online şi să menţii loialitatea şi interesul  este o treabă solicitantă. Activitatea online are un potenţial grozav şi îi văd importanţa, dar este o abordare lentă.

Ce i-ați recomanda unei persoane corporatiste care se gândeşte să facă aceeaşi mutare ca dvs.?

Am fost mereu apropiat de teren în rolurile mele corporatiste şi am simţit că am o înţelegere puternică a experienţei lor orientate pe rezultat. Această schimbare chiar mi-a deschis ochii spre ceea ce se cere ca să creşti afacerea. O recomand din inimă. De fapt, aş fi înclinat să o fac o parte necesară a călătoriei în vederea ocupării anumitor poziții în corporație, astfel încât persoanele respective să-şi lărgească înţelegerea asupra afacerii şi partenerilor noştri. Multe companii le interzic angajaţilor lor să fie distribuitori.  Acum mă întreb dacă asta are vreun sens.

Doriți să adăugați ceva în încheiere?

Primul meu mentor în afacere, John Doughty, m-a învăţat o lecţie importantă în marketing. Mi-a spus: „Comunică mereu cu cel mai mic numitor comun. Şi niciodată nu-ţi subestima cel mai mic numitor comun”. Să vezi cât de repede lucrurile se pot dizolva în teren sau cât de repede mesajele pot fi ratate cu o echipă atât de mare m-au învăţat că atât liderii din teren, cât şi cei din companii vor fi mai bine serviţi când lăsăm lucrurile simple, minimizăm schimbarea şi păstrăm afacerea pasionantă. Am ştiut asta înainte, dar acum chiar o văd!

Iti place articolul? Da-i Share:

Comentariu (1)

  1. Constantin

    Realitatea si faptele sunt altele. A inchis afacerea Nikken in aproape toata Europa si a abandonat clientii si colaboratorii . Aceste e Respect? Clientul e in centrul afacerii? Fals. Mii de fosti clienti sunt total nemultumiti de actiunea companiei Nikken sub conducerea lui Ben Woodward intrucat au produse pe care nu le mai pot folosi pentru ca firma nu asigura piesele de schimb. e o firma serioasa? E normal sa fie asa?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *