marketing

Viitorul Marketingului: 5 Mega-tendințe de marketing în 2018

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

marketingNu există nici un dubiu că ne aflăm în următoarea mare Eră de Aur a Marketingului. Iar ea aduce și un complet nou set de responsabilități – laolaltă cu cereri de consum proporționale.

Iată 5 mega-tendințe de care marketerii ar fi bine să fie conștienți în 2018, potrivit MarketingProfs.com.

1. Contextul înlocuiește publicitatea ca modalitate de creștere

Tesla a vândut de trei ori mai multe mașini decât cel mai apropiat competitor al său, dar a cheltuit doar 1/190 din bugetul de advertising. Airbnb a folosit conversații de pe Craiglist pentru a-și face baza de utilizatori și a-și extinde serviciile.

Publicitatea este o stradă cu sens unic în ceea ce privește comunicarea, iar consumatorilor nu le place. De fapt, cel mai mare boicot din lume este în plină desfășurare – peste 600 de milioane de consumatori folosesc tehnologia ad-block. Consumatorii cer ceva mai bun. Viitorul marketingului este despre context. Publicitatea are rolul de a distrage, în timp ce contextul atrage.

Mai uitați-vă o dată la Airbnb. Au trimis mesaje utilizatorilor de pe Craiglist care căutau dea spre închiriere sau să ia cu chirie o cameră. Airbnb a fructificat capacitatea Craiglist de trimitere a mesajelor pentru a-și rezolva problema individuală în momentul în care ea a apărut, în felul în care consumatorul a cerut să fie rezolvată. A fost locală, personală, autentică și la țintă.

Airbnb se bazează în momentul de față pe publicitate, însă obține rezultate clar diferite bazate pe abordarea prin context. Airbnb are ca țintă rezervarea a peste 100 de milioane de locuri în 2017 cheltuind doar 23,5 milioane USD pe advertising. Lanțul Hilton are ca țintă 140 milioane de locuri în timp ce cheltuiește 188 milioane de dolari pe publicitate. Aceasta este puterea marketingului contextual.

2. Scopul devine inima marketingului

Puloverul Libre este unul dintre hiturile recente ale Cotopaxi. Este o marcă cu care probabil nu sunteți familiarizați dacă nu sunteți genul aventuros, care-și petrece timpul în aer liber. Cotopaxi este geniu în materie de marketing și a înregistrat vânzări cu acest model în valoare de peste 900.000 USD în mai puțin de 30 zile. Apoi, compania a făcut-o din nou câteva luni mai târziu cu un rucsac! Secretul strategiei sale de marketing? Scopul – nu promovarea.

Recent, un studiu al unor cercetători de la Economist Group a arătat că 79% dintre consumatori preferă să achiziționeze produse de la o companie care operează cu un scop social. Rolul scopului merge mult dincolo de micile preferințele consumeriste. În cadrul aceluiași studiu, s-a descoperit și că 83% dintre angajații juniori ar prefera să lucreze pentru o companie care operează cu un scop social (informațiile complete vor fi publicate de Echipa Economist Group Insights la începutului lui 2018).

Piața modernă cere o regândire a ceea ce impulsionează afacerile și profiturile pe care le aduc. Cotopaxi consideră că profiturile sale includ bunăstarea și educația lucrătorilor săi și a celor din lanțul de aprovizionare; include, de asemenea, crearea condițiilor sustenabile de viață pentru fermierii de la care obțin materia primă. Având aceste premise pentru acțiunile sale, Cotopaxi este capabilă să creeze experiențele autentice pe care clienții săi le caută. Ceea ce îi permite companiei să pătrundă în industria extrem de competitivă a sporturilor outdoor. Profitul de business ar trebui extins pentru a include interesele acționarilor precum angajații și comunitățile. Această schimbare ar ajuta brandurile să se raporteze la lumea lor în moduri noi și puternice, permițându-le să reușească acolo unde alte metode nu o fac.

3. Relațiile publice devin participative

Propaganda tradițională și PR-ul funcționează când editorii au controlul asupra localnicilor. Totuși, în era noastră modernă, oamenii – nu editorii – au controlul mai mare. Și, în viitorul marketingului, cheia pentru a pune în practică strategia este participarea, nu publicarea.

După alegerile prezidențiale din SUA, din 2016, un site de fake news deținea supremația în ceea ce privește rezultatele la căutarea după expresia „Rezultatele Alegerilor”, iar articolul spunea (în mod fals) că Donald Trump a câștigat votul popular. Articolul a avut peste 325 de backlinkuri, sute de comentarii și peste 450.000 de distribuiri pe Facebook; pagina cu același nume aparținând CNN, pe de altă parte, a avut numai 300 de backlinkuri, nici un comentariu și o zecime din distribuirile pe Facebook. Ceea ce dovedește că participarea este mai puternică decât publicarea…

Alica Wanless este regina „propagandei participative” și a a arătat că acesta este motivul cheie pentru care Brexit, Trump și ISIS au avut atât de mult succes în ultima vreme. PR-ul înseamnă să ai control asupra informațiilor, iar în lumea noastră modernă angajamentul colectiv s-a dovedit a fi mai puternic la calea pe care o iau informațiile decât plasamentul sau acoperirea. Viitorul PR-ului este participativ.

4. Automatizarea 2.0 este pe val

Azi, organizațiile cele mai bune de marketing folosesc 14 tooluri, în medie, potrivit unui raport State of Marketing din Salesforce, publicat în 2016; potrivit aceluiași raport, crearea unor experiențe puternice pentru consumatori necesită integrarea și automatizarea de-a lungul a zeci de canale, date și aplicații.
Ne aflăm în era Automatizării 2.0, unde platforma automatizării de marketing reprezintă doar un punct într-o rețea conectată de automatizări – nu este singurul loc unde au loc automatizările.
Experiențele, nu mesajele, sunt viitorul marketingului, iar stăpânirea artei de a crește înseamnă să cunoști disciplina care se ocupă cu datele și testarea pentru a crea experiențele optime. Din cauza varietății de tooluri, structuri de date și workflowuri, numai Automatizarea 2.0 implementată într-o rețea de date și tooluri poate dezvolta acest viitor.

5. Roboții de chat preiau controlul

În 2015, consumatorii au început să folosească aplicațiile de trimitere a mesajelor mai multe decât foloseau social media. Și, potrivit unui studiu Myclever din 2017, peste 70% dintre consumatori preferă să acționeze prin chat decât să folosească o aplicație. 2018 este anul în care afacerile se vor ralia la acest mod de interacțiune, pentru că același studiu a arătat că subiecții consideră roboții de chat (chatboții) cel mai rapid mod de accesa conținut, obține asistență și primi răspunsuri la întrebările pe care le au.
De exemplu, utilizând chatboți, AdRoll a capacitat echipa sa de SDR să obțină o creștere a callurilor de calificare cu 13%; echipa stabilește acum aproape jumătate din toate întâlnirile prin intermediul chatboților.

Chatboții beneficiază, de asemenea, de cadrul de lucru Automatizare 2.0 și sunt capabili să combine date din multe surse diferite pentru a ști când să intervină și cum să personalizeze intervenția atunci când are loc. Astfel se creează o experiență nativă, personală, autentică și plină de sens – și ultra-contextuală.

* * *

Pe măsură ce ne pregătim să intrăm în 2018, e nevoie să învățăm să ne concentrăm tot mai mult pe context și să obținem mai mult decât profituri financiare din eforturile pe care le depuneți. Executarea marketingului modern va necesita o rețea de tooluri, crearea experiențelor contextuale de-a lungul a multor medii diferite. Mărcile care sunt capabile să creeze experiențe native, personale, autentice și pline de scop vor deveni bastioanele succesului.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar