vanzatori-sociali

Studiu: Ce vor și ce nu vor consumatorii de la vânzătorii sociali

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

vanzatori-socialiÎn era conectivităţii continue, vânzările sociale – în reţea faţă în faţă sau pe social media – au o rată de creştere fără precedent. 60% dintre americani au fost contactaţi de un agent de vânzări directe, în timp ce o treime dintre ei au cumpărat un produs de la acesta. Semnificativ este faptul că 85% dintre americanii care au cumpărat de la vânzătorii sociali au repetat acest gest, demonstrând puterea cultivării relaţiilor şi o mai bună cunoaştere a preferinţelor consumatorilor.

Studiul făcut de Amway – companie de vânzări directe cu cifra de afaceri de peste 9,5 miliarde dolari – cu ajutorul Wakefield Research, explorează preferinţele şi vulnerabilităţile vânzărilor directe şi ce vor sau nu vor consumatorii de la vânzătorii sociali.

Clădiţi încrederea

Încrederea reprezintă temelia unei relaţii pe termen lung cu clientul şi succesul unei cariere în vânzările directe. Consumatorii nu vor doar o argumentaţie de vânzări – ei apreciază persoana de vânzări care cunoaşte produsul şi ştie cu adevărat ce are nevoie fiecare client. 87% dintre americani cred că este important pentru vânzătorii sociali să utilizeze ei înşişi produsul şi să demonstreze acest lucru prin fotografii şi idei postate pe reţelele de social media, dar şi să-şi lase personalitatea să iasă în evidenţă atât în întâlnirile directe, cât şi online. 60% dintre consumatori nu au încredere în vânzătorii care nu cunosc bine produsul pe care îl comercializează.

„Poţi să vinzi doar un produs de care eşti pasionat. Distribuitorii independenţi Amway sunt de obicei utilizatori frecvenţi şi martori direcţi ai produselor pe care le comercializează. Când un agent reuşeşte să comunice efectiv despre calitatea premium a produselor, mai ales când utilizează acele produse, întotdeauna va fi privit cu mai multă încredere”, a subliniat Jim Ayres, Managing Director pentru Amway America de Nord.

Fiţi tactic

Ca în cazul oricărui alt tip de afacere, există un mod corect şi unul greşit de a aborda vânzarea socială. De exemplu, persistenţa – dar nu prea multă – este cheia pentru construirea unei relaţii. În medie, americanii care au cumpărat de la un vânzător social, au răspuns după ce au fost abordaţi de cel puţin trei ori. Pe de altă parte, există o linie subţire între a fi persistent şi a bombarda pe cineva cu oferte şi a-l urmări: 64% dintre americani s-au simţit „în mod egal presaţi” să cumpere ceva de la un vânzător, iar 53% au sentimentul că vânzătorii sociali sunt mai agresivi decât cei cu care te vezi faţă în faţă.

Chiar dacă apreciază insistenţa, dacă o a doua tranzacţie nu a avut loc, consumatorii îşi doresc ca vânzătorii să nu-i mai contacteze după şase săptămâni. „Să ai o strategie şi să te comporţi tu însuţi în mod firesc este crucial pentru succesul vânzărilor sociale. Cheia este să ştii când să închei cu o strângere de mână şi când să continui”, a declarat Rajneesh Chopra, vicepreşedinte de vânzări pentru Amway America de Nord.

Cultivaţi relaţiile

Consumatorii caută o relaţie prietenească şi de încredere cu vânzătorul – 83% dintre clienţii care au cumpărat de la vânzătorii sociali au vorbit despre importanţa stabilirii unei relaţii înainte de a se face o tranzacţie. În era social media, în care legăturile se formează şi se dezvoltă mai repede ca niciodată, vânzările directe sunt în plină înflorire, mai ales cu generaţia mileniului.

„Deşi importanţa dezvoltării relaţiilor este comună tuturor categoriilor de vârstă, tinerii în particular au dovedit că sunt un enorm motor al vânzărilor directe. „Industria clădită pe relaţii este făcută pentru generaţia lor, mai ales când sunt contactaţi prin social media de un prieten”, subliniază Jackie Nickel, Chief Marketing Officer al Amway America de Nord.

Sursa: Grand Rapids Business Journal

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *