Vanzari directe cu parfum de istorie

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Un articol postat pe Huffington Post de un colecționar de sunet înregistrat, Bob Purse, ne ajută să ne întoarcem în timp, la începuturile vânzărilor directe. Uitați pentru câteva momente de comenzile online, rețelele internaționale de distribuitori sau de rețelele de socializare!

Își mai amintește cineva sub 50 de ani de femeile și bărbații de la Fuller Brush? Cum veneau din ușă-în-ușă, vânzând nu doar perii, ci tot felul de articole – multe ca cele care pot fi găsite astăzi în catalogul de la Vermont Country Store? – își începe articolul Bob Purse, care mărturisește apoi că mama sa îl plăcea foarte mult pe bărbatul care le vindea produsele de la Fuller Brush.

Îmi amintesc că era deosebit de prietenos, un domn mic de înălțime, puțin ciufulit, cu accent de imigrant și o dragoste de slujbă, pe care o făcea destul de bine. Mama voia de mult timp să-i înregistreze vocea și manierele pe bandă – și s-a întâmplat într-o zi de septembrie, în 1967. Aveam șapte ani, și aș fi început clasa a doua în acea săptămână, dar eram în ultimele zile de recuperare dintr-o pneumonie virală, așa că eram în repaus acasă. Practic recuperat, mă ocupam cu ceea  ce am făcut întotdeauna atunci când aveam ocazia – îmi înregistram vocea, în acest caz, pe noul nostru magnetofon stereo Ampex.

Secvența noastră favorită, își mai amintește Bob Purse, este chiar la începutul acestui clip de 4 minute, când vânzătorul, aflând că sunt acasă în convalescență, mă întreabă: “Bobby, știi de ce am venit? Știam că nu mai ai spumant de baie!”.

Acum, vă întreb eu, când ați auzit ultima dată un agent de vânzări să discute cu copilul clientului? Când a fost ultima oară când ai văzut un vânzător care să te viziteze suficient de des, încât să știe numele copiilor tăi și care anume dintre produsele sale le folosesc ?

Urmează o conversație despre noul nostru pisoi, despre relațiile dintre pisicile noastre și despre întreținerea lor comparativ cu cea a câinilor. Apoi, domnul de la Fuller Brush trece la treabă, întrebând-o pe mama ce produse și-ar dori.

O conversație ciudată urmează – ea nu vrea să cumpere nimic, asta nu îl deranjează, atâta timp cât vrea să „comande”. Presupun că nu voia nimic din ceea ce avea cu el în acel moment, dar se uită la lucrurile pe care el i le poate aduce din catalog. Vânzătorul își începe “jocul” – bureții din inox sunt la reducere, printre altele, și a mai apărut un nou model de ceas pe lanț.

ASCULTĂ AICI ÎNREGISTRAREA AUDIO REALIZATĂ DE BOB PURSE

Bob Purse deține o colecție impresionantă de aproape 10.000 de piese de sunet înregistrate, unele dintre ele mai vechi de 100 de ani.

Fuller Brush Co. este o companie care produce și comercializează produse de curățat pentru întreținerea casei (perii, soluții etc.), de peste 100 de ani. Varianta modernă a omului de la Fuller Brush, este sesiunea de Q&A (întrebări și răspunsuri) de pe site-ul companiei.

Sursa: Huffington Post

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar