10consumertrends

Top 10 tendinte ale consumatorilor pentru 2015

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Se încarcă...

10consumertrendsPotrivit raportului Euromonitor „Top 10 tendinţe ale consumatorilor în lume pentru 2015”, consumatorii îşi maximizează timpul şi banii prin găsirea produselor şi serviciilor care combină nevoi multiple. De exemplu, o companie de taxi suedeză oferă terapeuţi „în maşină”, la preţul de 165 dolari/oră, pentru utilizatorii stresaţi şi presaţi de timp.

„Consumatorii post-recesiune sunt pregătiţi să plătească pentru produse care le simplifică viaţa trepidantă, pe fugă. Tehnologia joacă un rol important în obţinerea comodităţii, iar opţiunile de cumpărături omni-channel (toate canalele de shopping disponibile: dispozitive mobile pe internet, computere, televiziune, radio, direct mail, catalog, retail etc.) creează o legătură clară între magazinul virtual şi cel din „lumea reală” cu o atracţie largă a consumatorului.”  (Daphne Kasriel-Alexander, autor raport, consultant Euromonitor pentru tendinţe consumatori)

Conform raportului, în acest an se va observa o creştere a consumului în cooperare şi o cultură a partajării (share) produselor şi serviciilor, ceva la care brandurile mari reacţionează întotdeauna. Spre exemplu, firma de îmbrăcăminte Patagonia a încheiat un parteneriat cu eBay pentru a redistribui obiecte second hand. Conceptul de sharing a determinat naşterea unei multitudini de întreprinderi colaborative, de la grădinăritul colectiv la spaţii de lucru în grup şi sharing prin colectarea de fonduri.

Top global tendinţe consumatori în 2015:

  • Comoditate în cumpărare (maximizarea timpului este din ce în ce mai importantă pentru consumatori, astfel încât ei vor tinde să cumpere produse şi servicii care optimizează folosirea lui)
  • Mall-uri şi centre comerciale în comunitate (zone urbane unde oamenii trăiesc, muncesc şi petrec timp liber în acelaşi loc sunt din ce în ce mai populare – condominium)
  • Intimitatea contează (consumatorii sunt mai atenţi la protecţia datelor personale, aşadar companiile le vor oferi această intimitate).
  • Consumul ca drum spre progres (consumul responsabil de bunuri şi servicii şi ideea de a trăi într-o lume mai bună sunt din ce în ce mai prezente printre consumatori).
  • Formatorii de opinie: mai asemănători cu noi (celebrităţile nu vor mai fi singurii formatori de opinie la cumpărături. Bloggerii vor avea şi ei o influenţă în problemele consumatorilor, cum ar fi moda şi lifestyle).
  • Să partajăm (share): Naşterea vieţii „categoria uşoară” („sharing economy” este în creştere, iar oamenii sunt mai curând interesaţi să obţină acces la bunuri şi servicii decât să fie proprietari).
  • Millenials (generaţia Y – născuţi la începutul anilor 80, până spre sfârşitul anilor 90) (ei sunt consumatorii de azi, tineri conectaţi 24/7 prin smartphone. Potrivit Euromonitor, în 2013 erau deja 2,6 miliarde de persoane cu vârste între 12 şi 32 de ani).
  • „Shopping the World” (tendinţa de shopping online pentru a obţine bunuri din străinătate va continua să crească. În 2015, mulţi consumatori îşi vor face o vacanţă de shopping sau cel puţin din turismul de shopping vor avea o mare parte a vacanţei prin alegerea unui loc de cazare situat lângă principalele zone de shopping).
  • De la virtual la real şi înapoi: o convergenţă mai lină (shoppingul omnichannel este exemplul cel mai elocvent când vine vorba de consum, iar consumatorii apreciază eficienţa în creştere a cumpărăturilor retail online şi offline).
  • Sănătate conectată (un trai sănătos este o prioritate pentru consumatori, iar ei utilizează din ce în ce mai multe aplicaţii digitale pentru a o obţine).

Mai multe despre tendinţele pe 2015, aici.

Sursa: finance.yahoo.com; key4communication.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar