alin bagiu 1

Succesul în MLM, metamorfozarea DISTRIBUITORULUI în DĂRUITOR! – de Alin Bagiu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Se încarcă...

alin bagiu 1Bună ziua tuturor și bine ați revenit pe MLM News!

Așa cum am promis în ultimul articol, în care vorbeam despre MLM ca și canal de distribuție, astăzi am să vă împărtășesc părerea mea despre succesul în Companii care au ales să ducă produsele către client prin intermediul distribuitorilor independenți, în așa fel încât să încercăm să clarificăm împreună “magia” succesului în MLM.

Spuneam în articolul precedent că este una dintre cele mai simple modalități de atinge succesul, dar în nici un caz ușoară.

Orice companie MLM activează în zona profitabilității. Aceasta înseamnă că, dacă ai devenit distribuitor independent, oricum te situezi în zona propusă și urmarită de acea companie. Vrei nu vrei, activezi într-o activitate 100% economică, indiferent cum îți apare ea îmbrăcată și cosmetizată de către persoana care ți-a prezentat oportunitatea. Că vrei doar să consumi produsele, că îți dorești un venit suplimentar sau permanent, că ești în compania respectivă pentru că îți dorești independența financiară, cuvântul de ordine este unul singur, PROFIT FINANCIAR. Din această perspectivă, ar fi important să te sincronizezi cu obiectivele companiei, adică să îți clarifici scopurile personale, adică succesul, luând în calcul veniturile pe care ar trebui să le obții pentru a obține ceea ce îți dorești. De foarte multe ori, pentru că “ne înscriem” fără niciun fel de bază antreprenorială, ne comportăm cu o ușoară indiferență și chiar ignoranță vis-à-vis de aspectele financiare ale activității pe care am început-o.

Ceea ce cred că este important de clarificat este că, indiferent ce crezi despre orice companie MLM, orice ți se spune, obiectivul este unul singur, și anume acela de a atinge profituri. Până aici cred că totul este clar. Ca să ai succes, este 100% necesar, dar nu și suficient din păcate, să treci pe frecvența companiei, adică să-ți răspunzi la următoarele întrebări:

  1. Ce înseamnă succesul pentru mine?
  2. Ce înseamnă succesul financiar pentru mine?
  3. Ce înțeleg prin success pe termen scurt (3-6 luni), mediu (1-3 ani) și lung (5-10 ani)?
  4. De câți bani am nevoie pentru ca să ating ceea ce am definit că reprezintă succesul, atât pe termen scurt, mediu și lung?
  5. Ce am de făcut ca să ating obiectivele stabilite pe cele trei termene (scurt, mediu și lung) – planul de acțiune detaliat?
  6. Cum fac (tactică – metodologii de lucru)?
  7. Ce resurse am nevoie (educaționale, tehnice, de timp, financiare)?
  8. Ce am de făcut săptămâna asta?
  9. Ce am de făcut acum?

După ce ți-ai răspuns la aceste întrebări, îți devine foarte clar ce vrei, cum și cu ce faci, în cât timp, ce ai de făcut acum. Recomandarea mea este să nu te apuci de treabă până când nu ți-ai clarificat toate aceste aspecte. Dacă te apuci, o faci pe propria responsabilitate, pentru că ești în situația în care vrei să-ți construiești o casă si te apuci fără să ai niciun fel de resursă, niciun fel de plan și deci nu poți face niciun fel de analiză a acțiunilor tale, lucrezi pur și simplu ca să nu stai. Cât timp ar trebui să stai și să planifici? Atâta timp cât e nevoie, pentru ca atunci când te apuci să știi de ce te-ai apucat. A nu se înțelege că e nevoie să stai și să înveți totul despre produse, afacere, plan de  compensare, etc. Eu nu m-am referit la asta, ci pur și simplu la clarificare personală, în niciun caz la studiu asupra companiei în care ai început activitatea.

După ce ți-ai clarificat toate aceste aspecte, lucrurile devin SIMPLE. De aici depinde de tine, execuția. Execuția reprezintă o parte importantă în această activitate, ca în oricare alta, de aceea, ce am învăța este că poți avea cea mai strălucită idee, cel mai bun plan, dacă execuția lasă de droit, nu o să atingi succesul.

De aici încolo, avem de :

–          Consumat corect și consecvent cât mai multe produse ale companiei noastre

–          Construit un plan de publicitate, absolut necesar în vânzări

–          Vorbit cu oamenii care ne contactează în urma publicității pe care o facem

–          Vândut produse celor care au nevoie

–          Oferit servicii de calitate clienților existenți

Toata lumea caută secrete, cred eu, din perspectiva faptului că avem impresia că aflarea secretului ne eliberează de munca pe care o avem de făcut. Nu există secrete, și nici noroc în această activitate. Norocul și-l face fiecare cu mâna lui, și așa cum se spune: „Norocul ține cu aceia care muncesc, și deci care sunt valoroși!”

Multă muncă înseamnă multe rezultate, puțină muncă înseamnă zero rezultate. Cu cât muncim mai mult, cu atât devenim mai buni, iar în MLM a fi mai bun înseamnă între altele a dezvolta abilități de comunicare cu oamenii, a te interesa cu adevărat de ei. Poate că aici este cheia care face diferența între doi distribuitori care lucrează la fel de profesionist și la fel de mult, anume aceea dată de ceea ce ai în spate, ceea ce ai în suflet, ceea ce urmărești cu adevărat atunci când întâlnești o persoană interesată de produsele tale.

Eu cred că nu e nevoie de a deține un secret pentru a ajuta un bătrân să traverseze strada. Nu e nevoie de o formulă magică pentru a ajuta un copil să facă primii pași în viață. Nu e nevoie de cursuri multe și scumpe pentru a da un pahar de apă unei persoane însetate. Singurul lucru de care cred eu că este nevoie cu adevărat este acela de a practica „meseria” de om. Poate că la acest capitol am cam rămas datori, și de când căutăm să facem bani și să deslușim secretele succesului financiar am uitat să practicăm ceea ce știm de când mama ne-a făcut, și anume să dăruim. Distribuitorul este CEL CE DĂ! Distribuitorul, în viziunea mea, este DĂRUITORUL! Și pentru că DAR din DAR se face rai, tot cu DAR din DAR se constuiește o rețea MLM autentică! Construiește-ți o rețea de DĂRUITORI, începe cu TINE, și succesul, indiferent cum l-ai definit și ce înseamnă pentru tine, nu va întârzia să apară!

Succes, DĂRUITORULE!

Autor: Alin Bagiu, Development Manager – Distributors Team în compania Life Care

Iti place articolul? Da-i Share:

Comentariu (1)

  1. Foarte interesanta postarea. Citesc mereu cu placere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar