cosmetice

Studiile germane arată că produsele cosmetice joacă un rol important pentru tineri

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

cosmeticeUn studiu care încerca să afle percepţia şi stima de sine la adolescenţi şi tinerii adulţi a scos în evidenţă faptul că produsele cosmetice şi cele de îngrijire joacă un rol important în vieţile persoanelor tinere care se confruntă cu părul gras, transpiraţia şi probleme ale tenului, arată Cosmeticsdesign-europe.com.

IKW (Asociaţia germană de produse cosmetice, de toaletă, parfum şi detergent) prezintă propriile sale rezultatele studiului asupra tinereţii, „Tinereţea nedeghizată”, condus de un salon de înfrumuseţare, care a descoperit că tinerii se luptă cu schimbările de dispoziţie, pubertatea şi controlul social, dar, de asemenea, a arătat importanţa aspectului.

„Nicio generaţie nu a luptat atât de mult pentru aspect ca cea de azi”, a declarat Ines Imdahl, responsabilă pentru studiu şi director manager la salonul de înfrumuseţare. „Să creezi un aspect plăcut şi îngrijit este una din câteva posibilităţi pentru tineri ca să dezvolte un sentiment de sprijin şi control în vieţile lor”.

Cercetarea arată că părul gras, mirosul de transpiraţie şi coşurile sunt cele mai jenante lucruri pentru tineri, fiind manifestarea fizică a percepţiei că pierd controlul.

Produsele cosmetice sunt din acest motiv parte integrală a rutinei zilnice de înfrumuseţare şi îngrijire. Utilizarea zilnică a şamponului (61%) şi a deodorantului (83%) este aproape obligatorie, iar pentru multe tinere, mascara este un partener indispensabil – 59% folosesc mascara zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi, subliniază IKW.

Studiul arată, de asemenea, că tinerii îşi evaluează colegii după înfăţişare, şase din zece considerând că poţi spune după aspectul cuiva ce fel de om este.

Pentru ei, să ţii cont de aspect este atât de important nu doar pentru că ar fi o expresie a propriilor valori şi a stimei de sine, dar ajută să afli şi dacă ceilalţi împărtăşesc aceste valori, susţine IKW.

„Am comandat acest studiu pentru a arunca o privire în culisele pubertăţii. Pentru noi, este important să înţelegem ce-i afectează pe tineri şi cum le influenţează percepţia asupra propriei persoane grija faţă de cum arată”, explică Birgit Huber, şefa sectorului de produse de înfrumuseţare la IKW.

„Ni s-a părut extrem de interesant faptul că, în număr zdrobitor, tinerii folosesc produsele de frumuseţe pentru a se simţi mai în largul lor şi în general mai siguri pe ei”.

Studiul calitativ s-a bazat pe discuţii de grup şi interviuri detaliate cu 56 de adolescenţi şi tineri cu vârste cuprinse între 14 şi 21 de ani. 1.012 adolescenţi şi tineri de 14-21 ani au participat apoi la un sondaj cantitativ.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar