richard branson1

Sir Richard Branson: Marea mea frică în viaţă a fost să nu spun nu şi apoi să regret

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

richard branson1La 66 de ani, Richard Branson, unul dintre cei mai admiraţi oameni de afaceri din lume a vorbit cu Eric Worre – autorul best-sellerului “Go Pro-7 Steps to Becoming a Network Marketing Professional” – despre cheia succesului în business. Magnatul britanic, proprietar al companiei de înregistrări Virgin Records, s-a declarat un fan al vânzărilor directe. Mai mult, posesorul unei averi de 5,2 miliarde de dolari a oferit sfaturi pentru a atinge succesul. Iată fragmente din acest interviu-eveniment.

Eric Worre: Dacă ar fi o singură persoană care să fie imaginea antreprenoriatului la nivel mondial, tu ai fi tipul care reprezintă ceea ce este posibil dacă îţi laşi liberă imaginaţia şi munceşti din greu. Ai fost mereu un antreprenor?

Richard Branson: Aşa cred. Mereu mi-a plăcut ideea de a face lucruri şi de la o vârstă foarte fragedă, când aveam nouă ani, colectam module de baterie şi le vindeam la preţ redus, pentru că se înmulţeau foarte rapid, iar când aveam 10 ani am decis să plantez mulţi brazi de Crăciun pentru ca, atunci când voi părăsi şcoala, să am mulţi bani, pentru că pomii de Crăciun vor creşte cu toţii. Evident, iepurii i-au mâncat pe toţi, dar, da, de la o vârstă fragedă cred că am avut o urmă de antreprenoriat în mine.

Eric Worre: Când s-a transformat într-un succes?

Richard Branson: Depinde de definiţia ta de succes. Vreau să spun că am părăsit şcoala la 15 ani pentru a lansa o revistă naţională ca să militez împotriva războiului din Vietnam, iar acea revistă a însemnat educaţia mea, a avut mare succes, nu financiar, dar a avut succes pentru că a avut 100.000 de cititori şi a fost foarte bună în a mă educa. Însă nu s-a întâmplat nimic până când nu am lansat compania de înregistrări, care ne-a adus câteva succese financiare, care să ne ajute să întemeiem centrul şi să ne ocupăm de ceea ce am făcut de atunci.

Eric Worre: Cum fac antreprenorii să gândească diferit faţă de angajaţi?

Richard Branson: Este radical diferit. Antreprenorul începător este ca un artist. Adică ai o pânză albă, de tablou, şi apoi creezi ceva care să aducă o diferenţă pozitivă în vieţile celorlalţi oameni şi acea bucată de pânză o umpli cu mici detalii care să te asigure că ceea ce ar trebui să faci este infinit mai bine decât ceea ce alţi oameni fac. Şi apoi există părţi în acea pânză pe care trebuie să le cucereşti, să îţi alegi oamenii cu care vei lucra la acest proiect sau pe acea pânză şi trebuie să te asiguri că sunt complet dedicaţi, să se uite la ce a fost şi să vadă imaginea de ansamblu. Însă cel mai important dintre toate este să spui: la naiba, hai să o facem. Şi să te apuci de creat. Şi, ştii, îţi poţi murdări faţa, dar apoi te ridici, te speli şi încerci să o faci până reuşeşti.

Eric Worre: Să încerci până reuşeşti sună mai mult a cultură, ai o viziune şi apoi, prin crearea unei culturi, decizi: aşa vom face lucrurile, acestea sunt standardele noastre de excelenţă. Această cultură este importantă, nu-i aşa?

Richard Branson: Dacă ai echipa de oameni care să creadă total în ideea ta, în ceea ce vrei să faci, vei avea succes. Dacă ai o echipă cu inima îndoită, care crede doar pe jumătate, va fi mult, mult mai greu. Aşa că trebuie să te asiguri că ceea ce vrei merită efortul şi, în cazul în care nu merită şi este doar pentru a face bani, atunci trebuie să ai ceva la o nouă dimensiune, care probabil că te ajută să faci lumea un loc mai bun, şi ei nu vor asimila toate lucrurile la fel de bine cum ar trebui.

Sir Richard Branson, despre vânzările directe

Eric Worre: Să vorbim despre comunitatea de network marketing. Sunt 100 de milioane de oameni în toată lumea care sunt implicaţi în asta, sunt aproximativ 200 de miliarde de dolari venituri, industria creşte, se extinde şi aceşti antreprenori care lucrează de acasă caută o viaţă mai bună pentru familiile lor. Crezi că este bine pentru un om să se implice în network marketing?

Richard Branson: Şi noi suntem implicaţi în network marketing, odată cu compania de cosmetice în Marea Britanie. Luăm masa o dată pe an cu toţi aceşti tineri antreprenori din întreaga ţară şi sunt mame cu copii care vor să facă un ban în plus, iar alteori se bazează doar pe asta pentru existenţa lor. Este un lucru uriaş entuziasmul şi este important cât de mult le transformă vieţile şi ce diferenţă face pentru dinamica vieţii. Cred cu tărie în network marketing şi în antreprenori. Cred că toate joburile viitoare, în următorii 20 sau 30 de ani, vor fi create de antreprenori din network marketing şi alţi antreprenori din întreaga lume. Se va porni de la o încercare sau de la ceva mic şi se va face o diferenţă uriaşă  în lume.

Eric Worre: Ce sfat ai pentru aceşti antreprenori?

Richard Branson: Cred şi sunt sigur că mulţi dintre ei deja se gândesc şi mai departe, la lucruri mai mari. Dar trebuie să-ţi stabileşti o sarcină care aparent pare dificilă şi apoi să te lupţi să ajungi acolo. Dacă avansezi de la o zi la alta, poate fi bine, dar nu şi nostim. Adică toţi ar trebui să ne stabilim tot timpul standarde şi noi provocări ca să încercăm să ne întoarcem, pentru a încerca să reuşim în cele din urmă. Ca să intri într-un scenariu de diamant trebuie să faci un pas, iar dacă eşti determinat suficient, acest lucru va face visele tale să devină realitate.

Eric Worre: Vorbim despre ideea că, pentru a ajunge ca tine, oamenii trebuie să spună întâi da, iar apoi să admită în faţa lumii că sunt diferiţi. Dar pentru mulţi, asta intră în contradicţie cu fraza istorică pe care ai spus-o: cred că cei mai mulţi oameni ar putea să înveţe să gândească mult mai repede, să creadă mai repede, iar a crede este la fel de important cu a şti un lucru.

Richard Branson: Ştiu că am folosit asta când cineva mă întreba ceva şi spuneam da, aşa că unde este întrebarea. Şi atunci şi acum, şi ei şi eu credem că viaţa este mult mai distractivă dacă spui da în loc să spui nu. Consider că marea mea frică în viaţă a fost să spun nu când era vorba despre un lucru şi apoi să regret asta. Şi nu am regretat nicio clipă că am spus da chiar şi unor proiecte care s-au prăbuşit în faţa mea.

 

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *