LIderi în vânzări directe: Arlene Asidao (Nu Skin), Joey Sarmiento (Max), Jun Pangilinan (Tupperware), Leni Olmedo (Amway), Raymon Gabriel (Direct Shopping), Kevin Peter Yu (Sundance) şi Maricar Bernando-Sandalo (Gano).

Sa întelegem escrocheriile piramidale via DSA din Filipine

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...
LIderi în vânzări directe: Arlene Asidao (Nu Skin), Joey Sarmiento (Max), Jun Pangilinan (Tupperware), Leni Olmedo (Amway), Raymon Gabriel (Direct Shopping), Kevin Peter Yu (Sundance) şi Maricar Bernando-Sandalo (Gano).

LIderi în vânzări directe: Arlene Asidao (Nu Skin), Joey Sarmiento (Max), Jun Pangilinan (Tupperware), Leni Olmedo (Amway), Raymon Gabriel (Direct Shopping), Kevin Peter Yu (Sundance) şi Maricar Bernando-Sandalo (Gano).

Circa patru milioane de filipinezi lucrează în vânzări directe. Ei au visat să ajungă antreprenori, dar nu au capitalul necesar. Unii şi-au căpătat libertatea personală şi financiară, pe când alţii au devenit victime ale escrocheriilor de tip piramidal.

Asociaţia de Vânzări Directe din Filipine (DSAP) pune la dispoziţie răspunsuri la întrebări frecvente despre companiile piramidale şi cele care sunt legitime şi cu planuri de compensare sustenabile.

Întrebare: În termeni juridici, ce este jocul piramidal şi care este principala diferenţă între multilevel marketing legitim (MLM) şi jocul de tip piramidal?

Joey Sarmiento, vicepreşedinte Max, Asia: Network Marketing, sau MLM, este un model legal, legitim de afacere, în care produsele sunt vândute prin sistemul persoană-la-persoană, în loc de modul tradiţional de vânzare dintr-un loc fix de vânzare cu amănuntul (retail). Obiectivul este ca produsele să fie vândute la consumatori finali.

Diferenţa dintre MLM  şi vânzare directă constă în sistemul de comisioane, unde participanţii în MLM beneficiază, în general, de vânzările făcută de persoane aflate în linia lor de sponsorizare, chiar dacă există o adâncime de mai multe niveluri (ex.: un distribuitor independent într-un MLM câştigă comisioane nu numai din vânzările sale personale, şi nu numai din vânzările făcute de o persoană recrutată personal de el, ci şi din vânzările unei persoane recrutate de cei recrutaţi personal de el).

Jocul piramidal, pe de altă parte, este, în general, caracterizat de persoane care câştigă în principal din recrutarea altor persoane care plătesc taxe semnificative de înregistrare pentru a intra în schema piramidală.

Persoanele care se înscriu şi investesc sub forma taxelor de înregistrare încearcă, apoi, să-şi recupereze investiţia recrutând alte persoane în schemă prin a-i atrage să facă investiţii similare.

Chiar dacă taxele de înregistrare includ şi produse, suma totală a plăţii este considerată o taxă de înregistrare sau investiţie atunci când oamenii plătesc acea sumă pentru a intra în schemă şi nu pentru a vinde produse la consumatori finali.

Jocul piramidal este ilegal, deoarece este un joc al banilor. Profiturile rezultă în special din taxele de înregistrare ale participanţilor, iar veniturile depind de locul sau poziţia participanţilor în organizaţie, şi nu de abilitatea de a vinde produse sau servicii.

Pyramid

Întrebare: De ce este jocul piramidal un subiect fierbinte?

Ernie Nierves, director executiv Avon: Jocul piramidal este un subiect fierbinte pentru că el afectează şi a afectat mulţi oameni, indiferent de statusul lor social sau financiar, cu promisiunea unui câştig financiar imediat şi uşor.

În trecut, schemele piramidale au dat naştere la multe ştiri, atunci când ele s-au prăbuşit, iar oamenii şi-au pierdut banii care, în multe cazuri, erau economiile de-o viaţă. Şi totuşi jocurile piramidale continuă să existe şi provoacă multă durere şi tristeţe victimelor.

Mai mult decât atât, schemele ilegale piramidale au un impact direct asupra afacerilor de vânzări directe şi MLM legale, care oferă oportunităţi de câştig pentru a îmbunătăţi viaţa indivizilor. Cei care promovează scheme piramidale tind să-şi confere legitimitate afacerilor lor, deşi, în realitate lucrurile sunt total diferite şi pot fi descoperite prin testul de opt puncte al DSAP (vezi mai jos).

Întrebare: Cum putem fi siguri că nu ne înscriem într-o companie tip piramidă?

Kevin Yu, manager operaţiuni, Sundance: Firmele piramidale supravieţuiesc deghizându-se în companii legale de vânzări directe sau MLM în speranţa să profite de pe urma consumatorilor de bună credinţă.

Oamenii ar trebui să fie conştienţi de companiile în care se înscriu, astfel încât să nu ajungă uşor victime. Pentru a fi de ajutor, DSAP a venit cu testul în opt puncte – o serie de întrebări care fac diferenţa dintre o companie de vânzări directe legală şi una piramidală:

  1. Există un produs?
  2. Comisioanele se plătesc proporţional cu vânzarea de produse şi nu pe taxe de înregistrare?
  3. Intenţia este să se vândă un produs, nu o poziţie?
  4. Nu există o corelaţie directă între numărul de recrutaţi şi compensare?
  5. Dacă recrutarea s-ar opri azi, ar mai face bani participanţii?
  6. Există o politică rezonabilă de returnare a produselor?
  7. Au produsele o valoare de piaţă?
  8. Există un motiv serios de a cumpăra?

Dacă răspunsul la toate întrebările este DA, atunci compania care este evaluată este una legitimă. Dar dacă răspunsul la măcar una din întrebări este NU, atunci există o mare probabilitate să fie vorba despre o escrocherie piramidală.

Sursa: inquirer.net

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar