retrospectiva

Retrospectiva anului 2014 în MLM!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

retrospectivaVă invităm să aruncăm o privire, într-un scurt material de sinteză, asupra anului care tocmai s-a încheiat. Iată o radiografie a anului 2014 în industria vânzărilor directe.

Câțiva dintre coloșii industriei în 2014

Vânzările Amway, cea mai mare companie de vânzări directe, au crescut în 2013 cu 4,4%, la 11,8 miliarde de dolari, ajutate de creşterea din China, cea mai mare piaţă a sa. În România, afacerile Amway au totalizat 77 mil. lei în 2013, iar estimările directorul companiei sunt că acestea vor fi mai mari cu 10% în 2014. Dacă în 2013, Amway s-a extins în Bulgaria, în 2014 compania a intrat pe piața din Kazahstan.

2014 a fost un an foarte important pentru noi, este anul când ne-am implicat activ în susținerea sportului și a sportivilor români – spune despre anul ajuns la final Romeo Căzănescu, Director General Herbalife Romania & Moldova. În ianuarie Herbalife a anunțat prima sponsorizare a unui sportiv român, Anca Bucur, Miss Fitness Universe, iar in februarie, sponsorizarea triatlonistului  Ciprian Bălănescu. În noiembrie Herbalife România a anunțat un parteneriat de susținere a echipajului de canotaj – dublu rame feminin, categoria usoară, format din Ionela Livia Lehaci și Andreea Asoltanei. Herbalife Romania a anunțat o creştere de 10% a afacerii la finalul anului 2013, faţă de anul precedent, încheiat la 31 decembrie 2012. În plus, compania a raportat o creştere cu 19% a numărului de distribuitori. 2013 a fost, așa cum preciza Romeo Căzănescu, al cincilea an consecutiv în care Herbalife a înregistrat o creştere a afacerii în România.

Un mai mai delicat însă pentru Avon. În iunie,  compania anunța reducerea angajaților la nivel mondial cu aproximativ 600 de posturi, cea mai mare parte a acestora în America de Nord. În plus, spre finalul acestui an compania a primit de la autorităţile nord-americane o amendă de 135 de milioane de dolari pentru mită dată oficialităţilor din China în vederea obţinerii unei licenţe pentru vânzări directe. Dar poate cel mai surprinzător eveniment în ceea ce privește compania Avon a fost decizia sa din septembrie de a părăsi Asociația Companiilor de Vânzări Directe, asociația profesională la a cărei fondare a ajutat în urmă cu aproape 50 de ani.

Oportunități noi

2014 a adus în România și oportunități noi. Menționăm aici lansarea în România a companiei din domeniul wellness MonaVie, în cadrul unui eveniment care a avut loc la Constanța în 22 februarie.

În aprilie au început preînregistrările în vederea lansării în România a companiei WorldVentures,  o companie de vânzări directe care oferă serviciile unui club de vacanță, furnizându-le membrilor săi excursii și vacanțe premium cu prețuri reduse.

În 28 august 2014 a fost lansat Clubului Prosperității REAL WEALTH REVOLUTION, al companiei Swiss Gold Global, care oferă un sistem complet de atingere a prosperității: un bogat program de mentorship, o platformă prin intermediul căreia se poate genera venit pasiv și o opțiune de ”saving” a valorii banilor (prin achiziția de metale prețioase).

Energie regenerabilă, tehnologii mobile și MLM este oferta cu care vine World Global Network. În septembrie compania a inaugurat centralele sale construite la Nucet și a organizat primul seminar în România.

Relansari si rebranduiri

Anul 2014 s-a dovedit încă de la început unul special pentru Capra Nera, care a devenit… complet verde. Compania a lansat oficial în ianuarie prima linie de produse BIO organice sub brand-ul personal Alive. În februarie Capra Nera a lansat noua sa branșă, ARBAKA FAMILY, o casă de comenzi de produse alimentare sănătoase, funcțională în sistem binar de network marketing.

2014 a venit cu ajustări benefice și pentru Swiss Halley. Evenimentul internațional organizat de companie în august a adus o serie de noutăți pentru amatorii de turism sau de business în acest domeniu, prima dintre acestea fiind lansarea noului website pentru turism al companiei Swiss Halley,  Fireflies.com.

Noutăți, începând din 8 noiembrie, și în cadrul grupului de companii Lyoness, care are acum 2 branduri. Primul dintre acestea, Lyoness, acoperă două zone de afaceri, cea a comunității de cumpărători care economisesc bani cumpărând prin acest sistem și zona de parteneri comerciali care câștigă clienți fideli cu ajutorul Lyoness. Noul brand Lyconet acoperă activitatea de network marketing a Lyoness Group. Introducerea noului brand permite dezvoltarea serviciilor și strategiilor de comunicare specifice fiecărui grup.

O serie de lideri au vizitat România în 2014

Iată doar câțiva dintre ei:

Ianuarie: legenda Herbalife Paco Perez, fost prieten apropiat al fondatorului companiei, Mark Hughes

Februarie: Paulo și Liliana Alves, nivel de Diamant alb în MonaVie Portugalia, și 2 reprezentanți ai companiei MonaVie: Blake Schroeder, vicepreședinte al MonaVie Europa, și Vlad Hadji, director pe Europa de Est și Israel.

Martie: președintele SiteTalk, Frank Ricketts și liderul Greenfoot Global Paul Harrison

Aprilie: Stavros Zinonos, International Marketing Director în compania WorldVentures

Mai: legenda Nu Skin Nathan Ricks, membru al cercului celor ce câștigă 20 de milioane de dolari

Iunie: Verdis Norton, cel care a pus bazele companiei ASEA în Utah

August: milionarul australian William Rowell, fondatorul și președintele companiei Swiss Gold Global

Septembrie: Lamia Bettaieb, President Milionaire, nr.1 în compania World Global Network

Octombrie: primul membru al conceptului Fireflies, Bartuska József – Ungaria (Nivel de cariera Platină)

Noiembrie: dr. John Heiss, omul de ştiinţă din spatele gamei Herbalife24 și directorul Departamentului de nutriție sportivă din cadrul Herbalife, și Susie Susie Kwok, nr. 1 în topul partenerilor companiei Rain International

Important

Asociația Europeană a Companiilor de Vânzări Directe (SELDIA) a lansat o nouă inițiativă. Este vorba despre site-ul Administratorului Codului European (fairselling.eu), un site dedicat celor care au apelat deja la Asociația de vânzări directe din țara lor fără să își soluționeze însă problemele.

Una din aniversările care merită semnalate este cea a companiei Nu Skin, care în 2014 a împlinit 30 de ani de afaceri.

Și încă un moment care merită menționat, pentru importanța de care se bucură vânzările directe în Marea Britanie:  Paul Southworth, fostul Directorul General al Asociației de Vânzări Directe din Marea Britanie, a fost numit Ofițer în Ordinul Imperiului Britanic. Cu ocazia celebrării celei de-a 88-a zi de naștere a Reginei Elisabeta a II-a, onorurile regale recunosc persoanele fizice pentru realizările lor în viața publică și pentru serviciul lor adus Marii Britanii.

Industria de network marketing a suferit și o pierdere, în persoana cofondatorului SiteTalk Thomas Nortlund, care a încetat din viață anul trecut. Thomas a fost antreprenor de peste 30 de ani, a construit o rețea de 45.000 de distribuitori și a fost primul distribuitor la nivel mondial care a atins pragul de 1 milion de clienți în servicii de telecomunicații.

Ce spun cifrele

Federația Mondială a Asociațiilor de Vânzări Directe (WFDSA) a raportat vânzări globale de 178,5 miliarde de dolari pentru anul 2013, un record pentru organizație. Totalul depășește cu 8,1% vânzările cu amănuntul din 2012, în valoare de 165,2 miliarde de dolari, și continuă perioada de creștere spectaculoasă a ultimilor 3 ani, cu o rată anuală de 6,8%.

În România, industria vânzărilor directe a crescut cu 2,3%, înregistrând vânzări de 321 de milioane de dolari și 292.561 de distribuitori.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar