retrospectiva

Retrospectiva anului 2013 în MLM

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

retrospectivaAn plin de evenimente în industria vânzărilor directe 

Cum este momentul bilanţului, ne-am gândit să vă oferim o radiografie scurtă, dar care să surprindă o imagine de ansamblu a anului care se apropie de final. Să vedem cum au stat lucrurile pentru câteva dintre cele mai mari companii de vânzări directe.

2013 a fost poate unul dintre cei mai buni ani pentru Herbalife, ale cărei acţiuni au crescut cu peste 130% de la începutul seriei de atacuri inaugurate în urmă cu un an de Bill Ackman.Şi dacă tot vorbim de Herbalife, să menţionăm aici inaugurarea, în iulie, a Centrului Herbalife Brand Experience din Braşov, primul centru de vânzări și de experienţă a brandului Herbalife pentru distributorii companiei din regiunea Ardeal, dar şi victoria înregistrată la începutul lunii decembrie în Belgia, unde Curtea de Apel a anulat sentinţa prin care Herbalife era declarată schemă piramidală.

Trei momente importante şi pentru Amway, în 2013: în septembrie a fost inaugurat primul centru de afaceri german cu magazin integrat, Amway Business Center Berlin, Asociația Europeană a Companiilor de Vânzări Directe (Seldia) a desemnat Amway drept Compania Anului şi tot anul acesta Amway a intrat pe piaţa din Bulgaria.

La nivel global, pentru Avon 2013 a stat sub semnul restrângerii cheltuielilor. După o activitate de 50 de ani în Franţa, Avon a anunţat în octombrie că părăseşte această piaţă. Președinta companiei, Sheri McCoy, a revizuit operațiunile în piețele mai mici, neperformante, și a decis să fie restructurate sau închise, iar în luna iulie a vândut unitatea de bijuterii Silpada. De asemenea, Avon plănuieşte să reducă numărul angajaţilor cu 650. În România, Avon se situează foarte bine, ocupând locul 13 în Top 50 cele mai inovatoare branduri pentru români, top realizat de Revista Biz. În plus, aproape simultan cu plecarea din Franţa, Avon şi-a lansat în România platforma de magazine online.

În 2013 industria de network marketing a pierdut trei mari lideri 

În ianuarie a încetat din viaţă Bill Britt, partener independent al companiei Amway şi unul dintre cei mai bine plătiţi oameni din industrie. A doua pierdere a avut loc în august. Este vorba despre dispariţia unei adevărate legende în industrie, Jim Dornan, nivel de Coroană Ambasador Fondator în Amway, cu o rețea impresionantă internațională, și fondator al sistemul educațional Network 21. La o săptămână de la moartea lui Jim Dornan, o nouă ştire a zguduit lumea MLM, cea referitoare la sinuciderea lui John Peterson, unul din liderii de top ai companiei Herbalife.

Aniversări

La acest capitol, cea mai rotundă, dacă o putem numi astfel, şi cea mai bine marcată a fost  a 50-a aniversare Mary Kay. Tot anul a fost presărat cu evenimente aniversare organizate de companie, dar punctul culminant a fost seminarul „One Woman Can”, 18 zile de evenimente care au adus în Dallas peste 50.000 de oameni. Lyoness a împlinit în 2013 zece ani. Nu o să vorbim aici despre evenimentele organizate cu acest prilej de Lyoness, ci menţionăm un eveniment care a marcat viaţa unui român: Sorin B, din Baia de Arieş, care a câştigat, în ianuarie, cei 20.000 de euro oferiți de Lyoness la Comoara cumpărăturilor.

Important

Pe 29 aprilie, a fost lansat noul Cod Internațional al Vânzărilor Directe. Dezvoltat de Camera Internațională de Comerț (CIC) în strânsă cooperare cu Federația Mondială a Asociațiilor de Vânzări Directe (WFDSA), acesta reprezintă baza de referință pentru vânzările directe la nivel mondial.

Inedit

Merită menţionat aici un eveniment în premieră dedicat vânzărilor directe la Galați! Este vorba despre un târg de joburi, part și full time, în domeniul vânzărilor directe, care a fost organizat în iunie de compania Go&Go Media Group şi la care au participat 11 angajatori, în special din domeniul asigurărilor sau vânzărilor de cosmetice, care au pus la dispoziţia celor interesaţi aproape 300 de locuri de muncă.

Noi oportunităţi MLM 

Menţionăm aici, în ordine alfabetică, câteva companii care au fost fondate în 2013, care au ajuns în România în 2013 sau care sunt la început şi deci mai puţin cunoscute în acest moment pe piaţa din România, dar care merită atenţie: ASEA, Blue Diamond, Flavon, Galerie de Beaute Paris, Greenfoot Global, Jeunesse Global, Organo Gold, Rain International, Sisel International, Tupperware.

Situaţie neclară pentru MLM în India

Serie de evenimente neplăcute în India anul acesta din cauza lipsei legislaţiei specifice pentru companiile de vânzări directe. Amintim aici arestarea pentru scurt timp, în Kerala, a lui William S. Pinckney, CEO al Amway India sau plecarea unor companii din zonă, cum e cazul companiei Mary Kay. În scopul de a accelera formalitățile pentru o legislație separată privind industria vânzărilor directe din această ţară, în 2013 Consiliul Director al Federației Mondiale a Asociațiilor din Vânzări Directe (WFDSA) a vizitat India pentru prima dată.

Ce spun cifrele

Potrivit statisticilor prezentate de WFDSA în iunie pentru anul 2012, la nivel global s-a înregistrat o creștere a vânzărilor de 5,4%, cea mai mică creștere fiind înregistrată în Europa de Vest, de doar 1,3%, și cea mai mare în America Centrală și de Sud, de 10,4%. Concret, vânzările directe la nivel mondial au fost de 166,8 miliarde de dolari în 2012, comparativ cu 153,7 miliarde de dolari în 2011. În România, industria vânzărilor directe a crescut cu 9,2%, înregistrând vânzări de 280 de milioane de dolari și 303.542 de distribuitori (în 2011: vânzări de 209,47 milioane de euro și 289.621 distribuitori). Rapoartele trimestriale ale companiilor de vânzări directe arată că cifrele sunt pe plus şi în 2013 în majoritatea cazurilor. Aşteptăm cu interes statisticile finale ale anului 2013 care vor fi date publicităţii de WFDSA în iunie 2014.

Citeşte şi Vânzările directe în 2014 – oportunități și provocări

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar