PS News: Evaziunea din afacerile multi level marketing în care sunt implicați sute de mii de oameni

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Se încarcă...

SONY DSCZiarul online PSNews a publicat un articol destul de amplu despre posibila evaziune fiscală în cadrul activităţii unor companii ce funcţionează în regim de MultiLevel Marketing. Pentru MLM News, acaest articol este un prilej de a vă reaminti că în vânzări directe vorbim despre o colaborare sau un business, dar că indiferent cum i-am spune sau la ce nivel vă aflați, este vorba despre obținerea unor venituri care, la fel ca în cazul oricărei alte activități, se supun unor taxe.

Cităm din articol:

„Unde ar putea apărea problema, in special cea legată de evaziune, în activitatea companiilor ce funcționează în regim de Multi Level Marketing?

Posibilele semne de intrebare se ridică de la baza „piramidei”, adică cei care cumpără respectivele produse pentru uz personal. Aceștia cumpara să zicem cosmetice, detergenți sau alte produse de acest gen, fară sa primească vreo factură sau chitanță.

O altă problemă este aceea că toți distribuitorii au obligația să își declare anual veniturile pentru că activitatea pe care aceștia o desfășoare se încadrează în categoria ”activități comerciale”. Ca să își declare venituri, distribuitorii trebuie să aibă calitatea de persoane fizice autorizate. Apoi, anual, toți distribuitorii au obligația să își declare veniturile și să completeze declarația 200. În realitate, nu știm cât de mulți din sutele de mii de astfel de distribuitori își declară și veniturile.”

În articol se mai face menţiunea că distribuitorii (de cosmetice, detergenţi, produse de curăţenie, de slăbit) trebuie să-şi declare veniturile în cadrul Declaraţiei 200, deoarece desfăşoară activităţi comerciale. (conform ANAF).

Un alt aspect luat în discuţie în cadrul articolului se referă la faptul că distribuitorii companiilor MLM se declară a fi clienţi finali, iar revânzarea ulterioară a produselor nu mai este de competenţa companiei.

Ziarul specifică amănuntul că, prin contractul de distribuitor se menţionează că achiziţionarea produselor se face „pentru nevoile personale de consum” sau că beneficiarul se obligă să nu le comercializeze.”

„Acest ‚consum’ individual poate fi oricât de mare. Regula de aur este ‚sa nu vinzi’, ci să pretinzi că produsele pe care le cumperi sunt pentru uz personal și nu pentru comercializare. Realitatea, după cum știm cu toții, e cu totul alta.”

O altă problemă dezbătută în articol se referă la înregistrarea distribuitorilor ca PFA sau SRL. Se citează relatări din piaţă, culese de jurnaliştii de la capital.ro, conform cărora distribuitorul trebuie să insiste, sau este atenţionat de către firma MLM, asupra posibilităţii obţinerii autorizaţiei de comercializare a produselor, însă acest lucru s-ar întâmpla mult prea rar, astfel încât sumele nefiscalizate pe care aceşti distribuitori „sălbatici” le câştigă ar putea „rotunji considerabil veniturile la bugetul de stat”.

„Potrivit legii, acești distribuitori sunt obligați să dețină o casă de marcat portabilă și să emită bon ori de câte ori vând un produs. Pentru a deține o astfel de casă de marcat ai nevoie să deținii o societate comercială sau să fi persoană fizică autorizată. Întrebarea firească este: cât de mulți din sutele de mii de distribuitori posedă o casă  de marcat portabilă?

În legea care reglementează emiterea bonurilor fiscale, se menționează următoarea categorie profesională ce este exclusă de la eliberarea de bonuri fiscale: ”comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;”. Interesant este că dacă comerțul cu amănuntul se face prin livrări de bunuri la domiciliu ești obligat să emiți bon fiscal.

Mulți din cei care se ocupă de comercializarea produselor din rețele de tip MLM fie apelează la vânzările door to door, fie iau la pas toate instituțiile publice ”populate”, precum spitalele, primării, s.a.m.d. În acest context, aceștia au obligația să elibereze bon fiscal, dar marea majoritate dintre ei nu o fac.”

Sursa: psnews.ro

Iti place articolul? Da-i Share:

Comentarii (2)

  1. Dan

    Se pare ca dorinta guvernului, de a speria micul întreprinzător , a ajuns si in randul afacerilor MLM. Mă minunează de fiecare dată ca MLM-ul este privit altfel , de regula cu o umbră de suspiciune negativista, altfel decât o afacere ce se poate desfasura corect in cadrul legal al țării.Se pune problema facturii, bonului fiscal , a ce inseamna achizitii de la firma „mama”. Oare ce diferenta este între un om întreprinzător care cumpara produse de la firma mama si le vinde cu un mic adaos mai departe , in comparatie cu un om ce cumpara produse de la un supermarket si face acelasi lucru ? Oare cine are responsabilitatea respectării normelor legale ? Oare firmele mari , consacrate din MLM si -or fi permite sa lucreze altfel decât spune codul fiscal ? Cat despre cei mici ce fac si ei ceva câștiguri , indiferent ca sunt din MLM sau nu… Le doresc mult succes guvernanților sa strângă tot măritișul sub forma de taxe.

    • Alex

      Super corecta gandirea? Auzi, tot ma intreb ce cauta ca ministri niste incompetenti? De ce nu ai pune un ministru competent care sa duca treburile la bun sfarsit?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar