Presedintele Amway, Doug DeVos: Cum am reusit in China (Harvard Business Review)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Deși conducea afaceri în Asia de peste 20 de ani, înainte de pătrunderea pe piața chineză în 1995, Amway a trebuit să își adapteze modelul afacerii de câteva ori, din cauza schimbărilor legislative din domeniul vânzărilor directe. În China, cifra de afaceri ajunsese la 200 de milioane de dolari și creștea rapid în 1998, când aproape au fost scoși din piață, din cauza afacerilor ilegale ale altor companii. Acestea și multe alte detalii referitoare la adaptarea modelului de business Amway astfel încât să aibă succes în China se regăsesc într-un articol realizat de Harvard Business Review cu sprijinul președintelui companiei, Doug DeVos.

Ideea că vânzările directe ar putea fi scoase în afara legii era de neînțeles pentru noi. Această metodă de marketing a fost temelia afacerii Amway – a fost testată și dovedită în timp și dincolo de frontiere. Și acum se părea că am putea fi scoși din afacere, în ciuda angajamentului nostru și a investițiilor în operațiunea noastră din China, a declarat Doug DeVos, pentru Harvard Business Review, rememorând evenimentele de acum 15 ani .

Doug DeVos descrie care a fost reacția companiei la noile schimbări:

Eva Cheng, care conducea Amway China în acel moment, m-a sfătuit să nu pierdem din vedere oportunitatea: “Am putea coopera cu guvernul pentru a-l ajuta să înțeleagă problemele și să găsească soluții la ele. Lucrul cu autoritțile chineze pentru a crea o legislație bună pentru vânzarea directă ar fi pasul corect pentru consumatori, pentru industria și afacerea noastră.”Un proverb chinezesc spune că „Dacă ești răbdător într-un moment de criză, vei scăpa de 100 de zile de tristețe.” Eva a avut dreptate.

Acest efort a fost răsplătit ăn 2006, atunci când China a emis o nouă licență pentru Amway. Din acel moment, reprezentanții de vânzări Amway au înregistrat o creștere spectaculoasă în afaceri. Regiunea Chinei este în mod constant printre primele 10 piețe, cu vânzări anuale de peste 4 miliarde de dolari. În 2012, introducerea eSpring (sistemul Amway de tratare a apei) în China a fost cea mai de succes lansare de produs din istoria companiei. Vânzările în primul an sunt estimate la peste 500 de milioane dolari.

Înțelegerea pieței locale, inclusiv a culturii, economiei, a politicii și a oamenilor, respectarea misiunii companiei și a principiilor acesteia, construirea relațiilor puternice și păstrarea viziunii pe termen lung, ca și adaptabilitatea, iată secretele succesului companiei Amway în China, împărtășite chiar de președintele acesteia.

Sursa: Yahoo Finance

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar