comision

Planurile de compensare în 10 întrebări

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

comisionPlanul de compensare este un element strategic semnificativ al afacerilor de vânzări directe, dar rămâne încă un mister pentru mulţi. Planul de compensare poate face afacerea să sporească sau poate avea un impact dezastruos asupra acesteia, în funcție de modul în care este conceput şi implementat.

Iată o serie de întrebări frecvente și răspunsurile la ele oferite de World of Direct Selling:

 1.      Ce înseamnă planul de compensare în vânzările directe?

Este un plan care arată cum şi cât de mult îşi recompensează o companie forţa de vânzări independente, pentru a-şi promova şi vinde bunurile şi serviciile către consumatorii finali.

 2.      Există doar o formă de plan de compensare?

Există tipuri variate de planuri; „stairstep-breakaway”, “unilevel” şi “binar” sunt cele mai populare.

 3.      Sunt unele din aceste planuri mai bune ca altele?

Fiecare plan are propriile sale avantaje și dezavantaje. Un tip de plan poate categoric să se potrivească mai mult pentru strategiile şi produsele unei companii. Totuşi, niciunul dintre acestea nu este superior altuia.

 4.      Ce înseamnă un plan hibrid?

Un plan de compensare hibrid este acela care îmbină două planuri diferite. În timp ce poate recompensa mai bine o gamă largă de comportamente decât un plan individual, toate planurile hibride aduc avantajele şi dezavantajele propriilor componente. De obicei, un plan hibrid cere eforturi mari de pregătire datorate complexităţii sale sporite.

 5.      Mai sunt şi alte nume folosite în loc de plan de compensare?

În timp ce „plan de compensare” este de departe cel mai folosit în industrie, unele companii aleg alte nume precum „plan de marketing”, „plan de succes” sau „plan de recompense financiare”.

 6.      Dacă un plan de compensare nu limitează adâncimea, este un semn al unei piramide?

 Deloc!!! Sunt numeroase companii de reţele de marketing legitime care folosesc planuri de plată a bonusurilor cu adâncime nelimitată.

 7.      Din perspective unui vânzător direct independent, este bine mereu să lucrezi cu un plan cu comisioane ridicate?

Evident, un vânzător direct şi-ar dori să facă mai mulţi bani. Totuşi, volumul de comisioane este doar unul din aspectele planului care ar trebui să fie evaluat. Câteva exemple de alte aspecte cum sunt, de exemplu, legalitatea acestuia şi activităţile cerute ca să câştigi comisioane.

 8.      Sunt planurile complexe de compensare mai bune decât cele simple?

Acestea vin cu avantajele şi dezavantajele lor. În timp ce un plan complex poate oferi recompense pe un evantai mai larg de activităţi şi niveluri de succes, cel simplu poate fi mai uşor asimilat şi explicat altora. Dacă este suficient de bine structurat, un plan simplu poate şi el să recompenseze tot câmpul de activităţi pe care îl doreşte compania. Totuşi, şi un plan complex poate fi bine asimilat dacă este susţinut de un program bun de training.

 9.      Îi premiază mai mult planul de compensare pe cei care i se alătură mai devreme?

Aceasta este doar o legendă urbană! Un plan de compensare bine conturat nu are „camere VIP” pentru cei care i s-au alăturat mai devreme. Dacă acest lucru ar fi adevărat, cine ar vrea să intre într-o companie mai târziu?

 10.  Poate planul de compensare al unei companii să se schimbe în timp?

Nu contează cât de mult s-a gândit la designul său iniţial, după o vreme se poate ca planul să nu aducă rezultatele aşteptate. În acel moment, anumite modificări trebuie să fie implementate pentru a îmbunătăţi planul. Aceasta este o sarcină delicată, care trebuie făcută bine şi care trebuie, de asemenea, foarte bine comunicată în grup.

Sursa: World of Direct Selling

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *