Patru strategii de a ramane focusat, utilizate de cei mai buni atleti

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Drumul spre succes este marcat de perseverență și concentrare. De aceea poate cele mai bune modele în acest sens sunt sportivii.

”Psihologia în sport constă în a face cel mai mare progres pentru controlul atenției”, spune Lucy Jo Palladino, psiholog și autor al cărții “Găsește-ți zona ta de concentrare” (Free Press, 2011). „Sportivii se angajează în antrenamente lungi, plictisitoare în fiecare zi. Ei trebuie să găsească o modalitate de a-și susține nivelul de motivație și energie”. Sportivii au găsit mai multe strategii pentru a-i ajuta să rămână focusați de-a lungul anilor petrecuți în antrenamente pentru un eveniment. Ei sunt un simbol al oamenilor care au nevoie de stimulare, dar se concentrează în mod excepțional de bine pe munca obositoare, pentru realizarea viselelor și obiectivelor personale.

Încercați aceste patru sfaturi din manualul unui sportiv, pentru a vă ajuta să rămâneți concentrat asupra sarcinilor de zi cu zi pentru dezvoltarea unei afaceri de succes:

1. Repetați ​​mental sarcina.

Pentru a fi încântați de un antrenament, atleții se imaginează adesea performând cu succes trainingul. Puteți face același lucru atunci când vă confruntați cu o sarcină plictisitoare sau dificilă. Un rol important în îndeplinirea task-urilor îl joacă și planificarea sau divizarea lui în sarcini mai ușoare. Creați-vă o listă cu  ceea ce este de făcut în ziua respectivă pentru atingerea scopurilor, apoi rezolvați câte 3 odată, făcând pauze între seturi.

2. Păstrați-vă energia crescută în timpul pauzelor.

Așa cum atleții își păstrează sângele în mișcare între seturi, aveți nevoie de pauze active pentru a rămâne concentrați. „Există o legătură puternică între activitatea fizică și funcționarea cognitivă”, spune Palladino. Implicarea activă a corpului și minții de-a lungul zilei vă va menține avântul.

3. Ascultați-vă antrenorul interior.

Când amânăm sau suntem distrași, de multe ori ajungem să ne supărăm pe noi înșine. Ne revedem greșelile, ne pedepsim pentru tot ce nu ar fi trebuit să facem. „Criticul nostru interior devine mult mai activ decât antrenorul nostru interior”, spune Palladino. În schimb, imaginați-vă ce i-ar spune un antrenor unui boxer care ia bătaie. Lucruri cum ar fi: „Poți să o faci, să te ridici, să continui”. Un antrenor v-ar ajuta să vă ajustați strategia și să vă reorientați atenția pe scopul final. Dacă puteți învăța să faceți asta singuri, reușita va fi mult mai probabilă. Dacă practicați antrenamentul personal pentru a vă focusa, în cele din urmă veți reuși.

4. Revizuiți-vă strategiile care au funcționat.

Atleții revăd înregistrările cu jocul lor, pentru a afla ceea ce a mers și ce nu, astfel încât să poată îmbunătăți data viitoare. Puteți aplica același principiu pentru a vă ajuta să învățați cum să rămâneți concentrați. „Ești în căutarea construirii conștiinței de sine fără auto-culpabilizare”, spune Palladino. Când vă evaluați ziua, observați ce făceați în timpul și în preajma momentului când ați fost distras. Trebuie doar să adoptați o altă strategie, din zilele când v-ați simțit concentrat și să faceți asta atunci când începeți să vă simțiți distras. Dacă veți continua să învățați și să practicați, veți fi din ce în ce mai buni!

Sursa: Entrepreneur.com

 

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar