Oamenii care au avut un impact asupra industriei de direct selling

Oameni care au avut un impact asupra industriei de direct selling – partea a 2-a

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

Oameni care au avut un impact asupra industriei de direct sellingDe la începuturile direct sellingului organizat, mulți antreprenori și-au lăsat amprenta asupra celor care le-au urmat. Printre ei, sunt cei care reprezintă o inspirație puternică prin ceea ce au reușit să realizeze. Astăzi, vă prezentăm a doua parte și ultima din mini-serialul despre pionerii direct sellingului.

Carl Rehnborg (1887-1973)
“Prima multivitamină și primul MLM”

Compania Nutrilite, a dr. Carl Rehnborg, este cunoscută ca fiind prima din lume care a folosit multi level marketing așa cum este el cunoscut astăzi. Pe timpul șederii sale în China, la începutul secolului 20, Rehnborg a învățat foarte multe despre nutriție. Când s-a întors în SUA, el a înființat, în 1934, o afacere care să comercializeze un supliment multi vitamine/multi minerale, primul de acest fel din America de Nord. În 1939, compania fondată de dr. Rehnborg a fost denumită Nutrilite. În 1972, Amway a cumpărat o majoritate de acțiuni de 51% din companie, iar în 1994 a preluat-o complet.

Rich DeVos (1926- ) și Jay Van Andel (1924-2004)
“Calea americană”

Amway, cea mai mare companie de direct selling din lume, a fost fondată în 1959 de acești doi prieteni de-o viață în subsolurile caselor lor. Amway este o abreviere pentru expresia „American Way (Calea americană)”. În 1949, cei doi s-au alăturat Nutrilite pentru a comercializa suplimentele alimentare ale companiei ca distribuitori independenți. Până în 1958, rețeaua celor doi parteneri de la Nutrilite a atins 5.000 de persoane. Un an mai târziu, au începutul să vândă faimosul „L.O.C.”, sub egida Amway. Produsul a fost cumpărat de un chimist din Detroit. I-au adaptat principiile de multi level marketing pe care le-au deprins la Nutrilite, iar după numai doi ani de comercializat produsul au reușit să-și deschidă propria fabrică. Prima extindere internațională s-a petrecut în Canada, în 1962, iar începând din 2012 Amway este cea mai mare companie de direct selling din lume.

Earl Tupper (1907-1983)
“Dezamăgirile din retail conduc pe un alt drum”

După ce afacerea lui Earl Tupper a dat faliment, el și-a găsit de lucru la compania DuPont, în 1937. A lucrat acolo aproximativ un an, iar cu experiența dobândită la DuPont a pus bazele The Earl S. Tupper Company, în 1938. Experimentele sale cu un derivat al procesului de rafinare a petrolului au condus la inventarea plasticului durabil, flexibil și ușor pe care l-a folosit pentru a creea faimoasele vase de depozitare a mâncării gătite. După Cel De-Al Doilea Război Mondial, Earl Tupper s-a axat pe dezvoltarea ustensilelor de bucătărie. A pus produsele la vânzare în magazinele de profil, însă rezultatele au lăsat de dorit. Atunci, la sfârșitul anilor ’40, o doamnă pe nume Brownie Wise a intrat în scenă reușind să vândă cu mare succes produsele lui Earl Tupper prin intermediul petrecerilor casnice. Tupper a angajat-o pe Wise în 1951, apoi a făcut-o vicepreședinte al companiei, pe care a mutat-o din zona de retail în cea de direct sales.

În 1958, Tupper a vândut compania Tupperware, și-a cumpărat o insulă în America Centrală, iar ani mai târziu a murit în Costa Rica.

Mary Kay Ash (1918-2001)
“Scenariile de carte dând naștere unui gigant al frumuseții”

În timp ce soțul ei lupta pe front în Al Doilea Război Mondial, Mary Kay Ash comercializa cărți din ușă-n ușă. Apoi a început să vândă produsele de uz casnic marca Stanley Home Products la petrecerile pe care le organiza. Ash a obținut apoi un post la o altă companie pentru a demisiona repede, în 1962, când un bărbat a fost promovat în locul ei cu dublul salariului ei. După ce a demisionat, prima ei idee a fost să scrie o carte despre cum să ajute femeile în carierele lor din corporațiile dominate de bărbați. Dar această idee s-a transformat într-un plan de afaceri pentru pornirea propriei companii, Mary Kay Cosmetics, cu o investiție inițială de 5.000 de dolari. Compania a debutat în 1963 cu 9 consultanți pe vânzări. La scurt timp, Mary Kay a devenit un succes în industria de beauty. Ash a fost activă în companie până în 1996, când a suferit un atac cerebral. Ea a decedat la 83 ani, în 2001. Compania pe care a fondat-o Mary Kay Ash este acum o companie internațională de beauty care valorează miliarde de dolari.

Citește și Partea 1 a mini-serialului.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar