Oamenii care au avut un impact asupra industriei de direct selling

Oameni care au avut un impact asupra industriei de direct selling – partea 1

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

Oamenii care au avut un impact asupra industriei de direct sellingDe la începuturile direct sellingului organizat, mulți antreprenori și-au lăsat amprenta asupra celor care le-au urmat. Printre ei, sunt cei care reprezintă o inspirație puternică prin ceea ce au reușit să realizeze.

David H. McConnell (1858-1937)
“Tranziția de la vânzarea de carte la vânzarea parfumurilor”

În timp ce vindea cărți din ușă-n ușă, în SUA, la sfârșitul anilor 1800, McConnell a început să împartă parfumuri gratuit produse chiar de el. Le folosea ca „deschizătoare de uși” pentru a-i majora vânzările. Curând și-a dat seama că mulți dintre clienții săi erau femei casnice care erau mult mai interesate de parfumuri decât de cărți, cerând chiar să cumpere parfumurile mai degrabă decât cărțile. Și-a dat seama că dacă poate vinde cărți, poate vinde și parfumuri. Astfel, a pus bazele companiei California Perfume Company (CPC) în 1886, fundația Avon de azi.

Se crede că forța de vânzări a companiei a atins 10.000 de membri în 1902. La 11 ani după ce McConnell a început să denumească câteva produse Avon, în 1928, numele companiei a fost schimbat în Avon, în 1939. În 1946, Avon a devenit o companie publică cu stoc oficial, iar în 1964 a fost listată la Bursa de Valori din New York (NYSE). Vânzările globale ale Avon au atins 10 miliarde dolari americani în 2008.

Cu toate suișurile și coborâșurile sale, evoluția afacerii Avon din ultimii peste 100 ani a fost admirabilă. Compania lui David H. McConnell a crescut de la o micro-afacere ce comercializa parfumuri la o corporație beauty globală și a pavat drumul pentru femeile care doreau să aibă propria afacere full-time sau part-time.

Persis Foster Eames Albee (1836-1914)
“Prima doamnă Avon”

Povestea despre David H. McConnell nu ar putea fi completă fără a o menționa pe „Domnișoara Albee”, prima „Doamnă Avon” din lume. După ce i-a vândut inițial cărți, McConnel a recrutat-o pe Albee ca vânzătoare. Când McConnel a pus bazele California Perfume Company, în 1886, domnișoara Albee devenise deja unul dintre cei mai de succes dealeri din comerțul cu cărți.

Se estimează că Albee a pregătit peste 5.000 de reprezentanți pentru a vinde produse cosmetice pe parcursul celor 12 ani petrecuți în companie. Totul era făcut cu calul, căruța și trenul în era pre-automobilistică.

Domnișoara Albee a excelat în tehnici inovatoare de vânzări, în recrutarea și pregătirea altor vânzătoare, și era cunoscută, de asemenea, pentru felul profesionist în care se prezenta atunci când făcea vânzări din ușă-n ușă. Domnișoara Albee a petrecut 25 ani în compania domnului McConnell. Compania a devenit Avon după ani de la moartea ei, în 1914. Fără dubiu, a fost un pionier în sprijinirea femeilor care doreau să devină independente financiar.

Madam C.J. Walker (1867-1919)
“Descurcându-se cu aproape toate greutățile posibile”

Madam Walker este cunoscută ca fiind prima femeie de culoare milionară din Statele Unite.
Rămasă orfană la șapte ani, s-a măritat la vârsta de 14 ani. Văduvă la 20 ani, cu o fiică, a început să lucreze pentru a-și asigura un venit. A spălat rufe pentru mai mult de un deceniu. Apoi, în celelalte slujbe pe care le-a avut, a reușit să deprindă noțiunile de bază din chimie pentru a-și creea propriile formule pentru produse de îngrijire a părului.

În 1906, s-a căsătorit cu Charles J. Walker. Produsele și metodele sale de rezolvare a problemelor capilare, precum mătreața, au devenit cunoscute sub numele de „metoda Walker”. A călătorit în întreaga țară pentru a-și dezvolta afacerea și a oferit oportunități de câștig și independență financiară multor femei afro-americane, care nu aveau decât posibilitatea unei slujbe de menaj prost plătite.

În 1913, și-a extins afacere în Caraibe și America Centrală. Patru ani mai târziu, în 1917, Madam C.J. Walker a organizat prima conferință pentru agenții ei. Au fost 200 de participanți, iar conferința este cunoscută ca fiind printre primele adunări naționale de femei antreprenor. Se estimează că, până la acea dată, C.J. Walker a pregătit 20.000 de agenți de vânzări care erau denumiți “Beauty Culturists”.
Madam Walker a decedat la vârsta de 51 ani. La acel moment, era considerată a fi cea mai bogată femeie de culoare din America.

Brownie Wise (1913-1992)
“Creierul din spatele Petrecerilor Tupperware”

După divorțul său din 1941, Brownie Wise a început să lucreze ca secretară. Pentru a-și suplimenta veniturile a început să vândă produse Stanley Home la petrecerile de casă. Împreună cu mama ei a fondat o companie denumită „Patio Parties”, care comercializa atât produse Stanley Home, cât și Tupperware.

Observând succesul lui Brownie cu vinderea produselor sale, Earl Tupper a angajat-o și i-a oferit titlul de Vicepreședinte. A învățat atât de multe până atunci încât nu avea sens să vândă Tupperware în magazine. În schimb, ea și-a dat seama că oamenii au nevoie să le vadă, să le atingă, să le testeze. A pus astfel bazele și a implementat sistemul de party selling, prin care produsele Tupperware să fie vândute prin intermediul demonstrațiilor la domiciliu.

În timp, Brownie Wise a devenit imaginea Tupperware. A participat la showuri TV și a dvenit prima femei care a apărut pe coperta Businessweel, în 1954. Mai târziu, Tupper și Wise au avut neînțelegeri legate de politica de management, iar Earl Tupper a concediat-o foarte rapid în 1958. Wise și-a continuat cariera pentru câțiva ani. Ea a decedat în 1992 la vârsta de 79 de ani.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar