error-report

Nici țeapă, nici îmbogățire rapidă! Mai încercați o definiție? – de Cristina Bărănescu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 4,20 out of 5)
Se încarcă...

error-reportAm senzația uneori că articolele despre MLM au devenit un fel de subiect de serviciu pentru jurnaliști, bune de scos din condei când nu ai altă idee mai interesantă. În definitiv, e un subiect care atrage comentarii pasionale pro și contra, nu-i așa?, deci succes garantat.

Altfel mi-e greu să explic forma unui articol de tipul celui apărut pe 31 ianuarie 2014 pe b365.ro, cu titlul: Nu Skin, afacere controversată cu foste vedete la Pro TV: Țeapă sau îmbogățire rapidă?

Din start, titlul îmi spune că nu merită efortul să citesc mai departe. Asta deoarece Nu Skin nu este nici una, nici alta, adică nici țeapă, nici îmbogățire rapidă. Dar gândindu-mă că acest articol va fi citit de un anumit număr de oameni care își vor face o părere, am decis să îl deschid. Deși autoarea articolului, Andreea Bujor, a făcut efortul să se documenteze și să meargă la o prezentare a oportunității oferite de Nu Skin, înclin să cred că ori nu a înțeles despre ce este vorba, ori nu a putut înțelege, pentru că avea niște convingeri preformate. Dovadă, fraza de început, mai exact, definiția dată de autoare companiei Nu Skin: „Afacerea cu produse cosmetice și energizante Nu Skin este un sistem Multi-Level Marketing care-ți promite câștiguri imense cu condiția unei investiții inițiale de 1000 de euro. ”

De câte ori e nevoie oare să facem această corectură: investiția inițială este doar începutul unui parteneriat cu compania, în care, ca în orice afacere, ai de vândut niște produse sau servicii. Dacă nu produci rulaje… ce țeapă, nu-i așa?, nu câștigi! Dacă vreți, haideți să ne gândim la achiziționarea unei francize: dacă doar achiziționezi franciza și apoi nu faci nimic… nu câștigi, chiar dacă franciza e una promițătoare.

Iar dacă articolul a început cu stângul, nu e de mirare că și continuarea e la fel: La nivel internațional, schema a fost catalogată drept manipulare sau „spălare pe creier” . Și mă întreb dacă niște articole apărute în ziarele din China dau amploare de „nivel internațional”. Sau dacă lângă cele din China îl adăugăm și pe acesta din România, corect!, discutăm deja la nivel internațional. Există vreun for internațional care a catalogat-o astfel? Dimpotrivă, Nu Skin este membră DSA în Sua, cât și a ACVD, în România.

În mod apoteotic, autoarea articolului promite să ne prezinte ce se întâmplă de fapt în realitate și, iată, chiar reușește să ne spună: Odată intrat în schemă, nu câștigi niciun ban dacă nu îți creezi o rețea. E perfect adevărat, nu câștigi niciun ban dacă nu construiești o rețea de consumatori și parteneri. Iar dacă cei care prezintă aceste oportunități greșesc undeva, greșeala este poate că  nu spun mai apăsat faptul că, oameni buni, în network marketing e de muncă și ești plătit în funcție de rulajele (reale!) pe care tu și echipa ta de parteneri reușiți să le faceți! Iar personal, am văzut mulți lideri explicând MLM-ul astfel: network = NET+ WORK, adică MUNCĂ în REȚEA.

Foto: errornotfound.files.wordpress

Iti place articolul? Da-i Share:

Comentarii (2)

  1. sau AFACERE= A face ceva
    Pana vor incepe companiile sa-i dea in judecata, sa plateasca toata viata lor daune, sa vedem atunci pe unde scot camasa!!
    Din pacate pentru ei, sunt inca oameni care cred in astfel de articole precum cel de pe b365.ro.
    97% dintre oameni se nasc, traiesc si mor fara sa invete sa faca bani!
    Asa functioneaza sistemul in lumea asta!

  2. Din pacate multi asa-zisi ziaristi, participa la astfel de prezentari nu doar pentru a se documenta ci mai degraba pentru a cauta nod in papura.
    Se duc apoi la sediu si scriu un aricol in care isi prezinta defapt convingerile proprii (probabil din experiente trecute sau din auzite) si in cel mai des caz lovesc in orice initiativa de orice fel cand vine vorba de MLM.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar