11multilevel

MLM-ul, în topul inovațiilor în marketing

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

11multilevelDe-a lungul secolelor, antreprenori cunoscuți și necunoscuți au transformat creativ modul în care companiile comunică cu clienții. Aici găsiți cele mai mari 15 inovații care au creat lumea noastră de afaceri modernă – un top realizat de Inc.com. Am putea spune că în acest top MLM-ul ocupă de fapt două poziții, tot aici fiind menționată și ideea mașinii ca bonus implementată cu succes de Mary Kay Ash.

3.400 Î.Hr.: Etichetarea produselor

Primul pas din lume în marketing a fost tot despre a asigura clientul că a primit ceea ce i s-a promis… fără surprize. Primele etichete cunoscute ale produselor au fost sigiliile de lut cu inscripții cuneiforme, folosite la etanșeizarea vaselor de produse alimentare din Sumeria antică.

2560 Î.Hr.: Semnalizarea exterioară a prăvăliei

Dacă vindeți ceva într-un magazin, ajută ca trecătorii să știe ce vor găsi înăuntru. Asta s-a petrecut probabil, în anticul Minos, unde proprietarii de magazine au început să picteze pe pereții exteriori ilustrații cu bunurile și servicile comercializate.

1609: Anunțurile publicitare

După ce a fost inventat ziarul, a fost doar o chestiune de timp până când cineva și-a dat seama că e o modalitate foarte bună de a crea cerere de produse. Primele anunțuri au fost simple, dar cu timpul au început nu numai să descrie bunurile, dar au încercat să devină și distractive.

1870: Gratuitățile

Articolele gratuite sunt valabile până în era smartphone-urilor, dar ideea de bază își are pionieratul în perioada victoriană, când companiile producătoare de aparate și lame de bărbierit au început să ofere gratuit aparatele de ras, în scopul de a vinde lame. Inovația este creditată lui King Camp Gillette, dar de fapt Gillette a fost una dintre ultimele firme care a adoptat acest model de marketing.

1872: Marketingul direct

Prima și, fără îndoială, cea mai de succes încercare de a elimina intermediarul proverbial a fost dată de omniprezentele cataloage de comandă prin poștă. Aaron Montgomery Ward a trimis „marele catalog” către milioane de oameni care altfel nu ar fi fost expuși la mii de produse noi.

1890: Telefoanele ‘reci’

Nimeni nu știe exact când a fost realizat primul apel ‘la rece’, dar a fost, probabil:

1)      imediat după inventarea telefonului în 1876 și

2)      imediat după ce primul destinatar al unui apel ‘rece’ s-a așezat să ia cina cu familia sa.

1918: Etichetele de designer

În timp ce moda a existat dinainte să deschidă Coco Chanel primul magazin de îmbrăcăminte cu marca omonimă, a fost o idee cu totul nouă ca un articol să fie la modă doar pentru că a fost pur și simplu creat de un nume cunoscut în lumea modei.

1923: Reclamele radio

Primele reclame radio au ajuns în emisie de la antreprenorul milionar în domeniul medical John Brinkley pe postul KFKB în Kansas. Primul produs promovat a fost o modalitate de a „vindeca” impotența sexuală masculină prin transplantul de glande capră în testiculele bărbaților.

1926: Reclamele luminoase

Timp de nouă ani, turiștii și proaspăt-însurățeii care contemplau seara orizontul Parisului s-au speriat de reclama ‘Citroen’ scrisă enorm în milioane de lumini electrice pe Turnul Eiffel. Times Square și cartierul Shinjuku din Tokyo au fost următoarele beneficiare ale panourilor publicitare electrice.

1927: Susținerea din partea sportivilor

Cerealele Wheaties au fost într-adevăr „Micul dejun al campionilor” și zeci de ani au prezentat un star din sport pe fiecare cutie, începând cu Lou Gerhig și Babe Ruth. Wheaties a lansat, de asemenea, prima reclamă muzicală.

1945: Multilevel Marketing

Pionieratul în accest sens îi revine producătorului de vitamine Nutrilite (parte din Amway acum), care a reușit să creeze o imagine respectabilă ideii de „a vinde oportunitatea de colaborare ca distribuitor, nu produsele”.

1969: Bonusurile imediate de marketing

Agenții de vânzări de top au primit bonusuri și premii imediate de secole, dar până la Mary Kay Ash (care a acordat performerilor ei Cadillac-uri roz) acestea nu au devenit reclame 3D pentru  succes.

1984 Guerilla Marketing

Cu cartea sa ‘Guerrilla Marketing’, Jay Conrad Levinson transformat singur marketing-ul de la ceva mare, costisitor și corporativ în ceva mai mic, mai ieftin și mai subversiv. Bugetele nu au mai fost la fel de atunci.

1994: Pay Per Click

În primele zile ale internet-ului, singura modalitate de a face bani era de a vinde ceva. Apoi, industria pornografiei online și-a dat seama că traficul web ar putea fi valorificat plătind o parte din venituri pentru cine a direcționat inițial clickurile către tine.

2000: Clipurile virale

Clipuri video făcute acasă au trecut de la o curiozitate, în anii 1990, la o industrie în creștere în anii 2000. Prin apariția pe YouTube, în 2005, a clipurilor video virale, cum ar fi „Copiii Rolleri” din reclama la apa Evian, acestea au devenit standardul de aur pentru marketing-ul în masă.

Sursa: Inc.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar