MLM si multilevel marketing – termeni perimati?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Richard Berry, fost director și președinte al DSA Marea Britanie, fost președinte al FEDSA (Federația Asociațiilor de Vânzări Directe din Europa, acum SELDIA) și membru al Grupului Operator al WFDSA (Federația Globală a Operațiunilor din Vânzări Directe), recomandă, într-un articol preluat de World of Direct Selling, renunțarea la termenii de MLM sau multilevel marketing, pe care îi consideră perimați, în favoarea  arhicunoscutei “vânzări directe”.

„Atacurile recente eronate privind pe Herbalife și alții, proferate de analiștii financiari în necunoștință de cauză și de critici ai afacerilor multilevel din SUA, ridică, din nou, problema celei mai bune descrieri a canalului nostru de distribuție și a posibilităților valoroase de afaceri independente pe care le oferim în jurul lumii. Problema de imagine actuală se datorează în mare măsură deciziilor noastre de a nu clarifica faptul că multilevel marketing nu este altceva decât o modalitate modernă de organizare a unei afaceri de vânzări directe.” – scrie Richard Berry, care continuă recurgând la istorie: „Cu cincizeci și mai bine de ani în urmă, majoritatea afacerilor de vânzări directe erau organizate în același fel ca și departamentul de vânzări din orice altă companie.

În acele vremuri, companiile de vânzări recrutau în principal vânzători direcți cu normă întreagă, care erau instruiți și motivați de echipe angajate de  management în vânzări. Dar, pentru că această modalitate devenise prea puțin atractivă și nu mai furniza ceea ce se cerea cu adevărat – preț scăzut, oportunități de afaceri independente part-time, a apărut în anii ‘60 conceptul de a oferi tuturor participanților noi o oportunitate de afacere cu două părți.

Acesta a fost punctul de cotitură în vânzarile directe, deoarece încă din prima zi în care s-a alăturat afacerii, persoana putea ori să recomande produsele și să câștige în funcție de vânzarea cu amănuntul, fie să aibă și recompense suplimentare pe baza realizărilor celor care sunt sponsorizați, recrutați, instruiți și motivați direct… Acest model a avut succes instantaneu. Așa s-a născut multilevel marketingul și MLM-ul, acronimul său, și ceva mai târziu – sintagma  rețea de marketing.”

Berry este de părere că imaginea corectă a MLM-ului separată de ideea de schemă piramidală este o cauză pierdută, soluţia fiind aceea de a recunoaşte că termenii de multilevel marketing și MLM sunt perimați şi întoarcerea la „cele două cuvinte care ne-au adus pe toți împreună – vânzare directă. Acest lucru înseamnă promovarea și crearea cererii pentru produse și servicii prin introducerea personală, recomandarea, avizarea și demonstrația – furnizate de cei atrași de un produs sau serviciu.”

„Acest lucru ar explica, de asemenea, o altă critică recentă, dezinformată a analiștilor financiari – cum că Herbalife a cheltuit prea puțin pe publicitate mass-media. Acest lucru demonstrează încă o dată cât de puțin înțelege comunitatea financiară despre vânzarea directă – în care recomandarea personală poate fi mult mai puternică, onestă și eficientă în crearea cererii de consum, decât orice campanie publicitară plătită din mass-media.” – este de părere Richard Berry.

Richard Berry are o experiență anterioară de Director Executiv al Kleeneze, companie britanică de vânzări directe în care el a introdus conceptul de multilevel în 1970.

Sursa:  World of direct Selling

 

 

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar