MLM 4.0: Jocurile si viitorul recompenselor

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

În goana pentru atragerea clienților și fidelizarea lor, companiile au utilizat de-a lungul timpului diverse strategii de recompensare a clienților, într-o gamă variind de la carduri de loialitate la cadouri gratuite. În anii ’80, companiile aeriene și-au schimbat abordarea, cu una bazată pe statutul beneficiarilor, permițându-le clienților să se diferențieze. Au urmat milioane de schimbări.

Tehnologia mobilă din zilele noastre a deschis noi căi de motivare și recompensare a clienților, cea mai recentă bazându-se pe jocuri. O strategie care utilizează elemente din jocuri pentru a stimula comportamentul în lumea reală este încă în fază incipientă, dar în plină expansiune totuși.

Analiștii de la firma de consultanță în domeniul tehnologiei Gartner estimează că, până în 2014, jocul ca strategie de marketing (gamification) va fi la fel de important ca și Facebook-ul în comercializarea bunurilor de larg consum, precum și în păstrarea clienților.

Iată cum funcționează această strategie:

–          Stimulează comportamentul (prin câteva tactici simple cum ar fi provocările, avansările la alt nivel, punctajele, urmărirea rezultatelor). De exemplu, în industria sănătății, se încurajează alegerile sănătoase prin portale online și aplicații. În educație, se utilizează jocurile care să-i motiveze pe studenți să participe la activități de învățare online și să dobândească noi abilități.

–          Este mai mult decât un joc, se intensifică legătura persoanei cu compania, loialitatea și motivarea clienților crește mai mult decât dacă ar primi un simplu discount, care poate fi subcotat de concurență (de exemplu Nike a inventat Nike+, o unealtă care utilizează mecanica jocurilor pentru a înregistra rezultatele fiecărui alergător care o folosește).

–          Puterea socială, accesul și statutul pe care le oferă jocurile consumatorilor sunt mult mai eficiente decât o recompensă tangibilă, bănească. Unele companii stabilesc premii în bani sau obiecte, dar recompensele pot fi și accesul la pagini speciale de internet, promovări în roluri de conducere (moderator de forum, gazdă pentru evenimente online) sau recunoașterea publică a statutului de învingător.

–          Renașterea recompenselor la jocuri este pentru sceptici doar un alt „bâzâit” sau moft trecător care adeverește o obsesie culturală a jocurilor video și distracției. Când este folosită în mod eficient într-o organizație, această strategie poate promova un comportament adecvat, poate crește interacțiunea dintre clienți și crește retenția acestora.

Într-o companie de vânzări directe, aspectele din lumea jocurilor pot fi integrate cu succes, deoarece există deja o rețea formată, iar organizația se bazează pe interacțiunile dintre ei. Legăturile lor sociale cu clienții sau între parteneri pot fi îmbunătățite și se pot încuraja diverse comportamente (de la comenzi efectuate regulat, la împărtășirea experiențelor personale, până la oferirea de training distribuitorilor și recrutarea noilor parteneri în afacere).

Sursa: MLM.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar