NetworkingIsAllAboutFeelings

Metoda ‘monchu’ de a face networking

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

NetworkingIsAllAboutFeelingsÎntr-un articol publicat pe platforma Success.com, Chris Brogan prezintă metoda… monchu de a face networking.

Monchu este un cuvânt dintr-un dialect japonez (vorbit în Okinawa), care înseamnă familie, însă sensul acestuia merge dincolo de rudele de sânge, înseamnă o familie pe care o alegi. De multe ori, intențiile noastre în timp ce construim noi rețele sunt afectate de așteptarea de a primi ceva în schimb. Dar abordarea de tip ‘monchu’ a rețelei atenuează din motivele egoiste, producând rezultate foarte bune. Iată care sunt pașii pentru a o face să funcționeze:

1. Imaginează-ți cercuri! În cele mai mici și mai apropiate dintre cercuri sunt acele persoane pe care le iubești cel mai mult. Imediat după, sunt persoanele cu care poate trebuie să rămâneți conectați cu regularitate, colegii și/sau clienții tăi principali sau vânzătorii. De asemenea, ei nu sunt greu de identificat, sunt oamenii cu care intri în contact în afaceri sau la serviciu. Ceea ce se întâmplă în al treilea cerc este networking-ul și magia ‘monchu’, care necesită eforturile tale.

2. Desenează-ți familia ta de tip monchu! Al treilea cerc este format din:

– oamenii pe care tu personal vrei să-i ajuți să reușească;

– persoanele care simți că te pot ajuta să reușești;

– oameni la care ții și cărora le-ar putea folosi ajutorul dat de oamenii cunoscuți de tine.

Asta e tot. Scopul tău nu sunt prospecții, deși s-ar putea întâmpla. Nu este vorba despre  conectarea cu oameni care îți vor dezvolta afacerea, decât poate în mod indirect. În schimb, este vorba despre oameni pe care îi poți ajuta să-și îmbogățească viețile și despre oameni care ar putea fi în măsură să te ajute, dacă pui întrebările potrivite.

Deci câți oameni ar trebui să fie în al treilea cerc ‘monchu’ al tău? Probabil în jur de 20 de persoane, pentru că dacă sunt mai multe, le vei pierde în mulțime. Deci oprește-te la 20.

3. Deservește! Ce anume faci cu acest grup? Să ne imaginăm că ai 20 de minute în fiecare zi pentru a-ți face lumea mai frumoasă. Iată cum să structurezi aceste 20 de minute:

– Petrece 10 minute vorbind cu oamenii din al treilea cerc pe care crezi că-i poți ajuta, oferindu-le asistență, consiliere sau alte resurse.

–  Alte 5 minute petrece-le cerând feedback valoros oamenilor care te pot ajuta să înțelegi mai bine următorii pași în afacere.

– Ultimele 5 minute vor folosi pentru introducerea de persoane cunoscute printre cercurile tale.

Ce mediu de comunicare funcționează cel mai bine pentru a face aceste conexiuni?  Oricare este preferat de tine și echipă, de la e-mail la telefoane sau mesaje pe Facebook  ori Skype. Imaginează-ți că ai acum o listă de 20 de persoane care sunt importante. Te-ai angajat să-i ajutați în fiecare zi 20 de minute și, inclusiv, să le ceri ajutor pentru tine. Lucrează zilnic la listă, cu cele trei obiective menționate mai sus: Ajută-i pe alții, cere ajutor și conectează oameni.

4. Comunică! Imaginează-ți diferența dintre un telefon rece către cineva la care dorești să ajungi pentru a face afaceri, comparativ cu conectarea cu cineva pe care l-ai ajutat, direct sau indirect, prin eforturile enumerate mai sus. Pentru că există un flux continuu cu cei pe care i-ai ales pentru a te conecta frecvent, totul va fi mult mai firesc sau cel puțin vor exista mai multe opțiuni.

5. Oferă fără să aștepți reciprocitate! Trebuie să ai o dorință reală de a-i ajuta pe alții și un real interes de a relaționa. De prea multe ori intențiile oamenilor sunt de auto-servire și asta se vede. Conectează-te pentru că îți dorești asta. Fă-te util pentru că vrei să ajuți. Da, unii oameni ar putea să abuzeze de asta și vor lua mai mult decât vor da. Dar odată ce rețeaua ‘monchu’ este pusă la punct, în scurt timp vei rezolva aceste rare excepții și vei ajusta membrii ei în consecință.

6. Transformă acest proces într-un obicei zilnic! Prin livrarea a ceva valoros pentru conexiunile ‘monchu’ în fiecare zi, vei învăța nu numai despre cum să îi ajuți pe alții să reușească, dar, de asemenea, de ce ești capabil să oferi lumii în general. Ajutorul pe care l-ai oferit te-ar putea ghida spre și mai multe oportunități de afaceri. Pur și simplu prin a fi în legătură cu oamenii, invariabil le furnizezi altora valoare, sfaturi, informații, perspective, clienți etc. cu mult înainte să cauți o valoare pentru tine.

Răsplata pentru efortul depus în fiecare zi, de doar 20 de minute de angajament, este că poți construi o rețea mare și se va vedea în doar câteva săptămâni.

Sursa: Success.com

Foto: Freshbooks.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar