Maurits Bruggink, directorul executiv al Seldia: Estul bate Vestul la antreprenoriat

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Industria de network marketing este la fel de puternică în Europa, în ciuda crizei economice, afirmă Maurits Bruggink, directorul executiv al Seldia (Asociaţia Europeană a Vânzărilor Directe), într-un articol pentru Direct Selling News. Bruggink menționează statisticile Seldia și WFDSA, care indică o creştere de 8,1%  a vânzărilor din Uniunea Europeană în 2010, de la 10,7 – la 11,6 miliarde: Nu ştim încă cifrele din 2011, dar avem semnale optimiste de pe toate pieţele.

O afirmație foarte interesantă a directorului Seldia ne-a reținut atenția: industria de network marketing se dezvoltă cel mai puternic pe piețele din estul și centrul Europei. De la începutul anilor 1990, piețele din Europa de Est și Centrală au crescut fenomenal. Accesul rapid și facil la produsele de calitate superioară din vest, combinat cu dorința oricărei persoane de a-și asigura o situație financiară, reprezintă motivul-cheie al acestei creșteri, explică Maurits Bruggink, adăugând că aceste evoluții au determinat companii ca Oriflame să se concentreze doar pe aceste piețe în curs de dezvoltare și să-și oprească activitatea în majoritatea piețelor din Europa de Vest.

Rusia se remarcă drept piața cu cea mai mare creștere, urmată de Turcia și Ucraina. Numai în Rusia sunt 4,5 milioane de distribuitori, cât în întreaga Uniune Europeană!

Cea mai mare căutare pe aceste piețe o au produsele cosmetice și de îngrijire a locuinței, dar se poate remarca și o creștere a interesului pentru produsele de sănătate. Ce se întâmplă cu consumatorii cu bugete mai mici, interesați de acest sector din urmă? Sunt atrași de aceleași produse, dar achiziționate în cantități mai mici, de posibilitatea de a achiziționa doze zilnice în loc de dozele necesare pentru o lună.

Piețele din vestul Europei pot învăța de la colegii din est. Estul bate Vestul, în mod special având un caracter antreprenorial mai puternic, concluzionează directorul Seldia, făcând și un apel la guvernele din vest: să recunoască statutul distribuitorului independent și să asigure reglementări mai bune pentru acest domeniu.

Sursa: Direct Selling News

Foto: seldia.eu

Iti place articolul? Da-i Share:

Comentariile sunt inchise.

NEWSLETTER
* = câmp necesar