Word_Of_Mouth_marketing

Marketingul prin recomandare – cea mai importantă formă de mass-media socială

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Word_Of_Mouth_marketingȘtiți reclama de la șamponul Faberge, în care o femeie le spune altor două prietene despre produs și ele le spun altor două prietene și așa mai departe? E o reclamă celebră, destul de veche, dar care exemplifică foarte bine ce înseamnă marketingul „din gură-n gură” și care este puterea acestui tip de promovare, denumit de autoarea unui articol publicat de Forbes „platforma originală de social media”.

Articolul menționează o serie de date și informații oferite pe această temă de Suzanne Fanning, președinta WOMMA (Word of Mouth Marketing Association) în cadrul unei conferințe despre marketing-ul social și mobil.

Iată și faptele. Potrivit Nielsen, 92% dintre consumatori cred în recomandările prietenilor și familiei, mult peste orice altă formă de publicitate. WOMMA și Asociația Americană de Marketing (AMA) au vrut să afle exact ce fac brandurile cu privire la acest fapt. Într-un studiu recent, 64% din directorii de marketing au indicat că ei cred că recomandarea din gură în gură este cea mai eficientă formă de marketing. Cu toate acestea, doar 6% spun că o și stăpânesc.

Dacă și consumatorii, și marketerii consideră că este cea mai eficientă formă de marketing, atunci de ce nu se concentrează politicile de marketing mai mult pe ea? Problema este, se arată în articolul publicat de Forbes, că în ultimii ani departamentele de marketing s-au axat pe „colectare” în loc de „conectare”. Cu alte cuvinte, brandurile sunt prea prinse în colectarea de fani în mass-media socială și uită să se conecteze de fapt cu ei. Având 100 de fani într-adevăr pasionați care iubesc brandul sau produsul este exponențial mai eficient decât să ai 10.000 de „fani” care au aderat doar pentru a câștiga un iPad gratuit de la tine.

Marketerii au folosit cei 4P (produs, produs, promoție, plasare), iar acum strategiile lor ar trebui să se concentreze pe antrenare, echipare, împuternicire. Dacă poți fi maestru la acestea, produsul tău va deveni cel mai iubit și mai discutat din categoria sa, ceea ce va duce în cele din urmă la o creștere a vânzărilor. Campanii bune „din gură în gură” au generat mii de conversații, recomandări și vânzări triple în doar un an (da, chiar și pentru produsele plictisitoare).

Alimentarea conversațiilor și a pasiunii vor face o diferență uriașă pentru brand, iar aceste caracteristici vor face campaniile de marketing din gură în gură un succes: credibile, sociale, repetabile, măsurabile, politicoase.

A se vorbi despre marca ta necesită o strategie și un plan care merg dincolo de „Likes”. Este nevoie de o analiză mai profundă asupra clienților. Sau cum ar spune John Moore, marketer pentru Starbucks și Whole Foods: „Dacă oamenii nu vorbesc despre tine, uită de tine”.

Sursa: Forbes

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar