alin bagiu 1

Marketingul în rețea vs. marketingul de la Supermarket – de Alin Bagiu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

alin bagiu 1Bună ziua tuturor și bine ați revenit pe MLM News!

M-am gândit ca astăzi să discutăm despre  secretele succesului în vânzările directe, în network marketing sau MLM, sau cum vreți să-i spuneți fiecare. Dar mi-am dat seama că înainte de a vorbi despre succes, poate că ar fi mai bine să definim network marketing-ul, astfel încât fiecare dintre noi să înțelegem același lucru despre această industrie.

În primul rând, cred că e  bine de precizat că MLM-ul nu este în sine o industrie separată de industria globală, nu este ceva nebulos și necunoscut, așa cum a apărut de foarte multe ori în istorie,  ceva de neînțeles, în nici un caz. MLM-ul sau marketingul pe mai multe niveluri este pur și simplu un sistem de vânzări de la om la om, în cadrul căruia mai multe niveluri superioare ale celui care vinde produsele sunt recompensate financiar din acea vânzare unică. Unii dintre noi, înainte să înțelegem exact despre ce este vorba, am avut tendința să spunem că nu este corect să se întâmple așa ceva, adică, cum să fie posibil ca un om să muncească, să vândă niște produse și mai mulți oameni superiori lui ca și poziție în rețea să câștige bani? Corect?

Haideți să facem o analogie între acest sistem de marketing și marketingul de la Supermarket-ul de unde ne cumpărăm în fiecare zi produsele, ca să vedem dacă nu cumva există similitudini, și dacă nu cumva reacția noastră este diferită, deși sistemul este sensibil asemănător.

Atunci când mergem la Supermarket să cumpărăm produse, există și acolo un vânzător care ne încasează banii și de cele mai multe ori avem percepția că el lucrează cel mai mult și cel mai greu, pentru că este persoana cea mai expusă din sistemul respectiv de distribuție. Vorbim despre casierul, femeia sau barbatul, care scanează produsele și ne încasează banii. Cred că suntem de acord cu toții că, aparent, cel puțin la prima vedere, ea este singura persoană care lucrează. Cu toate acestea, ca produsele să ajungă în raft, să fie aranjate, ca magazinul să fie funcțional, și în același timp să respecte reglementările în vigoare, în “ echipa de distribuție” a Supermarket-ului respectiv sunt cu mult mai mulți oameni decât cei pe care îi vedem noi că muncesc.  Casierul vinde și din acea vânzare este platită toată echipa.

Vreau să vă pun o întrebare: Casierul, cel care lucrează “la vedere”, câștigă cei mai mulți bani? Cu siguranță că nu. Dar oare, șeful de raion, cel de magazin, directorul, echipa contabilă etc, este plătită mai bine decât casierul? Probabil că da. Dar cum e posibil așa ceva? Foarte simplu, pentru că toate sistemele de distribuție a produselor, de la producător la client funcționează la fel, indiferent cum se numesc ele. Înseamnă că acest sistem este, așa cum am auzit cu toții că se vorbește despre sistemele de care trebuie să ne păzim, unul piramidal? Dacă este sa judecăm cu aceeași măsură, cu siguranță putem raspunde că DA. Și dacă este așa, avem noi repulsie față de magazinul respectiv, față de casier, față de directorul de raion sau director? Nu mai mergem să cumpărăm nimic pentru că este un sistem de distribuție în care, după cum vedem noi, doar unii lucrează? Cu siguranță NU.

Mi-am dorit prin acest exemplu simplu să înțelegem împreună că sistemul de distribuție MLM nu este nici mai bun, nici mai rău față de cel de marketing tradițional, este doar diferit, că unii oameni care “au mai mulți casieri” în echipele lor câștigă mai mulți bani, pentru că au avut abilitatea și inteligența de a recruta, selecta și instrui “proprii casieri” și pentru asta sunt plătiți cu un procent din valoarea totală a vânzărilor realizate de ei, iar alții au avut disponibilitatea să dezvolte “mai multe magazine” în orașe și țări diferite, în care directorii lor gestionează buna funcționare a lucrurilor, iar “salariul” lor depinde de eficiența în vânzări a echipei lor, în care casierul-distribuitor este de fapt ultima zală din lanțul de distribuție.

Spre deosebire de sistemul tradițional de marketing, în care e nevoie să-ți aștepți rândul până în momentul în care poți avansa de la casier, la șef de raion, la director de magazin sau de regiune, în sistemul de distribuitor MLM nu ai de așteptat în urma nimănui, este în principiu vorba despre tine și echipa ta, despre felul în care înțelegi corect lucrurile, despre planul pe care îl faci, despre acțiune și corecțiile fine pe care le ai de făcut în drumul tău către succes!

În articolul viitor voi detalia ce înseamnă succesul în general și în particular cum putem ajunge la succes folosind ca și instrument sistemul MLM de distribuție al produselor, și cât este de simplu să-l folosim eficient. Am spus SIMPLU și îmi doresc a nu se înțelege UȘOR! Succesul personal cu ajutorul  sistemului de distributie MLM al produselor este o ecuație destul de simplă: CONSUM PRODUSE + FAC PUBLICITATE + VORBESC CU OAMENII, dar despre asta o să vorbim în articolul următor! O zi frumoasă!

Autor: Alin Bagiu, Development Manager – Distributors Team în compania Life Care

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar