recession-stock-market

Marketing în era recesiunii

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

recession-stock-marketPentru prima dată în istoria modernă, avem o întreagă generație care nu se dovedește a fi mai bogată decât cea precedentă. În timp ce generația anilor 2000 se maturizează și apare în prim-planul populației, ne confruntăm cu un întreg segment de consumatori, care nu a cunoscut niciodată viața profesională în afara recesiunii, scrie The Guardian.

În cartea din 2001, “Sufletul noului consumator”, Darren Bridger și David Lewis au identificat faptul că acești consumatori au trei deficite: de timp, de atenție și de încredere. Mai mult de un deceniu mai târziu, toate trei sunt la fel de răspândite, dar putem adăuga unul în plus pentru acest nou grup: un deficit de optimism.

În timp ce este de două ori mai probabil ca ‘recessionalii’ să aibă facultate față de generația anterioară, ei sunt mai săraci în venituri cu 4%. Este, de asemenea, mult mai probabil să trăiască încă în casa părintească la treizeci de ani de ani. În timp ce generațiile anterioare s-au aflat în punctul de maturitate plini de speranță și de oportunități, ‘recesionalii’ sunt mai susceptibili de a fi plini de ‘melancolie financiară’. Ei se uită la casele în care trăiesc părinții lor și spun: „Aș putea lucra 100 de ani și nu mi-aș permite această locuință”.

Rezultatul este că acești tineri sunt tot mai curioși de noi modalități de a obține produse și servicii. Publicul acesta deja face tendințele în comunicare și consum. De la serviciile clienților prin Twitter la showrooming (scanarea unui produs fizic în timp cu ajutorul unui smartphone sau tabletă pentru a vedea dacă îl puteți obține mai ieftin sau mai bine din altă parte), ‘recesionalii’ se simt confortabil să estompeze linia dintre relațiile fizice și cele digitale pentru a-și optimiza experiența.

Pentru marketing, este important să stimuleze și să hrănească curiozitatea acestui nou segment. Fără a crea scântei de interes (prin dorința de a afla mai multe), devine tot mai greu să menții un consumator a cărui lipsă de optimism poate acționa ca cel mai mare filtru de mesaje ale brand-urilor.

Sursa: The Guardian

 

 

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar