Lidia Geringer de Oedenberg, europarlamentar: Antreprenoarele dau avant revenirii economice

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Cum martie este luna dedicată femeilor, iată un cadou din partea Lidiei Geringer de Oedenberg, membră a Parlamentului European. Este vorba despre un articol postat pe blogul său, la scurt timp după evenimentul dedicat antreprenoriatului feminin organizat împreună cu SELDIA, articol din care redăm, mai jos, câteva fragmente:

Eleanor Roosevelt, soția Președintelui american Franklin D. Roosevelt, a spus odată „o femeie este ca un plic de ceai; nu știi niciodată cât de puternică este, până când este pusă în apă fierbinte”.

În timp ce declarația a fost făcută cu aproximativ 60 ani în urmă, poate fi totuși relevantă și astăzi, în special atunci când se referă la rolul femeii în economia noastră.

Ca producătoare, consumatoare, manageri, angajați și antreprenoare, femeile ar putea juca un rol-cheie în redresarea economică a UE. Afirmația mea este valabilă pentru toate tipurile de angajare a femeilor, și devine chiar mai relevantă atunci când se referă la femeile antreprenor.

Din moment ce femeile consideră că este mai dificil să își asigure locuri de muncă stabile pentru ele după o absență lungă de pe piața forței de muncă sau atunci când se apropie de vârsta de pensionare, antreprenoriatul feminin oferă femeilor flexibilitatea necesară pentru a se integra în piața forței de muncă.

Având o inițiativă antreprenorială, femeile nu creează locuri de muncă numai pentru ele, ci și pentru alții.

În timp ce femeile antreprenoare ar putea fi văzute ca o sursă valoroasă de creștere economică și de creare de locuri de muncă, prezența lor în UE rămâne foarte scăzută, variind în jurul valorii de 34,4% […]

 

În prezent, UE este lipsită de politici pentru a face antreprenoriatul o opțiune de afaceri atractivă pentru femei, în special în comparație cu alte regiuni geografice.

Acest fapt este confirmat și de un studiu realizat de Gallup Europe, prin care se arată că doar 2,8% dintre femeile europene planifică să înceapă o afacere, comparativ cu 4,2% în SUA și 6,4% în Canada.

Mai important, UE trebuie încă să construiască un mediu în care antreprenoarele deja existente să poată mai ușor să-și dezvolte firmele. Potrivit aceluiași studiu, doar 20% dintre femeile europene se simt în largul lor cu gestionarea propriei afaceri, comparativ cu 31% dintre femeile din SUA și 37% în Canada. […]

 

A începe o afacere necesită o doză mare de curaj, credință și determinare, în special în perioadele de criză financiară.

Dacă femeile nu au încredere în ele însele și în ideea lor de afaceri este probabil ca acestea să eșueze, prin urmare, trebuie să abordăm această problemă prin cercurile disponibile: fie că este vorba de familie, societate, politica de siguranță.

Sursa: Lidiageringer.wordpress.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar