Liderii de success fac aceste 15 lucruri automat, in fiecare zi

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...
Leadership-ul este un comportament învățat, care devine inconștient și automat de-a lungul timpului. De exemplu, liderii pot lua mai multe decizii importante cu privire la o problemă, în timpul necesar altora pentru a înțelege întrebarea. Mulți oameni se întreabă cum știu liderii să ia cele mai bune decizii, de multe ori sub o presiune imensă. Procesul de luare a acestor decizii derivă dintr-o acumulare de experiențe și de ciocniri cu o multitudine de circumstanțe diferite, de tipuri de personalități și de eșecuri neprevăzute. Mai mult decât atât, procesul decizional este o înțelegere acută a familiarizării cu modelele comportamentale și circumstanțiale de tip cauză-efect. Cunoașterea informațiilor și a punctelor de interconexiune ale variabilelor implicate în aceste tipare îi permite unui lider să ia decizii cu încredere și să planifice probabilitatea rezultatelor dorite. Cei mai de succes lideri iau decizii instinctiv.După ce au făcut asta de atâtea ori de-a lungul carierei, ei devin imuni la presiunea asociată cu luarea deciziilor și extrem de intuitivi în procesul de luare a celor mai bune decizii strategice. Acesta este motivul pentru care directorii experimentați vă vor spune că depind de “simțul” lor, atunci când iau decizii dificile la un moment dat. 

Dincolo de luarea deciziilor, leadership-ul de succes în toate domeniile devine automatism într-o perioadă de timp. Liderii de succes au învățat să anticipeze modele de afaceri, să găsească oportunitățile în situații presante care să servească echipei pe care o conduc și depășind dificultățile. Nu e de mirare că cei mai buni directori executivi sunt plătiți cu bani grei. În 2011, salariile pentru CEOs din top 200 au crescut cu 5 procente, ajungând la o medie de 14,5 milioane de dolari pe an, potrivit unui studiu realizat de compania de date despre salarizare – Equilar pentru The New York Times.

Dacă doriți să avansați în carieră într-o poziție de conducere și/sau să vă asumați responsabilități de conducere deja – iată 15 lucruri pe care Forbes.com recomandă să le faceți în mod automat, în fiecare zi:

1. Să îi faceți pe ceilalți să vorbească deschis.

De multe ori, liderii își intimidează colegii, cu titlul și puterea lor, atunci când intră într-o încăpere. Liderii de succes abat atenția de la ei înșiși și îi încurajează pe alții să-și exprime opiniile.

2. Luați decizii.

Liderii de succes sunt factorii de decizie de experți. Aceștia facilitează dialogul sau îi împuternicesc pe colegii lor să ajungă la o concluzie strategică, ori o fac ei înșiși. Aceștia se concentrează pe „a face lucrurile să se întâmple” tot timpul – iau decizii în sensul susținerii progresului. Ei știu cum să ia 30 de decizii în 30 de minute.

3. Comunicați așteptările.

Liderii de succes sunt buni comunicatori, iar acest lucru este valabil mai ales  atunci când vine vorba de performanță. Procedând astfel, ei le reamintesc  colegilor valorile de bază ale organizației și misiunea lor. Astfel se asigură că   viziunea este corect transmisă și obiectivele sunt executate corespunzător.

4. Provoacă oamenii să gândească.

Cei mai de succes lideri înțeleg mentalitatea colegilor lor, capacitățile și  domeniile de perfecționare. Ei folosesc această perspectivă pentru a-și provoca echipele să gândească și să își dorească mai mult. Dacă nu gândiți,  nu învățați lucruri noi și nu creșteți – și, de-a lungul timpului, deveniți irelevanți în munca dvs.

5. Să răspunzi în fața colegilor.

Acest lucru nu înseamnă că le permiți altora să te controleze, ci mai  degrabă îți asiguri colegii că ești proactiv față de nevoile lor.

6. Fii un exemplu demn de urmat.

Sună bine să conduci prin puterea exemplului, dar puțini sunt liderii care fac asta. Liderii de succes practică ceea ce predică și sunt conștienți de acțiunile lor.

7. Măsurați și recompensați performanța.Marii lideri recunosc întotdeauna performanța și persoanele care sunt campioni. Nu revizuiesc doar rentabilitatea investiției, dar recunosc munca grea și eforturile (indiferent de rezultat) și le recompensează.

8. Dați feedback constant.

Angajații își doresc ca liderii lor să fie atenți la ei și le apreciază ideile de-a lungulul timpului. Liderii de succes oferă întotdeauna feedback și apreciază feedback-ul reciproc pentru a creea relații de încredere între colegi.

9. Alocarea în mod corespunzător și lansarea talentului

Liderii de succes își cunosc  “piscina” lor de talente și știu cum să le folosească. Ei sunt experți în activarea capacităților colegilor lor și știu când  să le desfășoare în funcție de circumstanțe.

10. Pune întrebări, caută consiliere.

Liderii de top pun întrebări și caută sfatul tot timpul. Din exterior, ei par să știe tot, dar în interior au o sete de cunoaștere profundă și caută în mod constant să învețe lucruri noi, pentru a deveni mai buni prin înțelepciunea       altora.

11. Rezolvă problema; evită amânările.

Ei știu să combată ferm și știu cum să descopere esența problemei. Ei nu amână și nu evită situațiile neplăcute. Astfel, devin extrem de competenți în rezolvarea problemelor.

12. Au atitudine și energie pozitivă.

Acești lideri creează o cultură pozitivă și inspirațională la locul de muncă. Ei știu cum să dea tonul și să insufle o energie care îi motivează pe colegii lor să treacă la treabă.

13. Fii un professor bun.

Mulți angajați vă vor spune că liderii lor au încetat să mai fie profesori.  Liderii de succes nu se opresc niciodată din predare. Ei își alocă timp pentru mentoratul colegilor lor și fac investiția de a-i sponsoriza pe cei care s-au dovedit        capabili și dornici de a avansa.

14.  Investiți în relații.

Liderii de succes nu se concentrează pe protejarea domeniului lor – în schimb, ei se extind prin investiții în relații reciproc avantajoase. Se asociază cu alți lideri – cu tipurile de oameni care le pot extinde sfera lor de influență.  Nu numai pentru avansarea lor, ci și a altora. Liderii împart recolta succesului lor, pentru a ajuta la construirea impulsului pentru cei din jur.

15. Bucurați-vă cu adevărat de responsabilitățile de lider.

Liderilor de succes le place să fie lideri – nu de dragul puterii, ci pentru impactul pe care-l pot crea, care are un sens și un scop. Când ați ajuns în vârful ierarhiei de conducere este nevoie de abilitatea de a-i sluji pe ceilalți și acest lucru nu se poate realiza decât dacă vă place cu adevărat ceea ce faceți.

În final, liderii de succes sunt capabili să-și susțină succesul, deoarece aceste 15 lucruri le permit să crească valoarea brandului organizației lor – în același timp, reducând profilul riscului de exploatare. Ei servesc ca facilitatori ai talentului, ai culturii și ai rezultatelor.

Sursa: Forbes.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar