Lecții de business de la Tarantino

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Filmele lui Quentin Tarantino au ajuns la stadiul de cult, cu universitățile care acum oferă cursuri bazate pe subiecte variind de la rasă la modul lui propriu de a utiliza referințele culturii pop.

În timp ce filmele sale sunt controversate din cauza violenței, a limbajului sau din cauza subiectului, câteva lecții de business precum la ce să fii atent când angajezi, cum să lucrezi cu alții și ce să cauți în programele de training pot fi extrase totuși din acestea.

Iată 4 reguli de respectat în afaceri, inspirate direct din filmele lui Tarantino:

1. Găsește programul adecvat de training pentru a ajunge în top

În Kill Bill 1&2, personajul Umei Thurman, Mireasa, vrea să se răzbune pe cei care i-au distrus viața și au lăsat-o să moară în ziua nunții ei. Dorința de a se răzbuna pe Bill și echipa sa este atât de mare, încât o va transforma într-o forță demnă de luat în seamă în lumea artelor marțiale.

Deși răzbunarea nu este cea mai bună motivație într-o afacere, personajul Umei ne arată că este posibil atunci când ai parte de trainingul adecvat. Potrivit specialiștilor, multe bugete de training sunt irosite în fiecare an pentru că nu sunt angajate persoanele potrivite pentru pregătirea angajaților. Companiile trebuie să găsească un profesor bun, să se asigure că angajații au motivația de a învăța noi abilități, iar apoi să le dea posibilitatea să le folosească.

2. Construiește o echipă puternică

Tarantino creează echipe de actori care lucrează bine împreună. Alți producători de film cred că dacă angajează o singură vedetă foarte mare este de ajuns ca filmul să aibă succes la încasări și sunt surprinși când filmul este un eșec.

La fel și în cazul afacerilor, majoritatea companiilor cred că succesul se atinge atunci când angajează un talent marcant. O greșeală fundamentală pe care o fac companiile la angajare este că se uită la CV-ul candidatului și la cum se descurcă într-un interviu cu un director, fără să vadă dacă respectiva persoană se potrivește bine cu restul echipei.

3. Alege calitatea, nu cantitatea

Q. Tarantino a ales să facă un film la câțiva ani, ceea ce-i permite să fie total implicat în fiecare proiect. El pune la punct o distribuție de prim rang, dezvoltă un scenariu deosebit și nu se grăbește.

Multe afaceri sunt într-o continuă competiție cu concurența și se schimbă prea mult, în loc de suficient. O companie are un număr limitat de schimbări pe care le poate face și ar fi mai bine să reziste impulsului de a ține pasul cu ceilalți. Ceea ce este cel mai potrivit pentru o companie s-ar putea să nu fie bun pentru alta.

4. Înconjoară-te de oameni talentați

Tarantino a ales proiecte foarte bune, pe care le-a generat el însuși în calitate de scriitor, regizor, producător și actor. Este recunoscut pentru distribuții ciudate, dar excelente și s-a înconjurat de echipe de actori și de producție talentate, cu care a lucrat de-a lungul carierei, dintr-un motiv întemeiat.

Directorii ca Tarantino iubesc candoarea, feedback-ul util și nu se tem de conversațiile dificile. La fel și liderii, pentru a avea succes în afacerile lor, trebuie să se înconjoare de angajați pe care se pot baza, care nu se tem de conflicte.

Sursa: Entrepreneur

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar