Coffee

La o cafea cu arome pro şi contra MLM – editorial de Cristina Bărănescu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 votes, average: 4,17 out of 5)
Se încarcă...

CoffeeUn reportaj publicat pe site-ul Independentonline.ro, care se prezintă drept cel mai citit site din Ialomiţa, mă pune într-o reală dilemă. Stilul în care este scris materialul mă trimite cu gândul la o parodie, deloc originală, dar o parodie pe care aş putea să o înţeleg, la adresa sistemului de network marketing. Dacă o luăm ca atare, poate partea cea mai reuşită este referirea la decolteul adânc al persoanei care îl serveşte pe autor cu cafea. Vechea piramidă şi asocierea distribuitorilor cu nişte apostoli sunt atât de perimate încât greu mai pot surprinde şi, prin urmare, stârni râsul.

Spun însă că sunt într-o dilemă deoarece autorul articolului pare totuşi că, în ciuda stilului, vrea să fie luat în serios. În acest caz, lucrurile stau cu totul altfel, iar lipsa de profesionalism devine greu de înţeles. În acest caz vorbim de experienţa unei persoane care a băut 4 cafele gratis fără să ştie de ce, dar crezând că ştie şi e cazul să ne spună şi nouă. Iar pentru asta e suficient să citeşti titlul articolului despre partenerii din Slobozia şi cafeaua companiei Organo Gold: Caritas cu ganoderma.

Vă invit să citiţi articolul publicat pe siteul ialomiţean şi să mă ajutaţi cu o soluţie la dilema parodie vs. reportaj.

Şi, dacă tot suntem la capitolul Organo Gold, apreciem un material postat pe blogul Pana mea de Dan P., material intitulat: Despre cafea dulce şi marketing slab. Autorul vine cu nişte păreri de bun simţ, argumentate şi, de ce să nu recunoaştem, dacă unele pot fi subiective, altele sunt de domeniul eticii în network marketing. Concret, Dan P se referă la sinceritatea strategiei de marketing sau la nivelul prezentării produselor, care pot fi discutabile. Nu încape însă nicio discuţie atunci când vine vorba despre o invitaţie înşelătoare la un un eveniment de prezentare a unor produse sau a unei oportunităţi de network marketing. Mai exact, autorul articolului povesteşte că fusese invitat la o seară, cu cafea şi prăjiturele, e adevărat, însă dedicată bloggerilor şi s-a trezit la o prezentare de cafea Organo Gold. Nimic nu poate fi mai frustrant pentru invitat decât să descopere că i s-a creat un orizont fals de aşteptare. Şi nimic nu poate trăda mai multă lipsă de profesionalism în MLM decât să aduci la evenimentul tău oameni care pleacă de acasă pentru altceva. Şi dacă eşti MLM-ist şi încă mai ai dubii referitoare la acest lucru, te rog să răspunzi sincer la întrebarea: Tu te-ai asocia cu o persoană care te induce în eroare din start?

Citeşte aici articolul de pe blogul Pana mea

Care sunt faptele şi cifrele? Cu sediul în Richmond, Canada, Organo Gold este o companie care îşi distribuie produsele – cafea Gourmet cu Ganoderma, dar şi o serie de produse de îngrijire personală – în sistem multilevel marketing. Compania a împlinit 5 ani, iar în 2013 distribuitorul său de top Holton Buggs a reuşit să se poziţioneze pe primul loc în clasamentul câştigurilor în network marketing la nivel mondial, realizat de Business For Home. Mai exact, Organo Gold a fost fondată de Bernardo Chua, în 2008, iar astăzi este prezentă în 32 de ţări. Organo Gold a aplicat pentru a deveni membru al Direct Selling Asociation.

De unde apar derapajele atât de criticate când vine vorba de MLM? În marketingul, în promovarea şi vânzarea produselor acestor companii, sunt implicaţi oameni de toate profesiile, cu niveluri diferite de pregătire. MLM-ul este un tip de afacere accesibil aproape oricui, şi doamnei de profesie şomeră, cum se exprima autorul reportajului publicat pe siteul ialomiţean, şi antreprenorilor cu experienţă. Nu e de mirare deci ca unii noi parteneri să aibă o abordare stângace, să nu facă cea mai bună prezentare de produse, să exagereze poate calităţile produselor lor. Ce face diferenţa? Educaţia, dorinţa de a se dezvolta personal şi a deveni din ce în ce mai buni a partenerilor care primesc provocarea oportunităţilor oferite de companiile MLM. Şlefuirea până la a deveni profesionist. Pentru că e anotimpul profesioniştilor. Nu numai în MLM, ci în toate domeniile. Vă doresc un An Nou minunat şi parteneri profesionişti!

Iti place articolul? Da-i Share:

Comentariu (1)

  1. Pavel Hila

    De admirat articolul scris. Se poate observa de departe cine intelege ce inseamna MLM.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar