Istoria vanzarilor directe

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Vă propunem să ne oprim puțin asupra câtorva file din istoria vânzărilor directe și vă oferim în acest sens câteva fragmente dintr-un material postat pe site-ul Asociației Americane a Companiilor de Vânzări Directe:

Vânzătorii direcți timpurii – negustorii, comercianții ambulanți și caravanele – fac parte dintr-o veche tradiție, care își are originea în nevoia de bază a omului de a face schimb de bunuri și de a comunica. Soneriile, cataloagele și comenzile au apărut secole mai târziu, vânzătorii  bazându-se până atunci pe instincte și pe bunul simț pentru a trăi din vânzări.

Stabilind legături economice cu vecinii săi, el a călătorit foarte mult, în ciuda barierelor geografice. Dezvoltarea și utilizarea drumurilor și traseelor maritime pentru activitatea comercială au fost punctele principale din istoria vânzărilor directe.

Comercianții timpurii au început să dezvolte rute ușor accesibile pentru a facilita călătoriile în teren. Drumurile au fost bătătorite de negustorii ambulanți cu bunurile lor mult timp. Chiar înainte de apariția roții, comercianții nu ezitau să facă schimb de ceramică, arme de piatră, unelte, produse agricole și materii prime cu persoane din alte țări. Trocul a fost mijlocul principal de desfășurare a comerțului.

Vânzătorul din acele timpuri a sesizat toate oportunitățile de comercializare a bunurilor sale în timpul călătoriei. Târguri având legătură cu sărbătorile religioase l-au apropiat de armatele staționate în teritoriu. Roiuri de vânzători furnizau toate bunurile necesare pentru trupe.

Activitățile vânzătorilor direcți a fost influențate de culturile din care proveneau și au fost protejate încă din anul 2000 î.Hr. prin Codul lui Hammurabi, un monument al dreptului babilonian. Acesta legifera bunăstarea generală și integritatea vânzătorului ambulant. Deși comerțul terestru era împiedicat de drumurile proaste, acesta a continuat să crească și după nașterea lui Hristos.

În secolul al V-lea d.Hr., Atena reprezenta un nod comercial important pentru vânzări. Mulți producători vindeau direct consumatorilor, fără intervenția vreunui intermediar, iar această modă a continuat în ciuda creșterii populației urbane, care a dat naștere unei noi clase de comercianți cu amănuntul.

Secolul al X-lea a marcat începutul expansiunii economice la nivel mondial. Cum oportunitățile comerciale au crescut, la fel au crescut și posibilitățile pentru vânzătorii direcți. Negustorul nativ din Europa de Vest, de exemplu, a jucat un rol important în perpetuarea comerțului în timpul Revoluției Comerciale din secolele X-XIII. El a asistat la progrese mari în construcția de drumuri, iar în Franța a contribuit chiar la creșterea comerțului prin aducerea „noutăților” din marile orașe în sate.

În secolul al 17-lea, „Povestea de iarnă” a lui William Shakespeare a fost inspirată de o fată care vindea flori. Florăreasa amintește de vânzătorul direct din Evul Mediu care mergea neobosit pe străzile din sat, prezentându-și mărfurile.

Când emigranții au început să ajungă în teritoriile americane în secolele XVIII și XIX, mulți au devenit vânzători direcți și au influențat dezvoltarea rutelor comerciale. Ei au călătorit pe uscat până când râurile și lacurile au devenit legate prin canale. Apoi, vânzarea directă s-a extins la frontierele de vest și spre teritoriul canadian, în partea de nord.

Aproape fiecare cultura împărtășește o moștenire în vânzări directe. Vânzătorii din Africa tropicală se plimbau pe străzile din orașe strigându-și marfa. Unii mergeau din sat în sat. Negustorii ambulanți din Franța își vindeau florile direct clienților lor și foloseau comenzile încă din secolul al XIV-lea. Vânzătorii chinezi vindeau, cumpărau, schimbau, comandau, își delectau și serveau clienții în aproape toate modurile posibile.

Tradiția vânzărilor a continuat să prospere până la sfârșitul secolului al XIX-lea și după. Apariția petrecerilor acasă, în anii 1950, a adăugat o nouă dimensiune vânzărilor directe, clienții adunându-se acasă la gazde, pentru a vedea demonstrații de produse și pentru a socializa cu prietenii. Vânzările directe au oferit oportunități multora dintre cei care anterior se loveau de bariere de vârstă, educație sau sex. Creșterea industriei a permis multora să aibă succes, acolo unde nu exista nicio oportunitate înainte.

Astăzi, la începutul secolului 21, clientul încă beneficiază de un mod personal și convenabil de a achiziționa produse. Internetul a devenit un element important al vânzărilor directe – în esență, oferind fiecărui vânzător direct o bază de clienți la nivel mondial.

Sursa: Direct Selling Association

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar