Interviu Forbes: Strategia de crestere globala a companiei Amway

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Candace Matthews ocupă poziția de CMO (chief marketing officer) al Amway din 2007, adică de mai multă vreme decât oricare altă persoană, care a ocupat această funcție în trecut. Este considerată un veteran la Procter & Gamble, General Mills și L’Oreal, potrivit Forbes.com.

Matthews a acordat recent un interviu publicației amintite mai sus, în care a vorbit despre compania Amway din prezent, cum a evoluat și despre ce decizii a luat de-a lungul vremii, De asemenea, Candace Matthews a arătat cum abordează provocările precum și oportunitățile care există în marketing, companie și brand-urile sale din întreaga lume.

Amway este de fapt prima rețea social media, este de părere Candace. Asta deoarece, înainte de a apărea rețelele online de socializare, prin intermediul cărora oamenii comunică, schimbă păreri, recomandă diferite lucruri, influențează grupuri care îi urmăresc activitatea și îi urmează, Amway realiza acest lucru la nivel mondial prin intermediul unei rețele de milioane de distribuitori. Ce a adus în plus internetul? A șters granițele locale, astfel încât oamenii pot vedea ce se întâmplă în fiecare țară, și a făcut ca informația referitoare la utilizarea produselor, noile produse sau despre oportunitate să fie mult mai ușor de accesat, explică Candace.

Modul în care se dezvoltă Amway depinde de fiecare țară, de fiecare cultură,  ne mai spune Candace. De fapt, în aceasta a constat și marea provocare a companiei. Soluția? Construirea unei strategii globale de marketing, care să poziționeze compania, brandurile acesteia printre care Artistry și Nurilite și modelul de afacere.

Tehnologia și cercetarea, modul de prezentare, o imagine globală (miss America), poziționarea în topul brandurilor mondiale – toate acestea sunt importante, în opinia lui Candace. Iar toate acestea, o dată stabilite la nivel global pot fi adaptate apoi la fiecare piață în parte.

Spre ce se îndreaptă acum compania? În 2007 Amway și-a propus să își dubleze afacerea până în 2012 și se pare că a reușit, ceea ce este remarcabil, în contextul crizei economice la nivel mondial.

Pe ce pune accent acum Amway? Pe consolidarea brandurilor și în special pe modalitățile de a-i face pe distribuitori să conștientizeze valoarea produselor și a brandurilor din afacerea lor. „Nici eu, când am venit în companie”, mărturisește Candace, „nu eram constientă de acest lucru. Mi-am spus, Doamne, Amway încă există. Și este o companie atât de mare. ”

Urmărește, mai jos, interviul integral:

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar