1175018_172625386257668_1034509870_n

Interviu cu președintele CAPRA NERA. Alina Sturdza: Dacă vrei să ai succes în vânzări directe trebuie să ai inimă pentru asta

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

1175018_172625386257668_1034509870_nEste un Lider și un antreprenor de succes în domeniul vânzărilor directe. Dacă v-ați gândit măcar o clipă că vă doriți o lume mai bună, MLM News vă invită să citiți un interviu cu Alina Sturdza, președintele companiei CAPRA NERA by DEESSE of Switzerland.

MLM News: O să încep abrupt, cu întrebarea DE CE MLM? Puteați dezvolta orice fel de afacere clasică. Și totuși ați ales această industrie a vânzărilor directe. De ce MLM, deci? Are legătură cu faptul că ați cunoscut și înțeles foarte bine ce oferă acest domeniu și ați stat în preajma liderilor din domeniu, dat fiind că tatăl dumneavoastră a fondat o astfel de companie în 1971?

Alina Sturdza, președinte CAPRA NERA by DEESSE of Switzerland: CAPRA NERA nu este chiar MLM, adică multilevel marketing, noi suntem o companie de vânzări directe și comercializăm produsele prin metoda Party Selling —prin prezentare și demonstrații acasă. Agenții noștri de vânzări formează o rețea de distribuție mai degrabă clasică decât MLM.

Este ceva legat de întrebarea dumneavoastră care îmi place foarte mult: De ce Vânzări Directe? Îmi este foarte simplu să răspund. Încă de mică aveam planuri mărețe — doream să conduc o afacere internațională corectă, fără limitare în spații, cu produse speciale și unde să pot lucra alături de oameni cu care pot avea același scop. Scopul de a face lumea mai bună și unde împreună se poate reuși. Am căutat, ca oricine altcineva, și am încercat mai multe afaceri, afacerea pe care o conduc acum mi se potrivește cel mai bine, deoarece este chiar o parte din mine. Este o pasiune a mea și o fac de cele mai multe ori fără să mă gândesc la câștigurile proprii.

Toată viața mea am fost un Lider, atât în liceu, cât și la facultate. Când eram mai mică întotdeuna îi apreciam pe toți oamenii puternici și de succes din jurul meu și visam să fiu mai bună decât ei.

Prințul Dimitrie Sturdza care a înființat DÉESSE, o companie de cosmetică renumită în domeniul vânzărilor directe din Elveția, a fost și este în continuare cel mai bun exemplu pentru mine. El însă nu este tatăl meu, ci nașul meu. Tatăl meu a fost colonel în armata Sovietică activă, iar acum este la pensie.

În 1971, la sfârșitul lunii octombrie, în viața nașului meu s-au întâmplat două lucruri remarcabile (ne place să glumim astfel:) ) a fost înființată compania lui și m-am născut eu. Eu sunt mai mică decât compania lui cu două zile.

MLM News: Care este povestea Capra Nera? Care a fost punctul de plecare? Ați vrut să aduceți și în România o astfel de oportunitate?

Alina Sturdza: Când am împlinit 29 de ani, domnul Sturdza a dorit ca eu să conduc reprezentanța companiei DÉESSE în România, spunând că am o inimă pentru vânzări directe (dacă vrei să ai succes în vânzări directe trebuie să ai inimă pentru asta). Eu am refuzat categoric, spunând că nu sunt făcută să merg din ușă în ușă ca să vând produsele. Atunci nu înțelegeam frumusețea vânzărilor directe și că această activitate nu are nimic în comun cu vânzarea bătând la ușă.
La acel moment aveam o firmă de construcții împreună cu fostul meu soț. Când am început să nu ne mai înțelegem, m-am retras și am înființat o agenție imobiliară. La început lucrurile au mers bine, dar agenții imobiliari au început să mă păcălească. Lucrurile au scăpat de sub control, iar eu am decis să nu mă transform în paznic de agenți imobiliari. Simțeam nevoia unei schimbări majore. Am divorțat de soțul meu cu care nu mă mai înțelegeam și am înființat compania pe care o conduc și acum, după ce am înțeles ce înseamnă și m-am îndrăgostit de vânzările directe.
Însă reprezentanța companiei domnului Sturdza era deja înființată de un prieten al Domniei sale și atunci am luat hotărârea să construiesc propria mea companie de vânzări directe, cu produse proprii și brand propriu.

MLM News: Cum au reacționat românii? Cum ați descrie ceea ce se întâmpla în MLM-ul românesc în 2000 comparativ cu 2013? Ce schimbări au apărut în bine? Dar în rău?

Alina Sturdza: În anul 2000 imaginea vânzărilor directe era deja compromisă, probabil mai multe persoane aveau impresia că activitatea de vânzări directe înseamna să te duci să vinzi bătând din ușă în ușă, iar produsele au o calitate îndoielnică. Alții credeau că MLM este un sistem piramidal care vrea să-ți ia banii sau să te păcălească. Să știți că nici acum întreaga noastră asociație, ACVD, nu a reușit să schimbe total această imagine injustă.
Atunci, în 2000, am început cu produse textile din fire și fibre nobile și inteligente, care erau o noutate absolută pentru România și restul lumii. Aceste produse Capra Nera se comercializau în România și în Elveția de către DEESSE, firma domnului Sturdza. Eram foarte mândră de exporturile făcute, în urma cărora banii de manoperă rămâneau în țară, la români. Însă existau voci ce susțineau că România nu are nevoie de calitatea înaltă, ci are nevoie doar de prețuri mici. Doar că eu nu știu să fac produse de calitate îndoielnică și la prețuri mici. Și consider că românii merită să aibă produse de cea mai bună calitate.

MLM News: Ce diferențiază Capra Nera de alte companii de vânzări directe care vin cu produse din aceleași game?

Alina Sturdza: Produsele noastre sunt special făcute după rețete și idei proprii și sunt diferite de orice alte produse de pe piață. Diferite nu înseamnă că sunt mai bune sau mai puțin bune. Tot ce pot să vă spun cu certitudine și încredere este că toate produsele noastre sunt special create pentru confortul cotidian înalt, și chiar împlinesc tot ce se spune despre calitățile lor.

MLM News: Ne puteți da niște cifre? Care au fost vânzările companiei în primele 3 trimestre comparativ cu 2012? Care gamă de produse este cea mai vândută?

Alina Sturdza: Până în 2009 Capra Nera avea o creștere a cifrei de afaceri lunară. Nu am crezut vreodată că poate însă și scădea. La începutul anului 2009, de când a venit criza, până la începutul 2013, cifra noastră de afacere a scăzut cu 70%. Însă în primul semestru 2013 ne bucurăm de o creșterea de 10%. Mică, dar totuși o creștere. Cele mai bine vândute produse CAPRA NERA sunt Lavetele cu ioni de argint, șosetele cu fir de argint, Argintul coloidal, produsele pentru confortul somnului, vasele de gătit cu turboinducție și cosmetica terapeutică.

MLM News: Ce strategii de dezvoltare aveți? Intenționați ca, din România, să deschideți și alte piețe?

Alina Sturdza: Avem planuri foarte mari, pregătim să intrăm în alte țări cu CAPRA NERA, pregătim o nouă line de produse cosmetice și soluții de curățenie a casei 100% Naturale și complect Bio-organice, și introducem o nouă bransa care se numește ARBAKA FAMILY. ARBAKA FAMILY este o casă de comenzi de produse alimentare sănătoase, care generează o sursă de venit lunar pentru fiecare Membru Activ, provenit din consumul colectiv al produselor oferite de ARBAKA FAMILY.

Încercăm să convingem oamenii să mute consumul lor de produse din supermarket la casa noastră de comenzi ARBAKA FAMILY! Devii Membru Activ comandând la alegere cel puțin un produs în fiecare lună. Trebuie să inviți cunoștințe și prieteni să devină şi ei Membri Activi ARBAKA FAMILY. Aceste două lucruri generează câștiguri lunare pentru fiecare și astfel te ajută să prosperi. Iar banii vin în timp ce îți bei cafeaua sau ceaiul!

MLM News: Ce calități are un potențial lider de top în Capra Nera?

Alina Sturdza: Un potențial lider de top Capra Nera este o persoană proactivă, corectă, deschisă, hotărâtă, care are plăcerea să-i ajute pe oameni să-și îmbunătățească calitatea confortului cotidian și pe cel financiar.

MLM News: Capra Nera este membră ACVD. Cum se vede de acolo, din interior, industria vânzărilor directe din România? Dar din Europa?

Alina Sturdza: Capra Nera este membră ACVD, unde cu alți membri suntem foarte buni prieteni, fiecare cu produse diferite și cu nișă de piață diferită, pentru că loc pe piață este pentru toată lumea. În România, din câte știu eu, a fost greu în anii precedenți pentru toate companiile de vânzări directe, dar am rezistat cu toții. Acum criza ajunge spre final, am început să ne redresăm finaciar.

În Europa, pentru companiile de vânzări directe nu s-au simțit atât de tare efectele crizei. Chiar mai multe dintre ele au suportat o creștere, pentru că în occident oamenii sunt obișnuiți cu crizele economice, ei știu că atunci când vine criza trebuie să lucrezi mai mult. Iar vânzările directe îți asigură întotdeuna un venit suplimentar, fără prea mult efort sau un program impus de lucru. Astfel, companiile de vânzări directe din occident au avut o creștere a numărului de agenți de vânzări, iar asta întotdeauna generează creșterea Cifrei de Afaceri.

Încă un factor important este puterea de cumpărare, iar puterea de cumpărare depinde de salariul lunar. Dacă salariul în Europa a fost, de exemplu, de 3.000€ și a devenit 2.500€, tot poți cumpăra, fără greutate, o cremă care costă 25 € sau chiar 40 €. Iar în România crema la 25 € este destul de scumpă, pentru majoritatea oamenilor din România care au salariul până în 300 €. Așadar, este vizibil că românii apreciază foarte mult calitatea oferită de companiile de vânzări directe serioase. În plus, Capra Nera oferă consiliere gratuită în alegerea produsului și service post vânzare. La Capra Nera poți testa produsul înainte de cumpărare, poți returna în 30 de zile produsul cumpărat indiferent de motiv și vei primi banii înapoi.

MLM News: Aveți un fiu de 10 ani și o fiică de 22. Fiica dumneavoastră – sau, de ce nu?, fiul dumneavoastră, deși el e încă mic – vă urmează în afaceri pe această zonă a vânzărilor directe?

Alina Sturdza: Am doi copii minunați: fiica mea de 22 de ani a lucrat deja 2 ani în departamentul de creație și achiziții al produselor CAPRA NERA, iar pe fiul meu îl pregătesc de acum, și are doar 10 ani, ca atunci când va crește să conducă CAPRA NERA spre un succes și mai mare.

MLM News: Un mesaj pentru vizitatorii site-ului MlmNews?

Alina Sturdza: Dragi vizitatori ai site-ului MlmNews, este bine să vizitați acest site mai des, să citiți noutățile și să descoperiți lumea minunată a vânzărilor directe!

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar