Interviu cu Constantin D. Pavel, scriitor, fondator SELF COACH SYSTEMS

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 4,50 out of 5)
Se încarcă...

Sunt Cătalin și sunt scriitor, se prezintă Constantin D. Pavel. Este unul dintre liderii care mișcă lucruri în România, adăugăm noi pentru a-l descrie pe scurt pe fondatorul SELF COACH SYSTEMS, cel dintâi sistem de marketing în rețea din România care distribuie produse și servicii educaționale din domeniul dezvoltării personale.

MLM News își respectă promisiunea de a vă prezenta lideri care să vă inspire și să vă ajute cu experiența lor și vă recomandă interviul de mai jos:

MLM News: Bun venit pe MLM News. Vă rugăm să vă prezentați, în câteva cuvinte, pentru vizitatorii noștri care doresc să vă cunoască.

Constantin D. Pavel, Scriitor, Fondator SELF COACH SYSTEMS: Sunt Cătălin și sunt scriitor.

Scriu de la vârsta de 13 ani, adică de… 32 de ani, si pasiunea mea cea mare ramâne în continuare exprimarea prin scris. Mulțumesc lui Dumnezeu că mi-a deschis calea către libertatea personală pe care o oferă o afacere MLM și că, astfel, de câțiva ani buni, îmi trăiesc aievea visul: scriu în fiecare zi!

Profesional, am practicat o mulțime de meserii, de la strungărie la merceologie, de la tehnoredactare la jurnalistică de presă scrisă și televiziune, dar sufletul meu era mereu îndreptat către activitatea de scriitor. Orice am făcut, privind retrospectiv, am făcut pentru a-mi crea condiții prielnice ca să scriu. Fiindcă nimic nu e mai important în viață decât urmărirea scopului unic personal; acesta odată atins, toate celelalte se realizează de la sine. (Dar asta am învățat-o în ani și ani de zbateri, căutări și acțiune concentrată!)

Sunt o ființă umană și sunt fericit!

MLM News: Cum ați luat contact cu domeniul network marketing-ului? Cu cât timp în urmă? Ce v-a atras la această industrie?

Constantin D. Pavel: În primăvara lui 1998 mergeam pe stradă cu un bun prieten, jurnalist și el, și, la un moment dat, mă întreabă: ”Ai auzit de Amway?” ”Nu!”, zic. Și el a continuat să îmi descrie ce auzise de la un unchi de-al lui; evident că n-am fost atent. După ce a terminat și m-a întrebat dacă vreau și eu, i-am răspuns sec: ”Nu, mulțumesc!”.

La câteva luni distanță m-a sunat o colegă de serviciu de la ziarul ”Curentul”, unde lucram pe-atunci, și mi-a zis: ”Cătăline, ai nevoie de ceva bani în plus?” ”Mănânci calule ovăz?”, am întrebat-o. ”Atunci ne vedem mâine la 17:30, în față la McDonald’s Obor. Să nu mă faci de rușine și să nu vii, că-mi pun obrazul pentru tine! Hai, pa, ne vedem mâine!” Și mi-a închis.

M-am dus. Iar de acolo a început povestea… O poveste de-a dreptul fantastică, una din acele povești în care intri și nu mai vrei să ieși niciodată, o poveste care te schimbă profund, care te transformă dintr-un simplu om într-o ființă umană. Am trecut prin mai multe companii și toate au fost minunate, au reprezentat locurile ideale pentru a-mi învăța lecțiile și a păși mai departe.

Ce m-a atras la MLM? Posibilitatea să fiu eu, să fiu scriitor, să fiu complet! (Dar mi-am dat seama de asta după ceva ani de ezitări și lupte cu minciunile din mine…)

MLM News: Conduceți propria firmă din industria MLM. Cum v-a venit ideea? Ce v-a determinat să renunțați la statutul de distribuitor în favoarea celui de proprietar de companie MLM? V-a plăcut combinația MLM-cărți? Vă doreați mai mult? Care este misiunea SELF COACH și ce scopuri și-a propus pentru 2013? Intenționați să extindeți rețeaua SELF COACH și la nivel internațional, cu titluri în alte limbi?

Constantin D. Pavel: Să le luăm pe rând… și să închegăm povestea (pe care n-am mai scris-o niciodată și, tocmai de aceea, mulțumesc MLM News pentru această oportunitate).

Ideea s-a concretizat după ce, prin intermediul companiei PAVCON eDucational, începând cu 2005, am distribuit, în șapte ani, mii de Programe pentru Succes, către o mulțime de oameni din diferite sisteme MLM, iar unii dintre ei mi-au spus direct: ”Dacă tot recomandăm oamenilor din rețele noastre să citească și să asculte CD-uri, n-am putea primi o bucățică din adaosul comercial, pentru munca pe care o prestăm?” La început a fost un simplu program de afiliere, după care, vreme de trei ani am studiat, analizat, calculat și proiectat un sistem de bonificație care să ofere cât mai multe beneficii celor care deveneau parteneri SELF COACH. Și, astfel, am fondat, la 1 martie 2012, SELF COACH SYSTEMS, cel dintâi sistem de marketing în rețea din România care distribuie produse și servicii educaționale din domeniul dezvoltării personale: cărți, CD-uri audio, DVD-uri, reviste, conferințe, cursuri, seminarii, workshop-uri, coaching personalizat ș.a.m.d.

La statutul de distribuitor în companiile unde activam am renunțat pentru că, pur și simplu, aș fi intrat în conflict de interes și, în plus, nu era etic pentru ceilalți distribuitori. Așa, îmi pot păstra echidistanța și oamenii au încredere în mine și în SELF COACH.

Distribuția cărților într-un sistem de tip rețea se potrivește ca o mănușă. Marile companii de network marketing au ele însele sau s-au aliat cu sisteme educaționale puternice, care oferă informații de calitate și leadership performant, fără de care, de la un anumit nivel în sus, nici o structură nu mai poate funcționa. Și când am constatat că există companii care încă nu au un astfel de sistem, mi-am luat inima în dinți și… iată, am fondat SELF COACH SYSTEMS, un sistem educațional complementar la care poate adera orice distribuitor, fiindcă ideea de bază este chiar aceea de… SELF COACH – fiecare se antrenează pe sine pentru succesul în compania unde activează, nu i se impune nimic din afară! Și pe lângă educația personală, mai construiește, între timp, încă un activ financiar solid…

Misiunea SELF COACH, așa cum e prezentată și în Codul de Conduită Etică al Companiei, este de a oferi tuturor semenilor noștri o educație non-liniară solidă, în baza căreia fiecare să își poată construi o viață fericită și împlinită. Credem în șansa fiecărui om de a-și căuta fericirea de sine și știm că educația de cea mai înaltă calitate este calea.

Dacă în 2012 am consolidat relațiile cu furnizorii de materiale educaționale, pentru ca distribuitorii SELF COACH să poată accesa o paletă cât mai largă de astfel de produse, anul 2013 este anul dezvoltării structurii de Parteneri și Clienți SELF COACH, atât la nivel național, cât și internațional, printre românii aflați în diaspora. Intenționăm să extindem distribuția de materiale educaționale online în limba română peste tot unde există români sau vorbitori de limba română dornici să se educe fără opreliști, urmând ca, de la jumătatea anului, să tatonăm și piața de limbă engleză, cu materiale ale autorilor români, astfel încât să exportăm produsul materiei cenușii românești, nu materia cenușie cu totul!…

MLM News: Care credeți că este cauza percepției negative a MLM-ului în România, a neîncrederii în acest domeniu? De ce partenerii companiilor de network marketing aud atât de des „MLM, nu!” sau „Exclus MLM!”, când își prezintă oportunitatea?

Constantin D. Pavel: Lipsa de educație și de răbdare. Oamenii vor bani și îi vor repede. Numai că banii sunt un produs rezidual într-o rețea MLM. Banii sunt fumul și, din cauza fumului, oamenii – lipsiți de educație antreprenorială și de leadership – nu mai văd adevărata miză a afacerii: libertatea!

Negativismul resimțit în piață este doar rodul care a răsărit după ce au fost însămânțate valori greșite. Prea mult s-a crezut că MLM-ul, prin structura sa de tip rețea, poate oferi ”bani ușor câștigați” – easy money, cum spun americanii… – și tocmai de aceea a fost asemuit atât de repede cu sistemele piramidale ilegale.

În MLM nu se câștigă bani, ci se creează! Om cu om, lider cu lider, apar așa-numitele ”noduri de rețea”, care sunt, de fapt, active financiare, surse de bani. Dar pentru a înțelege și a putea aplica acest principiu, singurul care aduce abundența în afaceri, e nevoie de educație, de foarte multă educație! Și spun asta nu pentru că vând cărți și conferințe, ci pentru că am auzit-o cândva, cu mai bine de un deceniu în urmă, de la un milionar autentic, de pe scena Sălii Palatului din București, și am crezut-o!

Acum mi-e simplu, când cineva mă întreabă ”care e secretul succesului în MLM”, să spun: cel puțin un metru cub de cărți de dezvoltare personală, vreo 2000 de ore de ascultat CD-uri și minimum un curs pe lună. Și atunci, abia atunci, vei fi în stare să descoperi singur care-i ”marele secret”: educația!

MLM News: Care e profilul persoanei care poate să se apuce de MLM?

Constantin D. Pavel: Simplu: să aibă vise personale mari și dorința de a mai trece încă o dată, măcar trei ani, printr-un ”alt tip de școală”. În rest, e floare la ureche, trebuie doar ”să triezi oamenii pentru a descoperi ființele umane”…

MLM News: Dvs. oferiți și consultanță în domeniul de network marketing. Care e principala provocare cu care se confruntă cei care pornesc o astfel de afacere? Unde se blochează partenerii companiilor MLM cel mai des? Își epuizează lista de cunoscuți fără rezultate spectaculoase și se blochează la prospectare? Care e provocarea care face diferența între succes și eșec?

Constantin D. Pavel: Problema cea mai des întâlnită în MLM – și nu doar la noi în țară – este că la construirea unei rețele toți noii distribuitori sunt băgați cu lopata, fără discernământ, apoi sunt lăsați de izbeliște. Din experiență pot afirma că un om nou are nevoie de minimum 30 de zile de atentă îndrumare pentru a învăța bazele afacerii; și după aceea îi mai trebuie 3-5 ani ca să o construiască. Dorința de rezultate rapide, însă, conduce la tratarea oamenilor cu superficialitate și tocmai de aceea rata de renunțare este mare.

Un lider autentic triază foarte atent prospecții, îi împarte în cele 3 categorii de oameni dintr-o rețea – Clienți, Consumatori și Prosumatori – și apoi lucrează 90% din timp cu Prosumatorii. Celelalte două categorii – Clienții (cei care cumpără și nu se înscriu) și Consumatorii (cei care se înscriu și cumpără din când în când) – nu sunt în atenția liderului, căci el știe că nici Clienții și nici Consumatorii nu pot da predictibilitate afacerii sale, pe când Prosumatorii da.

 

Cei care își epuizeaza lista de nume și se blochează la prospectare sunt Consumatori puși să facă munca unui Prosumator. E ca și cum ai pune un handabalist să joace hochei; tot sportiv se cheamă că este, dar… parcă nu-i din același film. Consumatorul vrea bani și nu e dispus să învețe să îi facă; el vrea să îi câștige repede și, când vede că în MLM nu se câștigă bani, fuge și spune că afacerea a fost proastă, nu că el… scuze! Prosumatorul, în schimb, are vise, înțelege mecanismul afacerii – dacă îi este explicat de un lider autentic – și… înainte de a face prima invitație sau de a arăta primul plan de marketing, se educă în acest sens: adică citește măcar 5 cărți despre network marketing, ascultă măcar 20 de CD-uri și merge la vreo 3-4 seminarii. Fără toată informația pe care o va acumula din aceste surse, el știe că va fi doar carne de tun. Așa că pune burta pe carte și aplică în practică ce învață, pas cu pas, om după om, cu răbdare de fier și cu conștiința că recompensa va veni abia peste câțiva ani de zile.

Și atunci realizează ce face diferența dintre succes și eșec: SCOPUL!

 

Oamenii care eșuează au scopuri eronate, ei vor bani. Oamenii care au succes au scopuri autentice: ei vor să-și facă partenerii bogați. Și într-un caz și în altul sunt implicați banii, însă în primul sunt scopul, în cel de-al doilea sunt reziduul. Ca să parafrazez un autor mult mai mare decât mine: ”Aleargă după bani și nu-i vei avea niciodată; caută-le bârlogul și vor fi ai tăi pentru totdeauna!”

MLM News: Dacă ar fi să recomandați o singură carte, doar una singură, din cele disponibile pe Self Coach, care ar fi aceea?

Constantin D. Pavel: Toate! Fiindcă o carte sau un CD sau un curs, ele în sine, n-au o valoare prea mare. Împreună, însă, pot forma o ființă umană educată, un lider autentic.

Recurg la o comparație: închipuiți-vă că cineva vrea o casă și are în fața sa un morman de cărămizi. ”Care-i cea mai valoroasă cărămidă dintre toate?” Toate! Dar împreună!

Acordați-vă șansa de a accesa universul educațional SELF COACH SYSTEMS cel puțin un an și apoi mai vorbim!…

MLM News: Un mesaj pentru vizitatorii MLM News?

Constantin D. Pavel: Urmați liderii autentici și faceți ce vă spun ei!

Cum îi identificați? De obicei sunt ființe umane foarte bine educate, modeste, calme, a căror forță interioară o simțiți din plin când intră în camera în care vă aflați. N-o să-i auziți vorbind despre bani ca scop în sine, ci despre valori umane, despre bunătate, respect și IUBIRE!

Căci unde dragoste (de oameni) nu e, nimic nu e!

Într-o rețea unde e iubire, totul vine de la sine…

Vă mulțumesc și vă iubesc (chiar dacă acum nu credeți asta…)!

CLICK AICI pentru mai multe informații despre oferta educațională și oportunitatea Self Coach Systems

 

[slideshow post_id=”3098″]

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *