alin bagiu 1

Interviu cu Alin Bagiu, Development Manager – Distributors Team, Life Care: Cât lucrăm în aceeași industrie, suntem interdependenți

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

alin bagiu 1Invitatul MLM News de astăzi este din Timișoara. Este absolvent de fizică, are 10 ani de experiență ca distribuitor, în 2003 fiind numărul 1 în vânzările din România ale unuia dintre cei mai mari producători de suplimente nutritive la nivel mondial. În prezent se ocupă de distribuitori și face parte din echipa de conducere a unei companii de vânzări directe. MLM News vă oferă un interviu cu Alin Bagiu, Development Manager – Distributors Team în compania Life Care.

MLM News: Care este povestea dumneavoastră? De ce MLM? De ce Life Care?

Alin Bagiu: M-am născut în 1973, în luna aprilie, în Timișoara. Am început să vând de la vârsta de 5 ani și nu m-am oprit niciodată, pentru că întotdeauna mi-a plăcut să ofer ceva oamenilor. Am vândut flori, gumă de mestecat, jucării, produse agricole, suplimente alimentare, sisteme de instruire și dezvoltare profesională. De ce am ales mlm? Nu cred că eu am ales mlm-ul, ci el m-a ales pe mine. În anul 2002 lucram în televiziune, nu-mi ajungeau banii și am mers la o prezentare de oportunități. Nu mi-a plăcut ce am văzut, ca și modalitate de prezentare, dar m-au fascinat rezultatele financiare ale oamenilor. Am crezut că este și pentru mine și, de atunci, timp de 10 ani, am activat într-o multinațională, unde am învățat foarte mult, am practicat și pot spune că am reușit să performez. De ce Life Care? Pentru că este o companie românească, pentru că am avut șansa să devin prieten cu unul dintre fondatorii companiei, Cristian Onețiu, a cărui viziune, capacitate și dorință de progres m-au impresionat; pentru că produsele sunt minunate și pentru că oamenii pe care i-am întâlnit aici m-au făcut să cred și să simt că pot aduce plus valoare în afacerea și viața lor.

MLM News: Care era programul unei zile obișnuite din viața dumneavoastră din perioada în care erați distribuitor?

Alin Bagiu: Viața mea, ca și distribuitor mlm, a trecut prin etape diferite. Prima etapă a fost aceea a entuziasmului. A durat cam doi ani de zile, perioadă în care am lucrat non-stop,  uneori complet neplanificat și cumva cu o anumită disperare, ținând cont de faptul că după câteva luni de activitate part-time mi-am dat demisia de la locul meu de muncă, adică din televiziune, și singura sursă de venit o reprezenta activitatea de distribuitor independent. A fost o etapă dificilă, cu foarte mari provocări, în care și noaptea făceam strategii de acțiune pentru ziua următoare. A doua etapă a durat cam 5 ani și a fost o etapă în care m-am mai așezat și am cules roadele primilor doi ani. A fost perioada de rescriere a modului în care doream să continui afacerea în care eram. În acești 5 ani m-am reinventat, pentru că știam că în modul în care am început nu mai puteam continua. Lucram cu mult mai puțin și căutam să nu irosesc resursele, înțelegând că o asemenea afacere este un maraton, și nu o cursă de 100 m. Inițial, credeam că pot alerga repede pe o distanță mai mare, dar a fost nevoie de doi ani ca să înțeleg că  nu era așa. În etapa a doua, în timp ce lucram, eram cu mult mai analitic, și desfășuram activitatea planificat, pe ore și check list, pentru că aveam nevoie să mă disciplinez. În ultimii trei ani de activitate, ca și distribuitor, am început să turez motoarele din nou, dar deja într-un mod profesionist, construind o afacere predictibilă și sustenabilă, cu acțiuni clare care duceau la rezultatul dorit în proporție de 90%. În această ultimă perioadă, programul meu era același în fiecare zi, eram angajatul propriei mele afaceri, și arăta cam așa:

7:30 – Trezirea

7:45 – 8:15 – Sport (Alergam sau mergeam cu bicicleta)

8:15 – Micul dejun

9:00 – Activitate de birou (prospectare, vânzare, lucrul cu partenerii, servicii de monitorizare oferite clienților existenți)

13:00 – Masa de prânz

15:00 – Activitate de birou

21:00 – Cina

23:00 – „Stingerea”

MLM News: Ce faceți sau ce vă spuneți când nu funcționează lucrurile așa cum vă doriți sau când rezultatele întârzie să apară?

Alin Bagiu: Atunci când lucrurile nu funcționează sau nu apar rezultatele așteptate, mă întorc la planificare și la organizare, pentru că înseamnă că există o eroare pe undeva, fie în concept, fie în implementare.

MLM News: Vă rog să explicați și pentru cei care nu sunt implicați în industrie ce este un sistem de training și care este rolul unui astfel de sistem într-o companie de  vânzări directe.

Alin Bagiu: Pentru ca să fie mai simplu, un sistem de training este un sistem educațional, sau cum să ajungi de la ceea ce nu știi să faci, la ceea ce îți dorești să faci. Merită să intri într-o companie mlm, măcar pentru ceea ce poți învăța, iar aici învățarea este cu aplicabilitate practică imediată. În mlm este de fapt despre cum poți câștiga experiență în vânzări, servicii, lucrul cu oamenii, dezvoltare organizațională etc., fără să ai nevoie de un trecut în domeniu. Mulți oameni spun „Nu îmi place să….”. Eu cred că foarte mulți dintre cei care o spun ar vrea să spună altceva, și anume „Mi-e frică să….”, iar frica vine de obicei din necunoscut sau dintr-o cunoaștere indirectă, din povestea cuiva care a încercat să facă un anumit lucru și din anumite motive nu a reușit. Atunci când învățăm ce avem de făcut, frica dispare după ce facem ceea ce am învățat. Asta este de fapt un sistem de training mlm, un sistem în care ai la dispoziție tot ce-ți trebuie ca să depășești toate lucrurile de care ți-e frică.

MLM News: Care credeți că este primul lucru pe care ar merita să îl învețe un MLM-ist?

Alin Bagiu: Primul și, cred, cel mai importat lucru este legat de perseverență. Fiecare mlm-ist ar trebui să fie convins că, pentru conștiința sa umană, nu ar trebui să renunțe dacă nu a făcut tot ce-i sta în putere ca să reușească și că, dacă nu a reușit, această stare este doar momentană și este dată de abilitățile actuale. Dacă spune STOP, pentru că nu merge pentru el, în loc să spună STOP la modul în care am făcut și START într-un nou mod, pierde de fapt oportunitatea de a deveni mai bun.

MLM News: Ați văzut mai multe școli de training din afară. Sunt la fel de funcționale și în România sau e nevoie să fie adaptate la specificul pieței noastre? La stilul nostru balcanic, poate?

Alin Bagiu: Nu cred că avem un stil anume, ci doar ne place să credem asta. Ceea ce este interesant este că atunci când un om din zona noastră „balcanică” merge în Europa de Vest sau chiar în America se adaptează și performează, uneori chiar mai mult decât „băștinașii”. Cred cu tărie că modelele de succes sunt modele de succes, iar orice tip de „adaptare” nu este altceva decât o schimbare a rețetei. Cred în modelul de franciză chiar și în mlm.

MLM News: Care sunt noile tendințe în sistemele  MLM de training?

Alin Bagiu: Nu știu dacă sunt vechi sau noi, până la urmă nici nu cred că asta este relevant. Ceea ce este important este, de fapt, eficiența unui model anume. În ce se masoară eficiența? În retenție, în creșterea atractivității afacerii și, până la urmă, în creșterea cifrei de afaceri prin creșterea randamentului fiecărui partener. Cele mai eficiente companii mlm ale momentului folosesc trei componente importante în sistemele lor de instruire:

1. Instruire directă din partea sponsorului – planificată, standardizată, etapizată.

2. Instruire în grupuri de interese (în grupuri mici), pe nivele de dezvoltare și evoluție.

3. Instruire în grupuri mari, cu pondere majoră pe recunoaștere, generare de entuziasm și creșterea încrederii în companie.

MLM News: Ne puteți împărtăși o poveste personală care să explice ce înseamnă să fii sponsor în MLM, dincolo de activitatea cea mai cunoscută,  de recrutare?

Alin Bagiu: Sponsor nu înseamă să recrutezi, ci înseamnă să sponsorizezi. Ce înseamnă de fapt sponsorizare? Înseamnă ajutor. Dacă recrutezi pe cineva în afacerea ta nu înseamnă că îl ajuți pe el, ci de cele mai multe ori  o faci ca să te ajuți pe tine, deci asta înseamnă că nu tu sposorizezi, ci el, noul recrut, te sponsorizează pe tine. Sponsorizarea se numește atunci când te-ai ținut de promisiunea făcută la recrutare.

Experiența mea, în urma practicii consecvente (zi de zi) s-a transformat în expertiză, în mod de sponsorizare. Un sponsor autentic face constant următoarele lucruri:

–          Cunoaște bine prospectul sau noul partener;

–          Îi oferă soluții specifice personalizate în funcție de interesul prospectului, dar și în funcție de abilitățile și capabilitățile lui;

–          Lucrează cu fiecare partener ca proiect separat;

–          Explică pas cu pas ce e de făcut;

–          Nu ceartă niciodată pe nimeni;

–          Nivelează așteptările;

–          Felicită pentru fiecare pas făcut de partener;

–          Recrutează prin „ceea ce e de făcut”, nu prin ceea ce „e de obținut”, adică recrutează prin proces, nu prin rezultat.

MLM News: Aveți o formulă a succesului?

Alin Bagiu: Am o formulă a succesului, și ea sună așa:

SCOP + PLAN + ACȚIUNE + ANALIZĂ = REZULTATE MĂSURABILE

MLM News: Un mesaj pentru cititorii site-ului MLM News?

Alin Bagiu: Vă salut pe toți și vă îndemn să ne respectăm, să ne protejăm și să avem grijă la felul în care ne raportăm acțiunile, pentru că, din păcate, uneori nu suntem atenți la faptul că oamenii care nu sunt încă implicați în industrie nu fac distincție între noi și companiile noastre, ci ne privesc ca fiind un alt distribuitor mlm. Felul în care ne comportăm fiecare dintre noi cu oamenii care nu sunt implicați în industria vânzărilor directe ne impactează mai devreme sau mai târziu pe toți, pentru că, vrem sau nu vrem, ne place sau nu ne place, suntem INTERDEPENDENȚI, atâta timp cât lucrăm în aceeași industrie. Vă rog să ne vorbim de bine unii pe alții!!! Doamne-ajută!

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar