Herbalife introduce denumirea de "membru"

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Compania de produse nutriționale Herbalife răspunde la criticile privind  modelul său de afaceri prin schimbarea modului în care își clasifică clienții, informează Los Angeles Times. De acum înainte, cei care cumpără produse de nutriție Herbalife pentru uz personal vor fi numiți „membri” în loc de „distribuitori”, a declarat Michael O. Johnson, directorul executiv al companiei, în timpul unei conferințe cu analiștii.

Johnson a mai spus că această schimbare – promisă și amânată de câteva luni – va fi pusă în aplicare imediat în SUA și va fi implementată la nivel global în câteva luni. De asemenea, noua diferențiere nu va afecta persoanele deja înregistrate.

Schimbarea vine la opt luni după ce Bill Ackman, managerul unui fond de investiții, a numit Herbalife o „schemă piramidală”, menționând că, de cele mai multe ori, distribuitorii săi pierd bani. Anul trecut, Pershing Square Capital Management al lui Ackman a pariat 1 miliard de dolari împotriva acțiunilor Herbalife.

Pershing Square a emis recent un alt atac asupra Herbalife, publicând o listă de întrebări cu privire la raportul de câștiguri pozitiv al companiei pentru cel de-al doilea trimestru.

Acțiunile Herbalife au atins un nou vârf în ultimele săptămâni, imediat a doua zi după ce compania a raportat vânzări și profit record pentru al doilea trimestru al lui 2013. „Afacerea Herbalife este mai puternică decât a fost vreodată, iar rezultatele anunțate sunt cele mai bune din istoria companiei”, a spus Johnson.

Produsele Herbalife nu sunt disponibile în magazine pentru vânzarea cu amănuntul. Acestea pot fi achiziționate doar de către persoanele care se înscriu în calitate de distribuitori independenți. Compania a declarat că majoritatea distribuitorilor săi se alătură companiei pentru a primi reduceri la produse, și nu pentru că intenționează să le vândă.

Mai puțin de 1% din persoanele care se alătură companiei în calitate de distribuitori fac mai mult de 25.000 de dolari pe an. Grupări ale consumatorilor care apără drepturile civile  au invitat Comisia Federală pentru Comerț să investigheze. Aceasta a refuzat să comenteze.

În ciuda controverselor, acțiunile Herbalife au crescut cu aproximativ 90% în acest an. Pariul lui Ackman împotriva Herbalife este în pierdere cu aproximativ 300 de milioane de dolari până acum.

„A fost multă dezinformare cu privire la Herbalife. Ca urmare, aceasta a devenit una dintre companiile cele mai cercetate de pe Wall Street”, a spus Johnson. Investitorii au cumpărat acțiuni, deoarece cercetările au arătat că este „o companie durabilă, robustă”, a mai spus el.

Și investitorii, într-adevăr, au cumpărat acțiuni, printre aceștia numărându-se și miliardarul George Soros, care, potrivit CNBC, a cumpărat o cotă semnificativă din acțiunile Herbalife.

Surse: Los Angeles Times

New York Post

CNBC

Foto: Patrick Fallon/Bloomberg

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar