herbalife

Ai pariat pe Herbalife? Compania a ajuns la un acord cu FTC

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

herbalifeHerbalife și FTC, Comisia Federală americană de Comerţ, au ajuns la o înțelegere, finalizând astfel ancheta începută în 2014 în urma acuzațiilor lui Bill Ackman și punând capăt, cel puțin temporar, unui conflict care durează de mai mulţi ani. Practic, scrie Reuters, Herbalife devenise câmpul de luptă a doi dintre cei mai puternici investitori americani, Icahn vs. Ackman și fondul său Pershing Square, care în 2012 au și făcut un pariu de 1 miliard de dolari pe tema Herbalife.

„Se pare că Herbalife a negociat astfel încât să nu fie catalogată ca schemă piramidală, dar rezultatul anchetei e clar,” a declarat oficial Pershing Square după anunțul făcut de Comisia federală. „Ne așteptăm ca implementarea acestor modificări structurale fundamentale să ducă la colapsul piramidei, distribuitorii de top mutându-se cu echipele lor în altă parte sau să renunțe pur și simplu la afacere.”

Conform înțelegerii, Herbalife va plăti 200 de milioane de dolari și va face unele modificări în modul în care face afaceri în SUA, pentru a pune punct disputei pe tema este sau nu schemă piramidală. Acțiunile Herbalife au crescut cu 20% în momentul în care acest anunț a fost făcut public.

„Înţelegerea reprezintă o recunoaştere a faptului că modelul nostru de afaceri este solid şi subliniază încrederea pe care o avem că dispunem de capacitatea de a merge mai departe cu succes, altfel nu am fi fost de acord cu termenii acordului”, a declarat Michael O. Johnson, preşedinte şi CEO Herbalife.

Termenii înţelegerii sunt aplicabili doar vânzărilor Herbalife din SUA, ceea ce reprezintă cam 20% din cifra de afaceri totală. În cadrul acordului, compania a acceptat noi proceduri şi îmbunătăţirea unor politici deja existente, care vor fi implementate în următoarele 10 luni.

Principalele două componente ale acordului sunt:

1.    Cei care sunt acum membri ai Herbalife şi cei care vor intra în afacere vor fi membri preferaţi (care pot cumpăra produse cu un discount) sau distribuitori (cei care aleg să iniţieze o afacere şi să comercializeze produsele prin intermediul vânzărilor directe). Acest lucru va permite companiei o supraveghere mai bună a celor două grupuri şi să le o experienţă personalizată.
2.    Distribuitorii vor fi remuneraţi pe baza vânzărilor la bucată şi vor furniza facturi pentru tranzacţiile lor. Remuneraţia lor va depinde, de asemenea, de cumpărăturile făcute pentru uz personal în limitele permise. Distribuitorii independenţi Herbalife sunt îndemnaţi şi ei să păstreze chitanţele tranzacţiilor făcute. Dat fiind dezvoltarea tehnologiei mobile, supravegherea vânzărilor cu amănuntul este acum şi mai uşoară, iar compania a dezvoltat deja pentru acest lucru soluţii tehnologice exclusive, inclusiv o aplicaţie pentru mobil în SUA, care să facă procesul cât mai eficient şi mai uşor posibil.

Alţi termeni privesc îmbunătăţirea formării distribuitorilor, care necesită un plan de afaceri şi o perioadă de aşteptare de un an înainte de a deschide un club de nutriţie; extinderea perioadei de timp în care un distribuitor poate returna un pachet iniţial de membru; plata tuturor costurilor de transport asociate cu orice produse returnate; interzicerea auto-expedierii produselor.

Cel puțin 80% din vânzările de produse Herbalife trebuie să ajungă la consumatori finali legitimi, a spus Comisia Federală americană de Comerț. Specialiștii care urmăresc evoluția lucrurilor din exterior sunt de părere că cele mai dificile puncte sunt tocmai definirea exactă a acestor consumatori finali legitimi și a diferențierii produselor care sunt cumpărate de distribuitori pentru consumul personal de cele cumpărate spre revânzare.

Herbalife anticipează că aceste înţelegeri asupra unor proceduri vor oferi de acum o direcţie pentru întreaga industrie de vânzări directe şi de multi level marketing, aşa cum a fost cazul cu decizia FTC legată de Amway în 1979.

Compania a mai anunţat că a acordat investitorului miliardar Carl C. Icahn dreptul de a-și mări proprietatea maximă în Herbalife până la 35% din acţiuni. Acesta deține în prezent aproximativ 18% din acţiuni.

„Am crezut mereu în bazele solide ale Herbalife şi mă bucur că board-ul a decis să îmi suplimenteze limita de proprietate de la 25 la 34,99% din acţiunile societăţii, aflate în circulaţie. O componentă importantă a succesului meu ca investitor este direct legată de cercetarea în profunzime a tranzacţiilor şi de înţelegerea unor probleme complexe şi unice cu care se confruntă companiile, de multe ori”, a declarat Carl Icahn. „Am cea mai mare încredere în preşedintele director general al Herbalife, Michael Johnson, şi în echipa de conducere, cei care au călăuzit într-un mod abil societatea în timpul adversităţilor, inclusiv au menţinut compania pe linia de plutire în timpul unei campanii de relaţii publice de mare anvergură, dusă împotriva Herbalife de către Bill Ackman, care a spus de mai multe ori că firma va fi închisă. După cum se vede limpede, suntem încă aici”.

Herbalife are peste 8.000 de angajaţi în toată lumea, își distribuie produsele prin mai bine de 4 milioane de membri și distribuitori în mai bine de 90 de ţări şi a realizat anul trecut vânzări nete de 4,5 miliarde de dolari.

Foto articol: US News

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar