”Gamification” – un nou model de marketing pe înțelesul tuturor

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Categoriile e-communication și e-marketing au cunoscut cea mai serioasă transformare în cadrul modelelor de afaceri contemporane bazate pe vânzări directe. Acum a intrat în prim plan ”gamification”, o  nouă metodă de vânzări, prin care, în cadrul strategiilor de marketing, sunt folosite aplicații inspirate de lumea jocurilor. În acest fel, utilizatorii acestora primesc recompense și un răspuns constant pe măsură ce se îndreaptă către scopuri mai înalte.

Mai exact, ”gamification” este procesul de aplicare a unui design specific jocurilor, unor aplicații non-game pentru motivări comportamentale ale consumatorilor și transformarea anumitor activități în unele mai plăcute.
Spre exemplu, cei care proiectează jocurile video au ca misiune menținerea ”în priză” a jucătorilor, motivarea acestora pentru a se juca pe calculator ore întregi, pentru a câștiga un meci, a primi o recompensă specială sau a obține noi funcții, ajungând astfel la un nivel superior al ”carierei” din joc.

Aplicațiile ”non-game” ale strategiei ”gamification” reprezintă însă mult mai mult decât exemplul de mai sus. Ele pot fi folosite în cazul vânzărilor independente și a campaniilor de marketing, implementate în programe relevante pentru dezvoltarea carierei sau training. De asemenea, un amănunt important este reprezentat de faptul că pot fi aplicate tehnologiilor disponibile sau sistemelor utilizate de oameni, pentru conducerea și creșterea afacerilor, companiile evoluând astfel la un nivel superior.

În cadrul unui studiu recent al Companiei Gartner Inc., specialiștii au precizat că ”un serviciu gamified pentru marketing-ul produselor de larg consum va deveni, până în 2014, la fel de important ca Facebook, eBay sau Amazon, și peste 70% dintre organizațiile Global 2000 vor avea cel puțin o aplicație de tip gamified”.

Mai multe despre subiectul ”gamification”, pe directsellingnews.com.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar