csr

Fapta bună diferențiază brand-urile între care trebuie să alegem zilnic

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

csrBusinessMark a organizat evenimentul ”CSR Overview. Communication in CSR” pe data de 5 decembrie 2014, la Hotel Howard Johnson Grand Plaza din București. Această a doua ediție a evenimentului și-a propus să reunească, asemenea ediției din 2013, specialiști din zona responsabilității sociale și să creeze premisele unor discuții complexe asupra importanței comunicării în CSR, precum și asupra metodelor de a sprijini eficient campaniile de comunicare socială.

Vorbitorii primei sesiuni de discuții au fost: Ioana Borangic, Communications Manager, Holcim Romania, Luiza Toma, PR Brand & Internal Communication, Danone, Teia Gavrilescu, Președinte, ViitorPlus și Marius Nedelcu, Regional Manager, World Class.

”Criza a orientat CSR-ul spre core business. Ca tendințe pentru perioada următoare, standardele și reglementările vor deveni necesare, dar nu suficiente. Parteneriatele între sectoare diferite vor deveni nucleul tuturor activităților CSR. Companiile vor trebui să demonstreze managementul ciclului de viață al produselor pe tot parcursul său, iar CSR–ul se va întoarce la specialiștii din funcțiuni”, a declarat Ioana Borangic, Communications Manager, Holcim Romania.

Compania Danone a organizat de-a lungul timpului mai multe campanii de tip CSR în România. Unul dintre cele mai importante programe desfășurate în prezent se referă la colaborarea directă cu 40 de fermieri români. 22 milioane RON au investiți în dezvoltarea producătorilor locali, iar 70 de vaci de rasă și 16 stații de muls au fost donate.

”De 17 ani Danone are o contribuție pozitivă la societatea românească. CSR-ul, la fel ca fericirea, stă în, sau poate începe cu, lucruri mărunte. Orice hârtie sau sticlă de plastic reciclată înseamnă CSR și stă în puterea oricui să contribuie”, a afirmat Luiza Toma, PR Brand & Internal Communication, Danone.

ONG-ul ViitorPlus s-a înființat în 2006 și are ca obiectiv dezvoltarea durabilă.

”Suntem înconjurați de comunicare goală de conținut. De aceea, înainte de a ne gândi la strategia de comunicare trebuie să ne gândim la nevoile societății atunci când gândim o acțiune de CSR. În cadrul proiectului Recicleta am plecat de la nevoia de reciclare a deșeurilor municipale. În prezent, reciclăm numai 1%, iar până în 2020 trebuie să ajungem la 50%. În București sunt probleme și cu numărul mare de mașini, de 2 milioane. De asemenea, avem o rată a șomajului de 50% în cazul persoanelor cu dizabilități”, a declarat Teia Gavrilescu, Președinte, ViitorPlus.

Mai multe informații despre materialele care pot fi reciclate și importanța procesului găsiți pe http://www.hartareciclarii.ro.

”Am preluat modelul din Suedia, de la un prieten, și am introdus la World Class cutiuțe colorate pentru diverse materiale reciclabile. În Suedia, sticlele de plastic se aruncă în recipiente diferite în funcție de culoare. Am introdus conceptul la noi în companie, am colectat diferențiat și când am ajuns la aruncarea gunoaielor am observat că la noi se aruncă în același loc. Am căutat tot felul de soluții pentru a nu ne mai confrunta cu această situație”, a precizat Marius Nedelcu, Regional Manager, World Class.

Cea de-a doua sesiune de discuții i-a avut ca invitați pe: Radu Coșarcă, Director relații externe, Enel, Oana Gorbănescu, Manager of the EY Foundation, Eliza Rogalski, Founding Partner, Rogalski Damaschin Public Relations, Despina Andrei, ‎Communication & Fundraising Manager, UNICEF.

”CSR-ul trebuie să se lege cu comunicarea internă și cu relațiile instituționale. Planul de CSR trebuie să facă parte din strategia companiei, iar companiile care înțeleg cu adevărat ce înseamnă acest proces îi acordă importanța cuvenită”, a declarat Radu Coșarcă, Director relații externe, Enel.

Acesta este de părere că fapta bună face de multe ori diferența între varietatea de brand-uri din care avem mereu de ales.

EY a prezentat un studio realizat în perioada 10 aprilie–19 mai 2014 cu 113 executivi de top şi specialişti CSR, reprezentând companii care îşi desfăşoară activitatea în România.

”Se observă în continuare o stagnare a bugetului CSR în 2014 faţă de 2013 pentru aproape jumătate dintre companii, în timp ce 42% dintre ele (față de 36% la studiul anterior) spun că au un buget mai mare, iar numai 10% (față de 13% în 2013) spun că au la dispoziţie un buget micşorat în acest an. 48% din bugetul de CSR al companiilor provine din alocări nedeductibile de la buget, 37% din alocări deductibile și numai 5% din bugetul de marketing. Este interesant că 6% dintre respondenți au menționat un buget de dezvoltare durabilă”, a declarat Oana Gorbănescu, Manager of the EY Foundation.

Eliza Rogalski, Founding Partner, Rogalski Damaschin Public Relations, este de părere că rețeta de succes conține: imagini, un om plăcut, tips-uri diverse, dar și un call to action.

”Cred că în domeniul bancar este cel mai greu să faci proiecte de CSR pentru că acolo există o neîncredere importantă. Probabil că va dispărea această senzație când oamenii vor simți că sunt cu adevărat băgați în seama și înțeleși de către bănci. Asta nu ține din păcate de oamenii de PR”, a precizat Eliza Rogalski.

Aceasta este de părere că viitorul aparține companiilor care vor să facă bine.

”Sunt companii care doresc să comunice despre campaniile de CSR, altele care vor să comunice numai clienților lor. Dar sunt și companii care nu doresc ca informații despre faptele lor să apara undeva. Scopul acestora este să facă filantropie simplă”, a declarat Despina Andrei, ‎Communication & Fundraising Manager, UNICEF.

Alte teme dezbătute au fost:

  • Cum comunici eficient în CSR?
  • Comunicarea internă și programele de CSR. Importanța culturii și identității organizaționale
  • De ceeste important să comunicăm despe programele noastre de CSR? Ce spune politica noastră de CSR despre valorile, dar și produsele și serviciile companiei noastre?
  • Diferențe de comunicare socială între companiile mari și cele de mici dimensiuni
  • Beneficiile unei strategii de comunicare socială: creșterea business-ului, fidelizarea clienților, creșterea brandului, îmbunătățirea relației cu autoritățile.

Partenerii oficiali ai evenimentului au fost WorldClass şi EY Romania, iar partenerii media: Limonade, Profit360, Catalog-cursuri.ro, Jurnaluldeafaceri.ro, Promoafaceri.ro, Calendar evenimente, Business 24, Ziare.com, Market Watch, Debizz, Legal Magazin, Learn & Go, 4 Career, Femei in afaceri, MLM News.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie care oferă servicii integrate de B2B, oferind clienţilor săi  modele de dezvoltare complexe, conectându-i în mod direct cu mediul de afaceri şi creând oportunităţi de parteneriat strategic. Atât prin organizarea de evenimente business, cât și prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark își propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare și promovare centrate pe business matchmaking și crearea de oportunități de dezvoltare. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.business-mark.ro .

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar