facebook

Facebook Live a reinventat petrecerile de vânzări

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

facebookEste aproape miezul nopţii în Douglasville, Georgia, şi Kandice Baxter este în dormitorul ei, desfăcând scoici pe Facebook Live. Cu sute de oameni care o văd pe Internet, Baxter îşi vede de treabă cu moluştele sale, în căutarea perlelor – şi, cu ele, a unor vânzări importante, arată Boston Globe.

În cele de mai sus este descrisă o petrecere virtuală a companiei Vantel Pearls, o firmă de vânzări directe care se ocupă de bijuterii cu perle. Acestea sunt vândute dinainte pe Internet, iar utilizatorii Facebook intră pentru a se delecta văzând cum scoicile sunt deschise pentru ei. Alţii intră pentru amuzament, comentând când Baxter găseşte o perlă.

Unele petreceri de acest gen durează ore întregi, cu o mie de pagini vizitate sau chiar mai multe şi cu comentarii scrise de sute de oameni.

Cu opt luni în urmă, Facebook Live a reiventat petrecerile Tupperware pentru o audienţă modernă şi cu un număr din ce în ce mai mare de vânzători care folosesc platforma pentru a comercializa tot felul de produse, de la haine la unghii false. Facebook Live oferă o oportunitate pentru ca ei să-şi prezinte produsele celor 1,79 de miliarde de vizitatori lunari activi.

Vantel, o companie relativ obscură din Massachusetts cu o idee neobişnuită, este în avangardă prin folosirea Facebook Live pentru a face bani repede. Asociaţii companiei au găzduit petreceri acasă timp de 27 de ani, dar intrarea pe Facebook Live le-a crescut enorm popularitatea. Acum, Vantel găzduieşte circa 150 de petreceri acasă sau online pe noapte, în SUA, iar consultanţii săi au ajuns să desfacă de la o medie de 5.000 de scoici pe lună în 2015, la 50.000 în luna august, a declarat fondatorul companiei, Joan Hartel Cabral.

„Suntem în plin avânt. Suntem în măsură să împărtăşim experienţa noastră în moduri în care înainte ne era imposibil”, a subliniat Cabral.

Lucrurile se petrec astfel: clienţii îşi aleg o bijuterie din catalogul online care oferă o gamă largă de produse, şi primesc de la una la patru scoici care urmează să fie deschise la petrecere, în funcţie de produsul pentru care au optat.

Orice scoică are în ea o perlă, garantat, promit reprezentanţii firmei, iar elementul surpriză constă în mărime şi culoare. Nu cumperi doar o bijuterie, ci şi o experienţă de neuitat, stând pe canapeaua proprie.

Unele dintre aceste perle ajung şi la 114 dolari, în timp ce produsele cumpărate sunt 30 – 70 de dolari.

Gazdele petrecerilor trimit perlele prin poştă către companie, care le montează în bijuteriile precomandate.

Evident, nu este singura firmă care foloseşte Facebook Live. „Pare absolut absurd. Dar cred că ceea ce vedem marchează un început pentru companii care vor trebui să folosească mai mult video ca mijloc de comunicare directă cu clienţii”, a declarat David Schweidel, profesor de marketing la Emory University.

„Acesta este viitorul a cum vor cumpăra oamenii şi cum se vor conecta cu firmele. Nu trebuie să arăţi impecabil ca persoană. De fapt, la sfârşitul zilei, poate tocmai de asta oamenii vor cumpăra de la tine”, a subliniat Lynn Bardowski, autoarea cărţii “Success Secrets of a Million Dollar Party Girl”. Unghii false, bijuterii, chiar produse de curăţenie îşi vor găsi locul potrivit în acest stil de comerţ.

Vantel, care nu-şi declară cifra de afaceri, va începe în curând să-şi instruiască oamenii de vânzări cum să folosească platforma.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *