1013_dsanews_726

Europa și „micile ei diferențe”

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

1013_dsanews_726Vânzările directe devin puternice în Europa, având 2% creștere anul trecut, în ciuda recesiunii economice, dar nu a ajuns încă la aceeași forță ca în SUA. E vorba de „acele mici diferențe” – scrie însuși Maurits Bruggink, directorul executiv al Seldia (Asociația Europeană a Companiilor de Vânzări Directe), amintind o replică celebră din filmul Pulp Fiction – companiile de vânzări directe având partea lor de ‘surprize’ când vine vorba de afacerile în Europa.

Prima surpriză menționată de Bruggink este că nu poți derula planul de compensare în întreaga Europă. Planurile de compensare multi-level sunt privite cu alți ochi, în funcție de locul în care vă aflați. Desigur, acestea sunt legale în Europa datorită unei legi europene privind practicile comerciale neloiale. Legea conține o listă neagră a practicilor interzise, cum ar fi „vânzări sub presiune” sau „funcționarea unei scheme piramidale”. Aceasta din urmă este definită ca o schemă prin care un consumator primește compensații mai degrabă pentru recrutare, decât pentru vânzări. Uneori, autoritățile dau o interpretare foarte largă acestei definiții, mai ales că nu au multe cunoștințe despre modul de funcționare a planurilor de compensare.  Alteori, Asociațiile de Vânzări Directe au propriile lor norme cu privire la planurile de compensare. De exemplu, în Franța și țările scandinave, Codul DSA de conduită respinge comisioanele privind recrutarea. Din aceste motive Bruggink le recomandă companiilor să verifice planul de compensare cu autoritatea de reglementare națională și, de preferință, cu DSA locale înainte de a intra pe o piață.

O altă mică diferență menționată de șeful Seldia vizează alimentele și suplimente alimentare. Multe suplimente alimentare sunt interzise de autoritățile din Europa, interdicții de rău augur pentru industria de network marketing, deoarece este categoria de produse cu cea mai rapidă creștere, peste 8% în Europa. Tot legat de suplimentele alimentare, abordarea Europei este că nu se poate susține că un produs poate vindeca cancerul sau pierderea în greutate.

În pofida acestor diferențe, scrie Bruggink, cifrele publicate în această vară nu lasă nici o îndoială asupra faptului că Europa este o alegere solidă pentru investiții în vânzările directe. Până la sfârșitul anului, condițiile de comercializare vor deveni mai bune, odată cu intrarea în vigoare a noii legi a consumatorilor europeni.

Maurits Bruggink estimează că, datorită perspectivei bune de piață, vom vedea o creștere a numărului companiilor americane care investesc în dezvoltarea pieței lor europene: În acest an Seldia a salutat două noi companii americane membre, Morinda și Kyäni. Mai multe cereri au fost primite și sunt în curs de revizuire.

Sursa: Direct Selling News

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar