Harta-muta-a-Europei

Euromonitor: Vanzarile directe in Romania. Vezi cine sunt cei mai importanti jucatori de pe piata autohtona

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Harta-muta-a-EuropeiTendințe

Cu vânzări  de 670 de milioane de lei (RON), produsele dedicate frumuseții și îngrijirii personale au reprezentat 72% din vânzările directe din România în cursul anului 2012, arată un raport Euromonitor. Acest lucru înseamnă că frumusețea și îngrijirea personală rămâne categoria-lider în vânzările directe din România în ceea ce privește stabilirea agendei și dictarea tendințelor. Produsele cosmetice și de toaletă constituie marea majoritate a produselor de frumusețe și îngrijire personală distribuite prin vânzări directe în România. Vânzarea directă a lor este mult mai populară în orașele mai mici din România și în zonele rurale decât în zonele urbane mari. Acest lucru se datorează în principal ratei scăzute de comercianți cu amănuntul de specialitate în sănătate și frumusețe în afara centrelor urbane mari din România.

Peisaj competitiv

Cei mai importanți jucători în vânzări directe din România sunt multinaționalele de frumusețe și îngrijire personală, precum Avon, Oriflame și Amway. Lider incontestabil în piață este Avon România Marketing SRL, cu o cotă de 50% în 2012, urmat de Oriflame Cosmetics România SRL, cu 21% și de Amway România SRL, cu 18%. Forever Living s-a clasat pe locul patru în 2012, cu o cotă de 11% din piață. Restul companiilor prezente în piață pe acest segment nu au reușit să stabilească o imagine clară în rândul consumatorilor români.

Perspective

Distribuitorii produselor de sănătate și frumusețe vor rămâne principalii jucători din acest segment; în ciuda faptului că este vorba în acest caz despre un trend ascendent, ponderea lor devine din ce în ce mai mică, deoarece lanțurile de magazine și lanțurile farmaceutice sunt în extindere. Imaginea de ansamblu va rămâne mai mult sau mai puțin la fel ca astăzi – cu câțiva actori principali – jucători de top și alții mici într-o piață fragmentată în partea de jos a clasamentului.

Sursa: Euromonitor

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar