Emil Cătrună, Bionatura Plus: Dacă nu aveam activitate MLM, acum nu aveam o afacere clasică

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)
Se încarcă...

Citim deseori că network marketing-ul este o adevărată școală de afaceri sau că poate schimba vieți. Sună pompos, nu-i așa? Și totuși acest lucru este valabil în cazul lui Emil Cătrună, a cărui poveste v-o prezintă astăzi, în exclusivitate, MLM News. Emil Cătrună deține compania Bionatura Plus. Dar lucrurile nu au stat dintotdeauna  așa. A existat un moment în care avea mai multe opțiuni printre care aceea… de a lucra la o spălătorie auto. În locul situației de a-mi lua un interviu, exista posibilitatea să veniți la spălătorie și eu să vă spăl mașina”, povestește Emil Cătrună extrem de realist, explicându-ne de ce fără MLM viața sa ar fi fost alta: dacă nu ar fi fost experiența din MLM, nu ar fi fost acum General Manager al unei companii de succes. După părerea sa, MLM-ul este singura modalitate de vânzare și de business care poate să ofere absolut oricui șansa de a avea succes în plan social, oferind în același timp un potențial de dezvoltare foarte mare”. Ce nu i-a plăcut totuși în MLM? Aflați acest lucru, dar și alte lucruri interesante despre Emil Cătrună, din interviul de mai jos:

MLM News: Povestiți-ne cum a început totul. De ce MLM? Cum ați intrat în contact cu MLM-ul?

Emil Cătrună, General Manager Bionatura Plus: De-a lungul timpului, am ajuns să lucrez în diferite domenii: în construcții și amenajări interioare, în asigurări, brokeraj în asigurări. Am început mai multe facultăți și am realizat că nu mă ajutau prea mult; mi-am dat seama că îmi mâncam patru ani din viață și mă uitam în jurul meu: un procent foarte mare din cei care fac facultăți ajung să lucreze în alt domeniu, din cauza schimbărilor rapide care se produc în societate. Informația asta pentru mine a fost foarte importantă. Eu însumi aș fi fost acum absolvent de facultate, dar aș fi făcut cu totul altceva. Am intrat în contact cu multilevel-ul în 2005. Modul în care mi s-a prezentat atunci m-a incitat și am văzut că se poate face o afacere din MLM, mai ales că MLM-ul, din punctul meu de vedere, oferă un aspect foarte practic, pragmatic asupra vieții, asupra banilor și asupra relațiilor cu oamenii. Am plecat din asigurări speriat de noțiunea de vânzări, nu îmi plăcea să fac vânzări, însă în momentul în care am văzut că produsele care mi s-au prezentat atunci funcționează, am vorbit trei săptămâni mai tot timpul cu toți oamenii din jurul meu. Pe atunci lucram barman într-un club de noapte, iar când am văzut că am reușit să-i fac pe toți cei de-acolo, inclusiv pe fetele care dansau la bară, să vorbească despre produse de sănătate și MLM, mi-am dat seama că aș putea să fac vânzare și, cel mai important, că aș putea să fac MLM. Îți trebuie doar motivația necesară. După câtva timp în MLM a început să mi se spună că sunt bun în vânzări. Eu nici în momentul de față nu mă consider bun în vânzări. Știm că sunt oameni care pot să vândă orice. Eu pot să vând produsele în care cred, iar ăsta este un principiu al MLM-ului: nu poți să vinzi dacă nu îți plac produsele.

MLM News: Cum ați făcut trecerea de la MLM la propria afacere? De ce?

Emil Cătrună: Trecerea de la MLM la afacerea clasică a fost dureroasă pentru că aveam speranțe și vise mari. Prima firmă de network marketing cu care am intrat în contact a dat dovadă de nepăsare față de piața din România și față de colaboratorii de aici. După doi ani de muncă și “săpături” ca să putem dezvolta ceva aici, am renunțat. După doi ani în care am promovat firma și produsele respective ca fiind cea mai bună firmă și cele mai bune produse, și chiar cel mai bun plan de marketing, mi-am dat seama că lucrurile nu stau așa. Nu există cea mai bună firmă și nici cele mai bune produse, nici măcar cel mai bun plan de marketing. Spun acest lucru deoarece e dificil să stabilești un criteriu după care să alegi cea mai bună firmă. Există cel mult firma și produsele care îmi plac cel mai mult sau care mi se potrivesc cel mai mult. Așa cum nu există nici cea mai frumoasă femeie sau cea mai bună mașină, deoarece pentru fiecare persoană cea mai bună mașină înseamnă altceva. Am colaborat vreme de patru ani cu trei firme MLM – una gigant, care s-ar fi presupus să îndeplinească condițiile care m-ar fi încântat, dar nu a făcut-o, și două firme mici cu care nu am putut dezvolta afacerea la nivelul pe care îl doream. Nu sugerez ca oamenii să se „căsătorească cu o firmă”, mai ales că sistemele MLM au la bază educația libertății. Din păcate multe companii se străduiesc sub diverse forme să impună colaborarea exclusivă doar cu ele, ceea ce este în conflict cu ideea de bază a MLM, adică MLM = LIBERTATE.

MLM News: Să înțelegem că vă place în continuare sistemul de network marketing, însă v-au dezamăgit firmele cu care ați colaborat.

Emil Cătrună: Exact. MLM-ul îmi place foarte mult. Din punctul meu de vedere, MLM-ul  reprezintă singura modalitate de vânzare și de business care poate să ofere absolut oricui un potențial foarte mare. Nu văd nimic care să poată să ofere ceea ce oferă MLM-ul. Și pe de altă parte, o văd și ca cea mai naturală modalitate de vânzare. Am văzut cu toții atâtea exemple de mecanici de locomotivă sau lucrători în tipografie care au ajuns să facă foarte mulți bani, și nu pentru că au avut noroc, nu doar pentru că au făcut vânzare, ci pentru că MLM-ul le-a oferit cadrul necesar ca să se poată dezvolta personal.

MLM News: Asta pare doar teorie. Mulți dintre cei care intră în contact cu network marketing-ul nu îmbrățișează sistemul sau, dacă o fac, nu obțin rezultate spectaculoase. Are legătură cu felul de a fi al românilor?

Emil Cătrună: Are legătură cu leneveala oamenilor când e vorba să facă ceva mai mult cu viața lor. Motivul pentru care MLM-ul, deși e foarte simplu, natural și foarte eficient teoretic, practic nu ajunge să aibă o dezvoltare foarte mare, e tocmai pentru că te pune în situația care necesită să schimbi ceva la tine, să mergi către dezvoltarea personală, lucru pe care nu întotdeauna oamenii sunt dispuși să-l facă. Atunci când au un serviciu, oamenii știu că se duc la muncă de la ora 9 la ora 17, de exemplu. Când faci exclusiv MLM, nu mai e nimeni care să-ți spună că trebuie să faci ceva anume, nu te mai trezești la ora 7, ci îți permiți să te trezești la ce oră vrei. Și după câteva luni te întrebi “de ce nu am succes?”, dar practic nu aloci nici jumătate din timpul pe care îl alocai la serviciu. În plus, ca o comparație, în cazul conducătorilor auto, toți sunt șoferi, indiferent de funcția pe care o are cel din mașină, există acel respect între șoferi și cumva se creează un fel de uniformitate. Din punctul meu de vedere, când iei funcțiile oamenilor se creează acea uniformitate, și abia atunci se vede adevărata lor valoare. Mie tocmai asta îmi place la network marketing.

MLM News: Să revenim la trecerea de la MLM la o afacere clasică. Și vorbiți-ne despre afacerea dumneavoastră.

Emil Cătrună: Referitor la trecerea de la MLM la afacerea clasică, este valabilă expresia: Mulțumesc, șefule, că m-ai dat afară, că am putut să-mi fac afacerea mea! Nu regret nimic,  pentru că experiențele pe care le-am avut atunci m-au adus în punctul în care sunt acum. Tot ce contează e cum folosești ceea ce ai. În momentul de față am o afacere clasică și pregătesc o afacere de tip MLM… sau chiar mai multe. Rămâne de văzut. Îmi doresc să dezvolt o firmă prin care să pot să le ofer oamenilor ceea ce, în momentul de față, din punctul meu de vedere, în materie de MLM nu există pe piață. O afacere clasică are avantajele ei, o afacere MLM are avantajele ei, iar eu le voi combina. Noțiunea de publicitate, mai ales cea pe Internet, combinată cu MLM-ul, face ca lucrurile să se dezvolte foarte rapid.

MLM News: Care sunt avantajele unei afaceri clasice și care sunt avantajele unei afaceri MLM?

Emil Cătrună: Din punctul meu de vedere, într-o afacere clasică, cu un management bun poți ajunge să ai profituri rapide și mari. În MLM creșterea vine gradat și, dacă ai o rețea bine dezvoltată, afacerea ta e stabilă și chiar în creștere.

MLM News: Ce preferați, angajați sau parteneri MLM?

Emil Cătrună: În ceea ce mă privește, clar parteneri. Este și motivul pentru care, chiar dacă sunt în ipostaza de a avea o afacere clasică ce a început să aibă succes și care are produse foarte bune, sunt în contiuare interesat și implicat în afaceri MLM. Tot timpul am avut sentimentul că e greu să lucrezi cu oamenii la modul acesta, pentru că omul nu e obligat să facă ceva și trebuie să-i demonstrezi tu că se poate și să-l motivezi, să investești timp și energie. În schimb, credeam că atunci când ai o firmă și angajați e mai simplu. Am avut surpriza neplăcută să constat că este o muncă aproape la fel de grea să găsești oamenii potriviți. Din cincizeci de interviuri, abia dacă pot găsi cinci persoane pe care să le angajez, nu din cauza aptitudinilor, ci din cauza atitudinii pe care o au. Nu caut oameni cu anumite aptitudini, căci aptitudinile se pot dezvolta.

MLM News: Experiența din MLM v-a ajutat să puneți bazele unei afaceri clasice?

Emil Cătrună: Aș spune altfel. Dacă nu aveam activitate MLM, nu aveam o afacere clasică. Visul de a avea o afacere clasică de succes îl vedeam mult prea departe și inaccesibil mie. Dezvoltarea personală din MLM a făcut să pot să văd mai mult în mine și în ceea ce pot. În MLM am învățat să investesc în oameni. Fără această investiție, nu aș fi avut o afacere clasică, de altfel niciun fel de afacere.

MLM News: Ce principii din MLM aplicați în afacerile clasice?

Emil Cătrună: Un principiu de bază pe care îl folosesc este ca cei cu care vin în contact să fie mulțumiți de colaborarea dintre noi, astfel încât câștigul să fie de ambele păriți, indiferent că este vorba de angajați sau parteneri de afaceri.

MLM News: Ce v-a încurcat din experiența în MLM?

Emil Cătrună: Toate experiențele pe care le-am avut în MLM, și plăcute și neplăcute, le-am transformat în experiențe pozitive.

MLM News: Ați avut un sponsor pe care să vă puteți baza, un mentor?

Emil Cătrună: Nu. Și faptul că nu am avut oameni capabili să-mi ofere sponsorizarea necesară din MLM m-a făcut să caut mai mult, să muncesc mai mult. Aveam două variante. Una era să spun: “Nu am cu cine să lucrez, plec, afacerea MLM e o prostie, nu vreau să muncesc”. Iar cealaltă variantă a fost să caut eu mai mult, să muncesc mai mult, și asta m-a determinat să fac tot ce pot pentru a fi eu un sponsor bun. Probabil că dacă aș fi avut un sponsor bun nu aș fi avut rezultatele pe care le-am avut. Faptul că nu l-am avut m-a pus la muncă. Lipsa unui sponsor nu m-a făcut să dau înapoi, ci m-a stimulat să fac mai mult și să ofer mai mult.

MLM News: Vorbiți-ne despre compania dumneavoastră. Ce produse oferă?

Emil Cătrună: Compania se numește Bionatura Plus și produce suplimente nutritive. Deși există o categorie foarte mare pe piață de suplimente nutritive, sunt puține firme care oferă un circuit complet. Intenția mea este să pot crea un circuit complet de produse, pentru întregul organism. Sper ca în cel mult un an să putem crea toată gama de produse și să oferim un pachet complet pentru sănătate, și în același timp posibilitatea de dezvoltare a afacerii mult mai mare. Tot MLM-ul m-a învățat – și am aplicat asta și în afacerea clasică – faptul că, pe lângă publicitate, produsele bune și eficiente sunt cele car duc la o dezvoltare durabilă și sigură a companiei. Nu am făcut niciun fel de rabat la calitate, am ținut să fie cât mai eficiente.

MLM News: Sunt produse în România?

Emil Cătrună: Da, toate produsele Bionatura Plus sunt produse în România.

MLM News: Este vorba despre produse noi pe piața românească. Înseamnă că vorbim de cercetare?

Emil Cătrună: Da, vorbim de cercetare. De exemplu, pentru produsul Biostem s-a lucrat aproximativ doi ani înainte să-l scoatem pe piață.

Acum, în afară de Bionatura Plus, Emil Cătrună și-a descoperit înclinația pentru psihologie. Desigur, tot în urma experienței din MLM. Și suntem convinși că o va pune in practică, deoarece pentru Emil Cătrună dezvoltarea personală este o preocupare continuă.

Iti place articolul? Da-i Share:

Comentarii (0)

  1. first

    :(! Articol platit, publicitar, tipul este doar in cautari, nu s-a regasit nicaieri(bineinteles, intodeauna altii au fost de vina si in alta parte era ceva de schimbat)! Acum incearca sa o faca pe proprietarul de afacere clasica…Mai vorbim peste cativa ani(nu multi, doar vreo 2, sa ne explice de ce a inchis firma si ce trebuia facut de altii ca sa-i mearga lui). Apropos, inclusiv situl lui „”viermuieste”la greu, baiatul incearca sa faca spam prin orice mijloace! Fiti mai atenti, e pacat sa va stricati imaginea cand sunteti de asa putin timp in mediul online!
    Succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar