DSA răspunde întrebărilor despre achiziționarea produselor de către distribuitori

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

UPDATE, 16 mai: Direct Selling Association a lansat pe 16 mai o pagină pe site-ul său care oferă informații despre achiziționarea și utilizarea produselor companiilor de network marketing de către distribuitori, mai exact, despre „consumul intern”.

Pagina – www.dsa.org/facts/ – răspunde la întrebările ridicate de obicei referitor la consumul intern și alte informații, printre care detalii despre protecția oferită consumatorilor de către companiile de network marketing și diferența dintre companiile de network marketing și schemele ilegale piramidale.


Direct Selling Association, care reprezintă peste 200 de companii de network marketing, a răspuns, într-un comunicat de presă, întrebărilor despre afacerile de network marketing, ridicate la începutul acestei luni (Citește și articolul Acțiunile Herbalife în scădere la începutul lunii. Vezi de ce sunt îngrijorați investitorii).

Comunicatul de presă al DSA începe cu remarca: „Din păcate, deși aceste întrebări au mai fost puse și li s-a răspuns de mai multe ori de-a lungul timpului, acțiunile Herbalife și ale altor companii de network marketing au scăzut ca urmare a întrebărilor puse de David Einhorn, președintele unui fond de investiții.”

Textul comunicatului continuă cu cifre care arată că network marketingul este un model de afaceri solid și puternic, înregistrând creșteri de la an la an, și cu explicația consumului intern: „Aproape 16 milioane de americani s-au implicat în 2011 în domeniul vânzărilor directe, unii ca antreprenori care vizează să-și construiască o afacere, alții ca distribuitori part-time care vor să-și suplimenteze veniturile. Alții se înregistrează ca reprezentanți pur și simplu pentru a beneficia ei înșiși de anumite produse sau servicii cu un anumit discount, nu pentru a face vânzări. Dincolo de partea de venituri din această activitate, aproape toți cei înregistrați sunt consumatori ai acestor produse. Acesta este cunoscut drept consum intern.”

Ceea ce verifică Federal Trade Commission (FTC), arată DSA, nu este acest consum intern, ci faptul că profitul din care se plătesc comisioanele provine din achiziționarea de bunuri și servicii, nu a dreptului de a participa la un sistem financiar. Pe scurt, scrie DSA, FTC urmărește sistemele de compensare care se bazează în primul rând sau exclusiv pe plățile pentru dreptul de a recruta alți participanți. Sistemele de compensare trebuie să se bazeze în primul rând pe vânzarea de produse și servicii către clienți finali – indiferent dacă acești consumatori sunt sau nu, la rândul lor, distribuitori.

Din păcate, scrie DSA, distribuitorii companiilor de MLM au mai fost în trecut ținta informațiilor denaturate și a zvonurilor răspândite cu scopul de a induce scăderea valorii anumitor acțiuni. În final, milioane de distribuitori americani  care muncesc au avut de suferit de pe urma acestor atacuri, iar autorii acestor zvonuri s-au ales cu profit de milioane.

Modelul vânzărilor directe are peste 100 de ani, concluzionează DSA, explicând că rolul său este de a proteja și promova această industrie, de a arăta cum funcționează vânzările directe, dar și de a se asigura că aceste companii pe care le reprezintă respectă Codul de etică al DSA. De asemenea, le recomandă în final celor care vor să se informeze despre această industrie să viziteze site-ul dsa.org sau chiar să contacteze reprezentanții instituției.

Iti place articolul? Da-i Share:

Comentariile sunt inchise.

NEWSLETTER
* = câmp necesar