tribeca

Disputa Ackman vs Herbalife a ajuns pe covorul roșu: „Betting on Zero”

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

tribeca„Betting on Zero” este ultimul rezultat al disputei dintre Herbalife și Bill Ackman, manager al unui fond de investiții, care de trei ani duce o campanie menită să demonstreze că firma producătoare de suplimente nutritive este o schemă piramidală. „Betting on Zero” este un documentar care a avut premiera recent, la ultima ediție a la Festivalului de Film Tribeca, din New York.

Deşi Ackman ocupă un loc important în „Betting on Zero”, regizorul Ted Braun pretinde că miliardarul nu s-a implicat deloc în realizarea filmului. Finanţatorii vor să rămână anonimi, dar nu sunt legaţi economic nici de Bill Ackman, nici de firma lui, a subliniat regizorul. Braun a mai spus că a încercat timp de un an să convingă Herbalife sau pe susţinătorii companiei să apară în film şi niciunul nu a fost de acord.

Şi firma magnatului a negat implicarea în producerea controversatului documentar: „Nici Bill Ackman, nici Pershing Square nu au jucat vreun rol în ceea ce priveşte realizarea sau finanţarea filmului, direct sau indirect. Pershing Square a fost de acord ca producătorii să filmeze diverse prezentări pe care Pershing Square le-a făcut despre Herbalife şi să în intervieveze pe Bill Ackman în câteva ocazii”.

Herbalife Ltd critică documentarul al cărui subiect este însăși bătălia de trei ani dintre Bill Ackman și companie, afirmând că filmul ia partea miliardarului.

Herbalife a creat un website, www.bettingonzero.com, pentru a contracara efectele filmului. Pe site, compania notează că Ackman şi unul dintre producătorii filmului au fost colegi de echipă la Harvard. De asemenea, critică şi faptul că documentarul nu prezintă nici măcar unul dintre cei 4 milioane de distribuitori Herbalife.

Documentarul încă nu şi-a găsit distribuitor, aşa că rămâne de văzut cât de mult va putea fi urmărit şi care va fi impactul acestuia.

Ackman a pariat un miliard de dolari împotriva acţiunilor Herbalife în decembrie 2012, susţinând că este vorba despre o operaţiune ilegală. Herbalife a negat acuzaţiile, spunând că doar furnizează suplimente nutritive şi oferă oportunităţi economice graţie vânzării produselor sale.

Încercarea lui Ackman de a doborî compania a inclus şi cheltuieli de 50 de milioane de dolari pe investigaţii şi încercări de a găsi victime. După ce a început campania, Federal Trade Comission, agenţia americană, a deschis propria investigaţie, care nici acum nu s-a sfârşit.

Sursa: Bloomberg

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar