Direct Selling News: Imensul potential al pietelor emergente

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

O industrie care generează 166,9 miliarde de dolari anual, deține o putere excepțională, mai ales atunci când 89,7 milioane de cetățeni la nivel mondial alcătuiesc baza puterii sale. Indiferent unde se află în lume, antreprenorii tenace folosesc modele de afaceri în vânzările directe, pentru a-și crește veniturile și a-și spori statutul socio-economic, dar și pentru a îmbunătăți colectiv economiile locale, regionale și naționale. – scrie Direct Selling News, într-un material amplu publicat în numărul din septembrie.

Articolul pune accentul pe potențialul imens al piețelor emergente. Asta deoarece, prin analizarea studiului global al vânzărilor directe în 2012 publicat de WFDSA, s-a constatat că piețele emergente au fost responsabile pentru 44% din vânzările directe la nivel mondial, având o creștere de 9 procente în doar doi ani.

Din cele 23 de țări cu piețe de miliarde de dolari în 2012, numai 10 sunt considerate piețe de vânzare directă avansate. Restul de 13 sunt tinere și în curs de dezvoltare. Piețe precum China, Malaezia, Columbia, Thailanda, Rusia și India au devenit puternice, în ciuda restricțiilor legislative și de import, a complicațiilor culturale și PIB-urilor mai mici. În aceste piețe emergente de desfacere, în care se regăsesc 85 de procente din populația lumii, marele potențial al vânzărilor directe este încă în așteptare.
Pentru deblocarea acestor piețe emergente, este necesar să se înțeleagă motivele pentru care vânzările directe sunt înfloritoare.

„Din punct de vedere economic, ai oameni cu niveluri scăzute de educație și resurse puține pentru a investi într-o afacere, și în același timp, aveți o clasă de mijloc în creștere rapidă, care își poate permite acum să cumpere produse de acest gen de la prieteni și familie. Cererea și oferta cresc în același timp și e un fel de furtună perfectă”, spune Jeffrey Dahl, președintele Amway din America Latină. Acest scenariu se desfășoară oriunde există piețe emergente, unde există indivizi cu gândire antreprenorială care încearcă să-și îmbunătățească statutul socio-economic.

Situația economică europeană a cauzat o „poveste clasică” care s-a desfășurat în ultimii ani, potrivit lui Maurits Bruggink, director executiv al SELDIA, Asociația Europeană a Vânzărilor Directe. „Când lucrurile merg prost și oamenii își pierd locurile de muncă, ei încep să fie mai interesați de vânzarea directă pentru a-și completa și a-și crește veniturile. Este un fenomen în Europa, chiar acum, care ia amploare”, spune el.

În timp ce unii vânzători direcți din piețele emergente sunt motivați de dispariția locurilor de muncă, pentru alții, locurile de muncă bine plătite au lipsit din start. Dahl mai spune: „În multe piețe emergente, oamenii nu sunt obișnuiți cu orientarea corporatistă. Ei sunt antreprenori și au afaceri mici. Deci vânzarea directă este o extensie naturală pentru ei. Iar pentru mulți, vânzarea directă este un egalizator socio-economic și o cale către clasa de mijloc.”

Sursa: Direct Selling News

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar