Direct Selling News: Cum sa rupi cercul vicios al somajului

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Sfarsitul lui 2011 se apropie, in vreme ce subiectul principal al oricarei conversatii este lipsa locurilor de munca, noteaza Direct Selling News intr-un articol corolar, cover-story-ul editiei din decembrie. Nimeni nu pune suficient accent totusi pe solutia simpla, dar geniala pe care o reprezinta industria vanzarilor directe, instruirea de top si oportunitatilor de dezvoltare personala oferite de aceasta.

Desi aplicata pentru Statele Unite, analiza facuta de Direct Selling News se poate aplica la fel de bine si pentru Romania. Dincolo de zecile de mii de oameni care si-au pierdut slujbele realitatea este si mai sumbra, spun economistii, majoritatea celor concediati urmand sa nu isi mai gaseasca o slujba similara.  Mai exact, potrivit economistului Paul Zane Pilzer, profesor la Universitatea New York, problema nu este revenirea economica. Foarte multe posturi raman neocupate din cauza ca angajatorii nu gasesc persoanele cu pregatirea potrivita pentru acestea. Solutia ar fi, deci, asigurarea unor traininguri potrivite pentru someri sau recalificari. Teoretic, daca stim unde este problema, solutia e simpla. Lucrurile stau insa altfel: majoritatea somerilor nu isi permit sa urmeze noi cursuri sau scoli, iar companiile nu platesc cursuri pentru persoane care nu sunt angajatii lor si astfel totul se reduce la un cerc vicios, fara nicio solutie. „Cand somerii de azi au fost la scoala s-au pregatit avand in minte o anumita slujba”, explica Pilzer. „Am sustinut tot timpul ca nu ar trebui platit ajutorul de somaj mai mult de 90 de zile fara obligatia unei recalificari. Daca nu iti gasesti un nou job in 90 de zile in acelasi domeniu, inseamna ca nu iti mai vei gasi deloc. Este nevoie de noi abilitati.”  Iar multi dintre acesti someri se indreapta spre network marketing, care, explica Pilzer, „le intinde oamenilor o mana atunci cand nimeni altcineva nu o face”.

De fapt, companiile de vanzari directe se numara printre putinele organizatii care ofera training solid oamenilor care au cea mai mare nevoie de acest lucru – somerilor – la costuri foarte mici sau chiar gratis. Network Marketingul este considerat solutia viitorului, spun specialistii, si va capata o pozitie din ce in ce mai puternica deoarece este un model de business care functioneaza.  Robert Kiyosaki, la randu-i, sustine ca network marketingul este modelul de business al viitorului. De ce? Pentru ca oamenii incep sa realizeze ca epoca industriala s-a sfarsit. Si pentru ca network marketingul este cel care ofera unui numar de milioane de oameni posibilitatea de a-si controla propria viata si viitorul financiar.

Un alt motiv pentru care oamenii ramasi fara slujba prefera oportunitatile oferite de companiile de network marketing este acela ca nu li se cere o anumita pregatire sau experienta. O asemenea oportunitate este disponibila oricui isi doreste mai mult de la viata, indiferent daca acest lucru este un venit suplimentar, libertate, flexibilitate, recunoastere, independenta financiara etc.

Si ceea ce o face si mai speciala, pregatirea la care ai acces o data cu inregistrarea intr-o companie de network marketing este un fel de open source. Liderii sunt dispusi sa iti dea tot sprijinul si te invete toate secretele unei asemenea activitati, spre deosebire, daca vreti, de companiile clasice, unde fiecare isi pazeste secretul care uneori ii poate pastra jobul.

Desigur, fiecare companie asigura traininguri specializate conform brandului propriu, insa majoritatea acestor companii pornesc de la baze: cum sa vinzi, cum sa faci o prezentare, cum sa organizezi un eveniment, cum sa prospectezi, dar si cunostinte esentiale de comunicare si organizare. Si inca ceva. Majoritatea oamenilor, atunci cand se gandesc la un training au imaginea unei clase. In network marketing trainingul se impleteste cu munca in sine si ai posibilitatea sa vezi la treaba oameni de succes, se inveti direct de la sursa, observandu-i cum ofera solutii clientilor, la ce modalitati de abordare recurg, lucruri mai greu duplicabile in clasa.

Comparand toate acestea cu ceea ce ofera orice alt domeniu, e evident ca oportunitatile de educatie si dezvoltare personala oferite de companiile de network marketing sunt greu de egalat, concluzioneaza Direct Selling News. Cei care se inregistreaza intr-o companie de network marketing isi construiesc relatii mai usor, invata sa asculte problemele celorlalti si sunt orientati catre solutii, aceste aptitudini alaturi de multe altele urmand sa le fie de folos atat in dezvoltarea oricarei afaceri, cat si in viata personala. In orice afacere e nevoie sa stii cum sa stabilesti noi relatii, cum sa propui oamenilor o schimbare, cum sa pornesti sau cum sa iti dezvolti respectiva afacere.

Toate lucrurile enumerate mai sus sunt tot atatea motive pentru care economisti ca Pilzer sunt de parere ca vanzarile directe sau network marketingul reprezinta o solutie pentru cei prinsi in cercul vicios al somajului. „Daca vrei sa faci un act de caritate, sa ajuti pe cineva”, spune Pilzer, „da-i ceva de munca. Nu-i da un peste, invata-l sa pescuiasca.”

(Direct Selling News a dezvoltat pe larg acest subiect in suplimentele unor publicatii ca The Wall Street Journal si USA Today, articole care, in mare parte pot fi citite si pe Forumul OPV. )

Iti place articolul? Da-i Share:

Comentariile sunt inchise.

NEWSLETTER
* = câmp necesar