dezv pers

Dezvoltarea personală: combustibil pentru creștere

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

dezv persDe peste 150 de ani, companiile de vânzări directe ajută oamenii să crească, oferindu-le persoanelor de toate vârstele nenumărate oportunități, fundamentul pentru a-și dezvolta propriile afaceri și a-și trăi visele.

În același timp, o altă industrie a ajutat milioane de oameni să crească, punând accentul pe îmbunătățirea individului: dezvoltarea personală.

Nu e de mirare, deci, că aceste două industrii sunt strâns aliniate. Ambele cred în schimbare, că este posibil să-ți schimbi condițiile de viață în mai bine. Ambele cred în potențialul de a atinge succesul pe care îl are o persoană, indiferent de trecutul sau educația acesteia, prin puterea interioară nelimitată. Ambele cred în formare – indivizii trebuie să fie înarmați cu instrumentele adecvate pentru construirea competențelor profesionale și personale necesare pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții. – scrie Direct Selling News, într-un articol dedicat dezvoltării personale.

Dar poate cea mai mare trăsătură comună între aceste două industrii este optimismul, credința neclintită insuflată de liderii vizionari ai industriilor, care spun că puteți fi mai mult, puteți avea mai mult și că puteți oferi mai mult decât v-ați gândit vreodată că este posibil.

Astăzi, dezvoltarea personală este o componentă integrantă a companiilor de vânzări directe, iar pentru mulți, acesta este combustibilul care incendiază spiritul antreprenorial. Adoptarea și aplicarea principiilor de bază ale dezvoltării personale au condus la creșterea motivației, au scăzut uzura și au crescut profitabilitatea pentru multe companii.

Istoric privind, apariția conceptului de ‘dezvoltare personală’ în 1800 și a Mișcării Noii Gândiri, au devenit catalizatori pentru generația care a crezut în capacitatea de a-și schimba condițiile de viață.

Astfel, când în 1886 David McConnell a fondat California Perfume Co. (devenită apoi Avon), el a oferit doar mijlocul prin care oamenii să-și realizeze visele, tiparul gândirii că pot să-și schimbe în bine viața exista deja.

Dar, probabil, nici o carte de dezvoltare personală nu a fost la fel de influentă ca senzația anului 1936 ‘Gândiți și îmbogățiți-vă’, scrisă de Napoleon Hill. Autorul clasic motivațional a oferit 13 pași pentru formarea unei filozofii de realizare personală, mesajul principal al cărții fiind  „ceea ce mintea poate concepe și crede, mintea poate realiza”.

Au urmat Jim Rohn, Zig Ziglar și Paul Harvey care i-au inspirat pe actualii Brian Tracy, Tony Robbins și Darren Hardy.

Prin îmbinarea și dezvoltarea celor două industrii,  Mary Kay Ash a lansat una din cele mai mari companii de cosmetice cu același nume în 1963. Ea a fost un factor motivant dinamic care le-a îndemnat pe femei să nu se limiteze, ci să „meargă atât de departe cât le permite mintea; ceea ce credeți, amintiți-vă, puteți obține”. Ash, de asemenea, a pledat pentru lăudarea oamenilor „Sunt două lucruri pe care oamenii le doresc mai mult decât sex și bani: recunoașterea și lauda” și a insistat ca femeile să păstreze un echilibru în viața lor între muncă și familie.

Dar instruirea femeilor din compania ei a fost de cea mai mare importanță, Ash având convingerea că firma sa nu este în afacerea cu cosmetice, ci în cea cu oameni. Cele mai multe femei care vin în organizație nu au pregătire profesională, dar capacitatea noastră de a le ajuta să devină lideri este secretul succesului nostru.

Rich DeVos, co-fondator al Amway, a împărtășit o credință similară cu cea a lui Ash, iar în 1975, DeVos a fost unul dintre primii lideri din vânzările directe care a publicat propria sa carte motivațională, ‘Believe!’, care împărtășea filosofia sa personală despre succes.

Construirea aptitudinilor și atitudinii potrivite a devenit în 1986, pentru fondatorul Herbalife, Mark Hughes, viziunea de a schimba viețile oamenilor. Atunci când l-a întâlnit și plăcut pe Jim Rohn, crezul profund al acestuia „Dacă tu te vei schimba, totul se va schimba pentru tine”, a fost mesajul pe care toți noii săi distribuitori Herbalife l-au auzit în următorii 25 de ani de la speaker-ul Rohn.

Gândirea pozitivă, înregistrările pe CD&DVD și, mai recent, chiar jocurile video sunt, de asemenea, prezente în categoria training-urilor.

Darren Hardy este de acord că cel mai important aspect în dezvoltarea unei comunități autentice este rolul pe care liderul îl care joacă în crearea, promovarea și menținerea unei culturi a dezvoltării personale. „Organizația va reflecta întotdeauna comportamentul, obiceiurile, atitudinea, mentalitatea și ritmul liderului”, spune el. „Ei vor face ca și tine, te vor oglindi. Întotdeauna va începe și se va termina cu tine”. „Dacă doriți să aveți mai mult, trebuie să deveniți mai mult”, spune Hardy, repetând o perspectivă clasică a lui Jim Rohn: „Nu-i învăța pe oameni doar cum să lucreze, ci și cum să trăiască”.

Și asta e ceea ce companiile de vânzări directe au făcut deja. Prin a face dezvoltarea personală o componentă de bază în afaceri, au atins o rentabilitate mai mare și, cel mai important, au lăsat oamenii mai bine decât atunci când i-au găsit – ceea ce este benefic pe termen lung în îmbunătățirea percepției despre canalul de vânzări directe.

Dezvoltarea personală, concluzionează Direct Selling News,  ajută oamenii să își învingă temerile, să aibă atitudinea potrivită vizavi de ceea ce fac și îi înarmează cu armele necesare pentru a răspunde obiecțiilor  clienților și chiar ale familiei.

Sursa: Direct Selling News

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar