wom

De ce este important marketingul prin viu grai?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...
womȘtiați că marketingul prin viu grai (WOM) contribuie cu 13% la vânzările globale, ceea ce înseamnă șase trilioane de dolari? Companiile care cresc o fac și datorită faptului că realizează importanța acestui tip de promovare. Potrivit lui Jim Baer, 92% dintre consumatori au încredere în recomandările făcute de oameni pe care cunosc personal. Recenziile online atrag și ele 70% din încrederea în brandul tău. Așa că marketingul prin viu grai trebuie apreciat de vânzătorii direcți.
 
De altfel, WOM contribuie de cinci ori mai mult în vânzări decât publicitatea în media. În plus, 28% dintre consumatori recunosc că acest gen de marketing este cel mai important factor în a întări sau a slăbi încrederea într-un brand, iar 64% dintre specialiștii în marketing îl consideră cel mai eficient mod de promovare.   
 
În plină eră a tehnologiei, 82% dintre respondenți folosesc WOM pentru a spori cunoașterea brandului lor, iar 43% se așteaptă ca marketingul prin viu grai să le crească afacerile. 70% sunt deciși să mărească cheltuielile pentru WOM online, iar 29% – pentru cel offline.
 
Potrivit studiului făcut de Nielsen, doar 6% dintre cei intervievați susțin că stăpânesc marketingul prin viu grai. O explicație pentru acest procent mic ar fi că specialiștii în marketing din ultima perioadă au fost preocupați în a „colecta”, în loc să-și concentreze eforturile pe a se „conecta”.
 
Altfel spus, brandurile au fost mai interesate de numărul de urmăritori, abonați, vizitatori etc. Deși este mai bine să ai o mie de clienți fideli decât 10.000 de fani care nici măcar nu-și vor aminti cum au ajuns să dea like la pagina ta.
 
Potrivit unui studiu al Universității Goethe, clienții care au primit referințe despre o marcă sunt cu 18% mai susceptibili de a rămâne fideli decât ceilalți consumatori. O recomandare de la un prieten, un membru al familiei sau un coleg de muncă are mai multă greutate.
 
Marketingul prin viu grai poate crea un buzz pentru o marcă fără cheltuieși prea mari pentru promovare. Asta pentru că marketingul prin viu grai se răspândește cu ușurință via Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram, LinkedIn sau prin e-mail, printre altele.
Sursa: Business2community.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar