De ce aleg oamenii MLM-ul? – editorial de Constantin D. Pavel

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

După ce vezi planul de marketing îți trebuie doar câteva minute pentru a lua decizia. Dar îți trebuie, mai apoi, luni sau ani – sau decenii întregi, în anumite cazuri –, pentru a realiza ce înseamnă, da fapt, afacerea pe care o construiești.

De ce aleg oamenii MLM-ul? Și de ce nu-l aleg? La a doua întrebare e ușor de răspuns: nu cred! Nu cred în cel care prezintă afacerea, nu cred în sistem, nu cred în produse, nu cred în ei înșiși. Și fără credință nu se clădește încredere. Iar fără încredere nu se clădește nimic.

La prima întrebare, răspunsul e ceva mai complex… Inițial, oamenii aleg să facă MLM din două motive: ori pentru bani ori pentru produse. Mai mult de 99% dintre melemiști se lasă mânați în ”afacere” din dorința de îmbogățire rapidă sau din plăcerea de a consuma produse de calitate; adesea, fac al doilea lucru pentru a-și încălzi egoul, căci de cele mai multe ori produsele din sistemele de network marketing sunt scumpe și foarte scumpe, comparativ cu cele similare de pe piața clasică. Îmi aduc aminte de începuturile activității mele în MLM, când, într-o dimineață, la duș, am realizat că foloseam produse de igienă personală și de îngrijire a corpului care costaseră cât jumătate din salariul meu pe o lună! Și deși am avut o strângere de inimă în acel moment, egoul a venit și-a liniștit repede apele: ”Da, dar numai bogații se spală cu-așa ceva!”…

Cel dintâi motiv, dorința de îmbogățire rapidă cu muncă puțină, are la bază un impuls cât se poate de normal, căci el urmează Legea Minimei Rezistențe, care spune că în realizarea unui scop este întotdeauna căutată calea care solicită cât mai puțină energie și resurse. Numai că treburile nu merg chiar așa în MLM… Și, după numai câteva luni, începătorul își dă rapid seama de asta. Realizează că, într-adevăr, în această afacere sunt mulți bani, chiar foarte mulți bani, dar drumul până la sumele cele mari, până la mașini scumpe și excursii de cinci stele, trebuie parcurs pe jos, la picior, pas după pas, zi după zi, fără oprire. Unii se încordează din tot corpul, își infuzează mușchii voinței cu adrenalină și sprintează de-a dreptul furioși, sperând ca astfel să ajungă mai repede acolo unde vor, urmând ca după aceea să se odihnească în liniște și pace, în timp ce banii curg, curg și tot curg… Curând, însă, mult mai curând decât se așteptau, obosesc, încetinesc și, pentru că au secat de energie, se opresc. Am făcut-o și eu, au făcut-o și alții și o vor face mulți și de-aici înainte. Căci mirajul banilor mulți, veniți rapid, e atât de viu în MLM, atât de atrăgător, încât o grămadă de oameni se lasă prinși în el ca muștele în borcanul cu miere.

Experiența de zeci de ani a liderilor de pe cele mai diverse piețe internaționale a demonstrat, fără putință de tăgadă, că doar cei care iau decizia de a face din MLM o investiție ajung cu adevărat la bogăție, la împlinire personală și succes pe termen lung. Da, e adevărat, numai 1% – ba chiar mai puțin de-atât… – pornesc afacerea din această perspectivă, însă o parte destul de consistentă din restul de 99% se trezește la realitate pe parcurs și își schimbă modul de abordare a afacerii, începând să investească: în primul rând în ei și în al doilea rând în oamenii din echipele lor. Această nouă abordare are darul de a oferi ritm afacerii și de a schimba mentalitățile, de la simpli angajați sau liber profesioniști, la cele ale unor proprietari de afacere și investitori.

MLM-ul este, în primul și în primul rând, o afacere și trebuie tratată ca atare încă de la început, dacă dorești să te recompenseze precum îi e menirea. Afacerile au mecanisme foarte stricte de funcționare, care trebuie reglate până în cele mai mici detalii pentru a lucra sinergic și pentru a crea, în cele din urmă, vehicolul perfect care duce la prosperitate. Căci nimeni nu începe o afacere fără să aștepte să-i aducă prosperitate. Dar înainte de a-ți oferi ție prosperitate, afacerile sunt destinate să îmbunătățească viețile clienților tăi și să ofere soluții la problemele și nevoile acestora. Pentru a fi o afacere de succes, MLM-ul trebuie să facă toate acestea și mai mult decât atât!

Cei care se informează, citesc, ascultă materiale audio cu traineri și lideri de succes, merg la cursuri și seminarii de vânzări, management, comunicare, leadership, negociere, marketing și multe alte domenii care se desprind ca rămurelele din cele principale, ajung să înțeleagă și să vadă MLM-ul în cele mai mici amănunte. Pornind de acolo, încep să utilizeze afacerea pentru a îmbunătăți viețile altora, oferind, prin ea, soluții la problemele și nevoile acestora.

Dacă întâlnesc un om care are o nevoie pe care produsele din afacere o pot rezolva, se transformă în cei mai buni vânzători și îi oferă produsele cele mai potrivite nevoii sale specifice.

Dacă întâlnesc un om care are nevoie să își suplimenteze venitul, se transformă în cei mai buni manageri și îl învață și-l ghidează pe acel om să acționeze astfel încât să câștige banii pe care și-i dorește.

Dacă întâlnesc un om care dorește libertate și e dispus să plătească prețul acesteia – dedicarea personală –, se transformă în lideri și îl sprijină pe acel om, prin exemplul personal, să acumuleze cunoașterea necesară transformării personale dintr-un om simplu, obișnuit, în ființă umană. Ei știu că doar cei pregătiți să depună efortul necesar pregătirii lor interioare trebuie sprijiniți cu adevărat pentru a atinge libertatea; și mai știu că a încerca să eliberezi pe cineva care, de fapt, prin acțiunile sale, demonstrează că nu vrea încă asta, e pierdere de timp; și mai știu că timpul este viață!

De ce aleg, deci, oamenii MLM-ul? Pentru produse de calitate, pentru a câștiga mai mulți bani și pentru a obține libertatea.

Pentru cei care vor produse de calitate, acestea vor fi întotdeauna prea scumpe, căci calitatea, peste tot în lumea asta, costă. Și vor fi frustrați de preț…

Cei care vor mai mulți bani vor fi nevoiți să muncească pentru ei, uneori până la epuizare, mai ales dacă fac această activitate ca pe un job suplimentar. Și, de cele mai multe ori, din lipsă de educație financiară, oricât de mulți bani ar face, tot nu le sunt îndeajuns. Și vor fi frustrați de prea multă muncă…

Pentru cei care aleg libertatea, fiindcă muncesc cu ei înșiși, în ei înșiși – aceasta fiind cea mai grea muncă din câte există pe pământ! – construirea în sine a afacerii este floare la ureche. Iar produsele, ei bine, le consumă ca și cum ar respira. Iar respirația e gratis. Produsele sunt sângele afacerii și ei știu că dacă acesta nu curge, organismul va muri. Ei investesc în produsele lor lunar, ca parte importantă a mecanismului de funcționare a afacerii, și le utilizează pentru că sunt ale lor, sunt proprietatea lor, modul lor de viață. Folosirea produselor, pentru liderii din MLM, e aidoma respirației, nu o mai conștientizează, căci altul este punctul lor de concentrare a atenției: să trieze oamenii, zi de zi, pentru a descoperi ființele umane pregătite să învețe, să-și adauge o valoare personală din ce în ce mai mare și să se schimbe, pentru a-și atinge țelul final: LIBERTATEA!

Autor: Constantin D. Pavel
Fondator SELF COACH SYSTEMS

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar